• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Selçuk Karaata ►YARINI TASARLAMAK
12
14
16
18
31/12/2021 06:16
İnovasyon ve Teşviği

     Üniversitelerde İnovatif Araştırmanın Teşvik Edilmesi Bir çok örnekte görüldüğü gibi en inovatif üniversite araştırmalarının ortak özellikleri şunlardır: disiplinlerarası olması; öğretim üyeleri ve öğrencilerin beraber çalışması ve uluslar arası birliktelikler içermesi. İnovasyon kültürün altyapısını kurabilmek için, üniversiteler ‘dizginlenmemiş merak’ı teşvik etmelidir. Bazı verimli işbirlikleri beklenmedik şekilde ortaya çıkabilir ancak yine de Facebook benzeri bilim insanlarını ve araştırmacıları bir araya getirecek ağlar kurulmalıdır.

İnovasyon ile Büyüme
     İnovasyonun sadece ürünler olmadığı gerçeğinden yola çıkarak, liderlik, süreçler ve hatta tüketici pazarı üzerinde inovasyon yolları düşünün. Örneğin bir Çinli firma, kırsal alanda çamaşır makinesi satışlarını artırmayı onu ‘patates-yıkama mekanizması’ olarak pazarlayarak başarmıştır. Zamanla test edilmiş prensiplerden hareketle inovasyon takımları kurun. 1950’lerden beri yapılan araştırmalar, en iyi etkiye sahip işlerin takımlar tarafından yapıldığını, en başarılı takımların farklı kurumlardan gelen, deneyimli kişiler-yeni başlayanlar ve daha önce bir arada çalışmamış deneyimli kişilerin bir araya gelmelerinden oluştuğunu ortaya koymuştur.

     Çalışanların inovatif fikirlerini paylaşabilecekleri ve bunların değerlendirileceği bir sistem kurun. Eğer gerekirse isimlerin gizli kalmasını sağlayın.

     Ödül sistemleri kurun. Örneğin bir şirket, yenifikirlerin değerlendirebileceği bir bilgi birimi tanımlamış, ve bu birim çerçevesinde şirket içerisinde ve çalışanlar arasında bu fikre referans başına belirli (daha sonra parayaçevrilebilir) puanlar vermiştir. Tasarruf tedbir paketleri veya gereksiz süreçlerin belirlenmesi için çalışanlar arası yarışmalar düzenleyin ve başarılı örnekleri ödüllendirin.

     Özellikle kriz zamanında işbirliklerine açık şirketlerin olabileceğini göz önünde bulundurun. Büyük inovasyonlar yerine piramidin en altından başlayan gelişimler peşinde koşun. Özellikle büyümenin yavaşladığı dönemlerde süreç inovasyonları hızlı sonuç ve harcamaların düşmesini sağlar. İnovasyon tüketicisi konumundan İnovasyon yapan konumuna geçmek için makro seviyede yollar düşünün. Örneğin Nike tüketici şirketlerin artıkların nasıl azaltılabileceği üzerine fikirlerini paylaşabilecekleri bir “yeşil takas” platformu kurdu.

     İnovasyonun tüketicilerden de gelebileceği fikrini aklınızda tutun. Örneğin bir t-shirt şirketi İnternet kullanıcılarının tasarımlarını koyup bunlara oylar verebilecekleri ve en çok oy alan modelin üretileceği bir sistem kurmuştur.

Köklü Şirketlerin İnovasyon Deneyimleri Üzerine Notlar
     Duvara toslayacağını düşünmeye başladığın anda değişim daha kolaydır. İnovasyon sadece tehdit altında değil her zaman yapılmalıdır. Şirket içerisinde herkes önemli olduğunu hissetmelidir. Başarılı yöneticiler tüketicinin istediğini farkında olmadığı ürünler yapar. Tüketiciler yarın ne seveceklerini bilmezler ancak bugün ne sevdiklerinin farkındadırlar. Bundan dolayı hızlı prototipler ortaya koyup, bunlarla ilgili geribildirim almak gerekir.

İnovasyon: Asya’dan Görünüm
     Küresel krizle baş edebilmek için Asya’dan farklı yöntemler izleniyor. Örneğin; Japonya, temel Ar-Ge’ye daha fazla hükümet ve kurumsal kaynak ayırarak inovasyonu desteklerken;

     Hindistan, eğitim sistemini iyileştirme yoluna gidiyor. Diğer Asya ülkeleri ise spesifik ülkelere devlet yardımları yolunu izliyor. Asya’daki inovasyonun belirginleşen özelliklerinden birisi üretim, yazılım ve hizmetler arasındaki ayrımların gittikçe aşınmasıdır. Asya girişimci düşüncesinin en iyi örnekleri bu yok olmakta olan ayrımlar çerçevesinde yaratıcı inovasyon temelinde gerçekleşmektedir. Dünyanın her yerinde olduğu gibi Asya’da da ekonomik kriz daha fazla inovasyon için zemin hazırlamaktadır. Özellikle Çin ekonomisinin inovasyon ile yenilemeye devam etmelidir.

     Genel olarak Asya ülkeleri yüksek seviyede inovasyon için 3 temel özelliğe ihtiyaç duymaktadır: liderlik, insan kaynağı ve temel Ar-Ge’ye bağlılık. Bazı önemli alanlarda hala gelişime ihtiyaç olmasına rağmen, Asya şu anda inovasyonun, hem nicel hem de nitel anlamda, yeni merkezidir. Serbestçe düşünme ve hareket etme, işbirlikleri kurma inovasyonun temel özellikleri olarak tanımlanmıştır. Asya ülkeleri, özellikle Hindistan, inovatif ürünlerin farklı parçalarını bir araya getirerek yeni bir sentez oluşturma da başarılılar.

     Asya ülkeleri, özellikle iç pazara odaklanmalılar ve aşağıdan-yukarıya bir inovasyon kültürü modeli benimsemeliler.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Vak’a sayısında yeni reko: 93.586; vefat sayısı tekrar 200’ün üzerine çıktı

  “Belgesi olmayan mesleğini yapamayacak”

  “Tasarımla, mobilya ihracatında hedef 6 milyar dolar”

  “Esnafı boğan zamlar geri alınsın”

  H-ÜFE yıllık %54,89, aylık %12,81 arttı

  Çin’de büyük sanayi şirketlerinin kârı yüzde 34 artış gösterdi

  Linyit üretimi %10,6 arttı

  Soyer: Dövizle kaybettiğimiz metroyu geri kazandık

  Döviz / Altın

  İkinci el ilanlarda uygun bütçeli araç sayısı arttı

  Gümrüklü Antrepo İşletmecileri Derneği eğitimlerinde ikinci dönem başladı

  EPDK’nın 2022 gaz tüketim tahmini 60 milyar metreküp

  İzmir modaya doydu

  Tomris Psikolojik Danışma Merkezi hizmete açıldı

  Başkan İduğ İzmir’de sosyal medyanın lideri

  Ekonomik Güven Endeksi ocakta yüzde 2,7 arttı

  Narlıdere Belediyesi’nin yeni dönem kursları başlıyor

  Türk Telekom’dan benzeri olmayan VIP hizmet

  Girişimcilik ekosistemi 2022’de 1.5 milyar doların üzerine çıkacak

  DSİ 17. Bölge Van Müdürlüğü etüd proje hizmeti alacak

  Yarıyıl tatili dijital fırtınaya dönüşmesin

  Bornovalı gençler Avrupalı gençler ile buluşuyor

  CHP Konak’ın yeni evine ilk ziyaret Batur’dan

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünler Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  EMITT Fuarı, turizm sektörünün geleceğine ışık tutacak

  ASKİ su faturası, basılı evrak ve sürekli form kağıdı satın alacak

  Öz İplik İş Sendikası işkolunda hızla liderliğe ilerliyor

  Fikri Altay’ın hatırası Karşıyaka’da yaşayacak

  Nesfıt Pınar Lıght Süt birlikteliğinde besleyici enfes tatlar

  İzmir’de ekoloji araştırmaları için protokol imzalandı

  Efes Selçuk’ta kadınlara psikolojik danışmanlık hizmeti

  Sandal: Müteahhitin değil, halkın başkanıyım

  Karabağlar’da Art Love “Buluşma”sı

  Bolu Belediyesi jeneratör satın alacak

  İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN KİRALIK TAŞINMAZLAR

  TPN HAZIRLAMA ve OTOMATİK KARIŞTIRICI (COMPOUNDER) CİHAZI HİZMETİ ALINACAK

  İhale Özetleri

  28 Ocak 2022 Tarihli ve 31733 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Vak’a test oranı ilk kez %19’un üzerine çıkarak yeni bir rekor kırdı

  İhracatçı, tarım ürünü kısıtlamasından çekiniyor

  Tarım ihracatının zirvesinde Ege Bölgesi var

  MB enflasyon beklentisini %23,2’ye yükseltti

  “Enflasyonda ortak nokta tedarik zinciri problemi”

  Yabancılara konut alım satımında döviz bozdurma zorunluluğu getirildi

  Sami Azar hayatını kaybetti

  BOTAŞ: Bütün kompresör istasyonları, tesis ve üniteleri çalışıyor

  Döviz / Altın

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 29.01.2022
  Ticaret 28.01.2022
  Ticaret 27.01.2022
  Ticaret 26.01.2022
  Ticaret 25.01.2022
  Ticaret 24.01.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni