• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Lojistik tek çatı altından yönetilmeli”

16 Haziran 2022 Perşembe 16:00
12
14
16
18

“Lojistik tek çatı altından yönetilmeli”


           SEZA NUR DEMİRPARMAK      
     Sertrans Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Nilgün Keleş’in ev sahipliğinde lojistik sektöründe yaşanan son gelişmeler ve şirketin Ege Bölgesi özelinde hedef ve stratejilerinin paylaşıldığı basın toplantı gerçekleştirildi. Keleş, Sertrans Logistics’in yakın zamanda lanse ettiği ‘İlham verenler, fark yaratan ihracat hikayeleri’ projesi hakkında bilgilendirmede bulundu. Türk lojistik firmalarının lojistik bakış açısını değiştirmesi gerektiğine vurgu yapan Keleş, “Uluslararası nakliyeyi, antrepoyu biri yapsın dersek rekabetçilik kaybediliyor. Her böldüğünde maliyet, süre, kontrol artıyor. Gelinen dönem tek çatı altından lojistiğin yönetilmesi. Bu dönem lojistik firmaları için sürdürülebilir büyüyebilmeleri için bir fırsat” dedi.

“TÜKETİCİ İÇİN LOJİSTİK DEVRİ VAR”
     Türk lojistik firmalarının lojistik bakış açısını değiştirmesi gerektiğine vurgu yapan Keleş, “Uluslararası nakliyeyi, antrepoyu biri yapsın dersek rekabetçilik kaybediliyor. Her böldüğünde maliyet, süre, kontrol artıyor. Gelinen dönem tek çatı altından lojistiğin yönetilmesi. Türk lojistik firmaları uluslararası nakliyeci olarak görüldüğü yüzde 90’ı böyle olduğu için büyük bir fiyat rekabeti olduğu için maalesef tedarik zinciri dediğimiz her tarafta hizmet vererek altyapıya ulaşamıyorlar. Bu dönem lojistik firmaları için sürdürülebilir büyüyebilmeleri için bir fırsat. Buna bir örnek teşkil ettiğimizi düşünüyoruz” ifadelerini kullandı. Lojistiğin artık 7 doğrusunun olmadığının altını çizen Keleş, “Lojistiğin artık 7 doğrusu yok. Tüketici için lojistik diye bir devir var. Çünkü online dediğimiz şey çok büyüyor. Pandemiden önce Türkiye’de yüzde 5-6 idi. Dünya’da yüzde 12’ydi. Pandemiyle beraber yüzde 30’a vardı. 2030 yılında ise yüzde 70 olacağı planlanıyor. Bence bu hiç ütopik bir rakam değil. Son derece gerçekleştirilebilir bir rakam. Dolayısıyla ticaretin merkezine e-ticaret geldi ve oturdu” diye belirtti.

“LOJİSTİK SEKTÖRÜ ÇIKMAZDA”
     Pandemide lojistik sektörünün kıymetinin anlaşıldığını dile getiren Keleş, “Lojistik şu anda büyük bir çıkmazda. Tedarik zincirinin kırıldığında neler yaşandığını, ne kadar para verirseniz verin lojistik doğru yere gitmiyorsa nasıl etkiler yaşadığını gördük. Pandemide ticaretin gitmesi için lojistiğin önemini gördük” dedi. Pandemi döneminde dijitalleşmeyi ve teknolojik dönüşümü gören firmaların çok büyük fayda sağladığını vurgulayan Keleş, “Çünkü onlar e-ticarete girmişlerdi. Biz de bunu çok net gördük. 2019 yılında koyduğumuz üç tane hedefimiz vardı. Birincisi 2023 yılında Türkiye’nin en büyük e-ticaret firması olmaktı. Bunu koyduğumuz zaman yaklaşık olarak 40 bin metrekarelik bir depolamada e-ticaret yapıyorduk ve pandemi döneminde bir 40 bin metrekare daha ilave ettik. Sonra o yetmedi ve 2021 yılında 30 bin metrekare daha ilave ettik. Sonraki gelişmeler ile beraber şu anda 2023 yılı hedefimizi 2021 sonu itibariyle gerçekleştirerek 150 bin metrekarede e-ticaret lojistiği yapan bir firmaya dönüştük. Bu rakamları vermemdeki neden e-ticaretin ne kadar büyüdüğü ve hepimizin hayatında ne kadar kalıcı bir yere edindiğidir. Ne yaparsak yapalım internetten yapmaya başladık. E-ticaret hayatın bütün alanlarına yayıldı. Bunu yapan firmalar çok kar ettiler” diye belirtti.

“HİKAYEMİZİN GİRİŞİMCİLERİ TETİKLEMESİNİ İSTİYORUZ”
     34 yıllık lojistik şirketi olduklarını uluslararası nakliye olarak sektöre girdiklerini dile getiren Keleş, “Türkiye’de yüzde 100 aile şirketi olarak kalmayı başaramaz sayıdaki şirketten biriyiz. ‘Fark yaratan ihracat hikayeleri’ Türkiye’nin girişimci, mücadeleci ruhunu, cesaretini ortaya koyan hikayeler. Ortak özelliği hepimizin gözünde olan ya da olmayan güzel fikirleri bulmaları ve bunlardan ihracat hikayesi yaratmaları. 20 projeden bir tanesi de İzmir’den. Hikayemizin İzmir’de olmasını bu bölgeden başlamayı benimsiyorum. Su yosunundan kanserden tutun bağışıklık sisteminin artırılmasına kadar bir sürü hastalığın tedavisine yosunun alınıp işlenmesi buradan dünyaya ihraç edilmesiyle ilgili bir konu. Bir başka girişimcimiz ceviz ağacından gitarlar yapılabileceğini keşfeden bir ihracat öyküsü haline getirmiş. Kuzey Avrupa başta olmak üzere ihraç ediyor. Bir diğeri protez hikayesi. Ülkemiz ihracatla büyüyebilir, özellikle katma değerli ürünleri artırarak geleceğimizde çok daha refah yatıyor. Refah için üretmek ve satmak, üretip satarken ülkemizin coğrafyamızın bu güzel buluşlarını. Lojistik firması olarak bu hikayeleri bölgesinde anlatmayı bunu kitaplaştırmayı, bu kitabı sadece iş insanlarına hayata dokunan kişilere değil dünyaya duyurmak istiyoruz. E-ticaret üzerinden ürünlerini tanıtmalarına yurt içinde ve dışında satış kanallarını oluşturmalarına destek olmak istiyoruz. En çok istediğimiz ilham olabilmek. Halkımız gençliğimiz o kadar girişimci vizyoner tek ihtiyacımız olan katma değer yaratmak kendi kıymetimizi, yapabileceklerimizi bilmek. Hikayemizin bir sürü girişimciyi tetiklemesini istiyoruz” ifadelerinde bulundu.


+ Benzer Haberler
» Enflasyon yıllık yüzde 79 arttı
» “90,6 milyar TL vergiden feragat edildi”
» Memur ve emekli maaşı zam oranları belli oldu
» Cep telefonunda 76 milyar dakika konuştuk
» Türk müteahhitlerden 4.6 milyar $’lık imza
» Çinli üç havayolu şirketinden Airbus’a rekor uçak siparişi
» Kalkınma Ajansı’ndan 5 milyon TL faizsiz kredi
» Dünya arıcıları Türkiye’de buluşacak
» Çikolata ve şekerleme pazarında bayram bereketi
» Dolar arttıkça Bitcoin düşüyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 05.07.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni