• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Saynur Demirdelen ►TİM’den SESLER
12
14
16
18
14/09/2020 06:46
Gelişim Yolculuğu

TİM DANIŞMANLIK
danismanlik@tim.com.tr
www.tim.com.tr

     18 yaşıma geldiğimde öncelikli hedefim araba kullanmaktı. İstanbul trafiğine çıkma düşüncesi oldukça korkutucu gelse de özgür olma düşüncesi galip geldi ve trafiğe çıktım.
     Araba kullanmayı öğrenmenin en önemli yolu kuralları öğrenmek ve sürekli pratik yapmaktır. Bir süre sonra kaslarınız gelişir ve korkularınızdan kurtulursunuz.

     Ehliyet almak için 32 saat teorik, 14 saat trafikte pratik yapmak gerekir. Kursa gitmek pahalı olsa da bu kursu bitiren herkes trafiğe çıkar ve araba kullanmayı öğrenir. Peki bu yöntem neden işe yarıyor?
     Alman psikolog Hermann Ebbinghaus, “unutma eğrisi” ve “aralıklı tekrar” ı 1800’lü yıllarda keşfetti. Ancak eğitim dünyasındaki birçok insan hala araştırmasından alıntı yapıyor.

     Beynimiz, kullanmadığımız veya tekrar etmediğimiz bilgileri gereksiz olarak nitelendirir ve unutmamızı sağlayarak maksimum verimle çalışmaya gayret eder. Öğrenilenleri unutma, başlangıçta çok hızlıdır ve dik olarak düşüş göstermektedir.
     Ebbinghaus unutma eğrisi grafiğinde insanların öğrendiklerini tekrar etmezlerse, yeni öğrendikleri bilgileri saatler ve günler içinde nasıl unuttuklarını anlatır.

     Unutma Eğrisi ve Kolay Öğrenme İlişkisi – Ebbinghaus’un “unutma eğrisi”ne bağlı olarak yaptığı diğer önemli keşif de şudur; bilgilerin tekrarlanması ve gözden geçirilmesi hafızanın gücünü artırsa da öğrenmek ve hatırlamak, yeni bir bilgiyi 1 saatte 10 kez tekrarlamaktan çok daha fazlasıdır. Tekrarlar arasında boşluk olmalıdır.

      Kısaca Ebbinghaus’a göre öğrenmek için en önemli nokta aralıklı tekrar; öğren, ara ver, öğren, ara ver, öğren ve bu böyle devam eder.
     Bizler de araba kullanmayı öğrenirken haftada birkaç saatlik eğitimlerle benzer şeyi uyguladık. Öğren ara ver, sonra tekrar öğren. Aralıklı öğrenmeyi benimseyerek ortalama 2-3 haftada yeni bir beceri kazandık.

     Kurumsal hayatta aldığımız bir-iki günlük eğitimler ise yeni bir beceri geliştirirken çok etkili olmadı. En iyi ihtimalle, yararlı bir şeyler öğrendik ve bu bilgileri kullandık, ancak umduğunuz davranış değişikliğini herkes için yaratmadı. Çünkü davranışları değiştirmek tekrarı gerektirir ve bunun da aralıklı olması gerekir.

     Sürüş kursunun başarılı olmasında diğer bir etken de öğrencinin bir hedefi ve motivasyonu olmasıdır. Özgürlük, bağımsızlık. Bu hepimizi motive eder ve oldukça ikna edicidir. Bu nedenle öğrenme yolculuklarında en önemli şeylerden biri, katılımcının araba sürmeyi öğrenirken olduğu kadar, motive edici bir nedene ulaşmasına yardımcı olmaktır.

     Sürmeyi öğrenmenin son aşaması ise sınavdır. Sınav alanına gitmek ve onlara sürebileceğinizi göstermek. Gerçekten “yapıp yapamayacağınız” test edilir. Yani öğrenmenin en önemli aşaması olan “Göster Bana” ilkesi uygulanır.

Genel olarak size öğretileni öğrenip öğrenmediğinizi belirlemek için kullanılan 4 test aşaması vardır.
     1. Test yapılmaz: Bir günlük eğitim kurslarının çoğu sadece günü değerlendirmenizi isterler.
     2. Bilgi testi: Okuldaki sınavları hatırlayın. Tüm savaşları hatırlamanızı beklerler.
     3. Öğrenme testi: Daha önce ilk yardım eğitimi aldıysanız, sizden bir manken üzerinde CPR göstermenizi isterler.
     4. Davranış testi: Ehliyet sınavını geçtin mi? Kurallara göre sürüp süremeyeceğinizi test ederler.

     Sürüş eğitimi günün sonunda iyi bir öğrenme yolculuğudur. Motivasyon, aralıklı tekrar ve ölçüm. Bu öğrenme yolculuğundan hepimiz çok şey öğrenebiliriz.

     Bu nedenle gelişim yolculuklarında yöntem olarak uyguladığımız bilginin belli sürelerde tekrarı, farklı araçların kullanılması, hafızayı bir kas gibi güçlendirerek yeniden yapılandırır ve bilgiyi beceriye dönüştürür.

     Sonuç olarak öğrenme asla tek seferlik bir olay değildir. Bu bir yolculuk ve zamanla gerçekleşen bir süreçtir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Yazılım ihracatında hedef 15 milyar dolar

  Tarım makineleri ihracatı ilk 5 ayda %3 arttı

  JPMorgan’ın Türkiye enflasyon tahmini yükseldi

  Enflasyonla mücadeleye yönelik atılan 11 adım

  Bayraklı Belediyesi Kurban Bayramına hazır

  ASELSAN’dan 24,6 milyon dolarlık sözleşme

  Çaya iki ayda üçüncü zam

  Obilet hakkında soruşturma

  İzmir’de suya zam

  Reel efektif döviz kuru haziranda geriledi

  “Devlet petrokimyaya yatırım yapmalı”

  Zeynep Erkunt hayatını kaybetti

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Ar-Ge harcaması 25 milyar TL’yi aştı

  “Hedefimiz 5 yılda ilk 100 ihracatçı arasına girmek”

  Menemen’de kurban atış yerine sıkı denetim

  İzmir’de dayanışma sürüyor

  Hasta hayvana giriş izni yok

  Çin’in Lojistik Performans Endeksi, dört ayın ardından yüzde 52,1’e çıktı

  Tedarik zincirindeki kırılma, lojistik sektörünü canlandırdı

  ENSİA, WINDEUROPE’un üyesi oldu

  Z kuşağının satın alma kararında cinsiyetten bağımsız markalar ön plana çıkıyor

  Kibar Holding, 2025 hedeflerine güçlü adımlarla ilerliyor

  GESOB ile Uyumsoft arasında e-Dönüşümde iş birliği

  Araç değer kaybında yeni dönem

  Samsung, denizlerdeki kirliliği azaltan çalışmalarını açıkladı

  Online alışverişte kadın giyim ve ayakkabı üst sıralarda

  Karayolları 16. Bölge Müdürlüğü doğalgaz dönüşüm işi yaptıracak

  “Türkiye’de üretip 5 kıtaya ürün ihraç ediyoruz”

  KPMG ve TIRPORT’tan lojistik sektörünün geleceği için iş birliği

  20 yıllık rüya gerçek oluyor

  Türkiye tatil için denizi tercih ediyor

  Su Ürünler Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Banaz Belediyesi motorin satın alacak

  Karşıyaka’da kentsel gıda ve kent tarımı konuşulacak

  Kaynarpınar’a arıtma müjdesi

  Menderes’in altyapısı güçleniyor

  Foça’da ‘‘İçimizden Biri Atatürk’’ söyleşisi

  “İzmir’in kültürel mirasını dünyaya sunuyoruz”

  Körfezde bir ilk; Görme engelli kanocular yarıştı

  Bayraklı Belediyesi kırtasiye malzemesi satın alacak

  Başkan Kılıç’tan bayram öncesi esnaf ziyareti

  TORBALI TÜRK TELEKOM VE ALİAĞA HAYDAR ALİYEV MTAL ONARIMI

  İhale Özetleri

  05 Temmuz 2022 Tarihli ve 31887 Sayılı Resmî Gazete

  04 Temmuz 2022 Tarihli ve 31886 Sayılı Resmî Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Enflasyon yıllık yüzde 79 arttı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 06.07.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni