Başarılı bir üniversite-sanayi işbirliği her bir paydaşın misyonuna destek vermelidir. Misyonla ilgili karşı karşıya kalınan bir karışıklığın başarısızlığa yol açma olasılığı söz konusudur. Belirgin bir proje için bir ortaklığa girme kararı ve bu ortaklığın nasıl gerçekleştirilebileceğine dair karar, söz konusu proje bazında inşa edilecek olan ortaklığın her bir paydaşın ana misyonuna hizmet edip etmeyeceğine ilişkin duruma bağlıdır. Kurumsal uygulamalar ve ulusal düzeyde sahip olunan kaynaklar üniversiteler ve sanayi kuruluşları arasındaki uzun vadeli ortaklığın desteklenmesine odaklanmalıdır.
Uzun dönemli işbirliklerinde her bir kurumun politikalarına, eğitim kapasitelerine, ödüllendirme yapılarına ve yönetim uygulamalarına, uzun dönemli bir işbirliğine gitmenin uygun olup olmadığına ilişkin bir perspektifle bakmaları gerekir. Aynı zamanda ulusal boyutta görev yapan organizasyonların işbirliği anlaşmalarının görüşmelerinde kapsamlı eğitim vermeleri ve ağyapıları desteklemeleri gerekir. Ulusal ölçekte görev üstlenmiş olan kurumların işlem maliyetlerini düşürmek konusunda da görevleri olabilir. Bu görevi elde edilen tecrübeleri paylaşmakla yerine getirebilirler.
Üniversite ve sanayi işbirliğinde elde edilen değeri maksimize edebilmek için görüşmeleri etkin kılacak yapıya ve sonuçların ölçümüne odaklanmalı. Üniversite ve sanayi işbirliklerindeki verimlilik düzeyinin artırılması, araştırma çalışmalarının hızla başlayabilmesi için görüşmelerin de hızlandırılması ile mümkün olabilir. Artan sayıda işletme akademik girdilerden yararlanarak iş yapma biçimlerinde değişikliklere gitmektedir.
Aşağıdaki bölümde işletmelerin uyguladıkları yöntemlerin bir bölümü aktarılmaktadır: Amaçlarınıza uygun olan doğru kurumları belirleyin. Bir işletme, iş geliştirme hedeflerini tanımladıktan sonra ortak çalışmalar yapabileceği kurumları tanımlamak durumundadır. Lisansüstü çalışma yapan öğrencilerden yararlanma.
Danimarka’da faaliyet gösteren HiFiCom adlı şirket 40 kişilik bir kadro ile çalışmakta, her yıl yerel mühendislik okullarından 20 lisansüstü mezuna iş sağlamaktadır. Firmanın yöneticileri yüksek lisans derslerinde seminer vermekte, böylece master tezlerinde şirketle birlikte çalışabilecek iyi adayları tanıma şansını yakalamaktadır. Bu öğrencilerden bazıları işe alınmakta, böylece genç yetenekler ve yeni ticari fırsatları yakalamak için onların fikirleriyle işletmenin istikrarlı büyüme eğilimi güçlenmektedir. İşbirliğine dayalı araştırmaya katılım.
HP, dünya genelinde üniversitelerle 100’den fazla işbirliği fırsatı yaratmıştır. Bunlardan büyük bir bölümü Çin’de yerleşik olan Pekin Üniversitesi ve Tsinghua Üniversitesi ile gerçekleşmiştir. Işbirliğine dayalı araştırma alanları zorluk düzeyi yüksek olan konularla ilgili olmakta ve daha çok uzun soluklu araştırmayı gerektirmektedir. Bu tip araştırma çalışmalarının çoklukla belirgin organizasyon birimlerinin iş geliştirme planlarında değişikliklere neden olduğu bilinmektedir. Lisans veya fikri mülkiyeti satın alma.
Cenevre merkezli NovImmune adlı firma bağışıklık sisteminde rahatsızlık olan hastalıklarla ilgili çalışmaktadır. Firma, Cenevre Üniversitesi’nden satın aldığı lisansın ardından faaliyetine başlamış; 70 çalışanıyla karlı bir biçimde işbirliği yöntemiyle yenilikçi buluşlara odaklanmış durumdadır. Spin out şirkeler yaratın. Cambridge Üniversitesi 2009 yılında 5 adet şirket kurmuş, öncesinde de çok sayıda başarılı şirket kuruluşu gerçekleşmiştir.
Başarılı şirketlerden biri Metalysis’tir. Bu firma yüksek değer yaratan metallere ilişkin olarak bir teknolojik süreci ticarileştirmeyi başarmıştır. Böylece daha düşük maliyetlerle, çevreye daha az zarar verecek üretim olanağı yaratmıştır. Proje tamamlandığında sonuçların ölçülebilmesi ve işbirliğinin niteliğine ilişkin değerlendirmeler yapılabilmelidir