• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Organize perakende sektöründe canlanma

29 Temmuz 2022 Cuma 18:00
12
14
16
18

Organize perakende sektöründe canlanma


           HABER MERKEZİ      
     Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) üyeleri arasında yaptığı Haziran Ayı Anketi’nin sonuçlarını değerlendiren BMD Başkanı Sinan Öncel, turistlerin etkisiyle perakende sektöründe ciro artışının haziranda da devam ettiğini bildirdi.
     Adet satışlarında istenen düzeye ulaşılamasa da perakendede canlılığın devam ettiğini bildiren Öncel, “Turistlerin de katkısı ile bu hareketliliğin yaz sezonu boyunca süreceğini öngörüyoruz. Ekimden sonrası için bir tahminde bulunmak için henüz erken olmakla birlikte artan fiyatlar nedeniyle hem sektör hem de tüketici açısından kış sezonunun zorlu geçeceğini söyleyebiliriz” dedi.

     Organize perakende sektöründe maliyet artışlarının etkisiyle cirolar geçen yaza oranla ortalamada yüzde 80 artarken, birçok marka adet satışlarında hâlâ pandemi öncesindeki rakamları yakalayamadı. Sektörde ham madde, enerji, dağıtım ve işçilik başta olmak üzere yüksek girdi maliyetlerinden kaynaklanan baskının devam ettiğini vurgulayan Öncel, kış sezonu ürünlerinde yıllık artışın ÜFE oranlarına yaklaşmasının şaşırtıcı olmayacağına dikkat çekti.

“ÜFE VE TÜFE ARASINDA FARK FİYATLARA YANSIYACAK”
     Öncel, BMD üyesi markaların cirolarında geçen yıla göre ortalama yüzde 80 artış olduğunu anlatarak, “Yüzde 100 ve üzerinde ciro artışını yakalayan firmalar da var. Ancak cirolardaki bu artış adetlere tam olarak yansımıyor. Birçok markamız adet satışlarında 2019 rakamlarını yakalamakta zorlanıyor. Cirolardaki büyüme adetten değil, fiyat artışlarından kaynaklanıyor. Ham madde fiyatlarında bir gevşeme olmakla birlikte diğer girdilerdeki maliyet baskısı sürüyor.

     Haziran ayı verilerine göre ÜFE ve TÜFE arasında 60 puan fark bulunuyor. Firmalar bu maliyetleri önümüzdeki aylarda bir şekilde fiyatlara yansıtmak durumunda kalacak. Kış sezonu ürünlerinde yıllık bazda yüzde 100’e varan fiyat artışları şaşırtıcı olmayacak. Tüketicideki beklenti fiyat artışlarının devam edeceği yönünde. Bu nedenle imkânı olanlar ihtiyaç alışverişlerini öne çekiyor. Dolayısı ile adet satışlarında istenen düzeye ulaşılamasa da perakende sektöründe canlılık devam ediyor. Turistlerin de katkısı ile bu hareketliliğin yaz sezonu boyunca süreceğini öngörüyoruz. Ekimden sonrası için bir tahminde bulunmak için henüz erken olmakla birlikte hem sektör hem de tüketici açısından kış sezonunun zorlu geçeceğini söyleyebiliriz” diye konuştu.

 


+ Benzer Haberler
» Dikili’de 5 milyar TL’lik yatırım ile 3 bin 500 kişiye istihdam
» Kurulan şirket sayısında aylık %37,7’lik düşüş
» İnşaat malzemeleri sanayiinde düşüş yaşandı
» Makine ihracatı 7 ayda 14,2 milyar $
» “AVM ortak alan giderleri daha adil ve şeffaf oldu”
» “Sanayici finansmana erişimde zorluk çekmeli”
» İzmirli kozmetikçiler dünyaya açılmaya hazırlanıyor
» Hava taksi işletmeciliğinde sermaye tutarı düşürüldü
» Döviz kuru faiz kararının ardından sakin seyretti
» EXPO 2026 için planlama çalışmaları başladı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.08.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni