• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

NFT’ler içeriğe değil deneyime odaklanılıyor

28 Temmuz 2022 Perşembe 15:00
12
14
16
18

NFT’ler içeriğe değil deneyime odaklanılıyor


           HABER MERKEZİ      
     Bilindiği gibi NFT’ler esasen dijital bir öğeye sahiplik ve özgünlük veren dijital sertifikalar olarak görülüyor. NFT’lerin ikinci baharında kullanıcıların sadece dijital sahipliğe odaklanmadığını ve bu yanılgının NFT projelerine gerekli ilgiyi de oluşturamadığını aktaran Orderinbox CEO’su Doğu Taşkıran’a göre, NFT’ler artık içerik veya varlığın kendisiyle değil, sürekli olarak deneyimle ilgili hale geliyor.
     Dünyayı kasıp kavuran dijital varlıklar ve beraberinde getirdiği yeni tüketim anlayışı şekil değiştirmeye başlıyor. NFT’lerin ikinci baharı ya da yeni döneme geçiş olarak lanse edilen bu yeni süreçte, sadece bir sanat eserinden veya bir ünlünün fotoğrafından elde edilen NFT’lerden daha ötesine geçiliyor. Kullanıcıların artık kendilerine sadece NFT satılmasını istemediğini aktaran sosyal NFT pazar yeri Orderinbox’ın CEO’su Doğu Taşkıran, sürecin artık deneyim satmaya ve NFT’lerin yaratılan deneyimlerin üzerine inşa edildiği teknoloji olmasına izin verildiği bir sürece geçtiğini ve NFT topluluklarının da bu şekilde kolayca oluşabildiğini vurguluyor.

İÇERİĞE DEĞİL DENEYİME ODAKLANILIYOR
     Başlangıçta dijital bir öğeye sahiplik olarak lanse edilen NFT’lerde devir değişiyor. Metaverse ve Web3’ün yükselişi ile NFT’ler artık uygulama içi satın alımların doğal evrimi olarak görülebiliyor. Ancak “Bir NFT başka ne için kullanılabilir?” sorusu yeni sürecin kapısını aralıyor. Yardımcı ya da Faydalı (Utility) NFT’lerin kullanıcıların dikkatini çektiğini aktaran Doğu Taşkıran, aslında NFT’lerin endüstriler arasında özel dijital deneyimler için bir ağ geçidi haline geldiğine dikkat çekiyor. Faydalı yani deneyimleri de içerisinde barındıran NFT’lerin yatırımcılara bir sanat eserinden daha fazlasını sunabildiğine ve NFT’ye sahip olmanın getirdiği cazip, geri alınabilir faydaları da kapsadığını belirten Taşkıran, fiziksel deneyimlere yönelik dijital geçitler oluşturmanın önemli olduğunu, artık sadece içeriğe değil deneyimlere de odaklanıldığını ve bunun da ancak iki dünyayı birbirine bağlayan bir platformla mümkün olabileceğinin altını çiziyor.

NFT’LER VE AYRICALIK DÜNYASI BİR BÜTÜN HALE GELİYOR
     Yardımcı ya da Faydalı NFT’ler, kendilerine bazı ayrıcalıklar, ödüller veya haklar eklenmiş dijital varlıklardır. Bu dijital varlıklar bir etkinliğe erişim, bir ön satış veya nadir bulunan bir fiziksel öğeyi talep etme becerisini sahiplerine sunabiliyor. Yardımcı NFT’lerin sadece kullanıcılar için değil müşteri sadakat programına benzer bir şekilde müşterilerini ödüllendirmenin bir yolu olarak markalar arasında da popülerlik kazandığına dikkat çeken Orderinbox CEO’su Doğu Taşkıran, deneyimi merkeze alan yaratıcıların markalar, müşteriler, hayranlar ve ötesi için sürdürülebilir projeler oluşturması gerektiğini de aktarıyor.


+ Benzer Haberler
» OYDER: Yeni yönetmelik fırsatçılığın önüne geçecek bir önlemdir
» Fethiye Rotary Kulübü’nden Rodos çıkarması
» Ankara Büyükşehir Belediyesi el aletleri hırdavat ve sarf malzeme satın alacak
» Derby kişisel bakım kategorisinde portföyünü genişletti
» TEB Portföy’den iki yeni yatırım fonu
» İzmir’de Fuar zamanı
» Lay’s Yenileyici Tarım Fonu’ndan çiftçilere finansman desteği
» Arzum’dan yılın ilk yarısında 42,8 milyon TL net kâr
» Malatya Büyükşehir Belediyesi taş duvar yaptıracak
» Müşterilerini en çok memnun eden markalar belli oldu


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 11.08.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni