• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“İzmir, dijitale öncülük etsin”

04 Ocak 2022 Salı 13:00
12
14
16
18

“İzmir, dijitale öncülük etsin”


           HABER MERKEZİ      
     İZTO Meclis Üyesi Filiz Avcı Belet, teknolojik dönüşümün hızlandığını söyleyerek, “Geleneksel reklam anlayışı yerini ‘dijital’ reklamlara alıyor. İzmir, altyapısıyla bu alanda öncü olabilir’ dedi.
     Dijital reklam sektörünün artan teknolojiyi yeni yıldan itibaren daha etkin kullanacağı belirten İzmir Ticaret Odası (İZTO) 52. Reklamcılık Kamuoyu Araştırma Açıkhava Reklamcılığı ve Organizasyon Komitesi Meclis Üyesi Filiz Avcı Belet, yapay zekaya dayalı dijital reklamların sektörde ağırlık kazanacağını ve kişiye özel reklamların yanı sıra video reklamcılığının da yükselen değer olacağını kaydetti.

‘İZMİR DİJİTALLEŞİYOR’
     İzmir’in de dijital reklamcılıkta atağa geçtiğini açıklayan Belet, Türkiye’de ilk kez 5 ve 2 metre boyunda 4 bir tarafındaki dev ekranlarla 3 boyutlu dijital reklamların yayınlanmasını sağlayacak dijital küplerin İzmir’in 10 farklı noktasında faaliyet geçtiğini vurguladı. İzmir’in sahip olduğu potansiyelle Türkiye’nin ‘reklam yüzü’ olabileceğini kaydeden Belet, “Kentimizdeki teknoparkların yanı sıra teknolojiyi, görsel tasarımı çok başarılı şekilde kullanan gençlerimiz var. Biz niye bu potansiyeli harekete geçirip ‘dijital reklam’ sektörünün merkezi olmayalım?” dedi.

‘KARŞIYAKA ÇARŞI’ ÖNERİSİ
     Kentlerin en işlek meydanlarının reklam sektörü için adeta bir gösteri merkezi olabileceğine dikkat çeken Filiz Belet, Karşıyaka Çarşısı veya Kıbrıs Şehitleri gibi merkezi noktaların tıpkı Amerika’daki Times Meydanı’na benzer şekilde dev dijital ekran panolarıyla donatılabileceğini söyledi. Belet, “Times Meydanı’nı her yıl 50 milyona yakın turist ziyaret ediyor. Ayrıca bu meydan, renkli yapısı nedeniyle sayısız filmlerde ve televizyon şovlarında gösteriliyor. Bu sayede Times meydanını yılda 150 milyon izleyici görüyor. Meydandaki reklam panoları her gün yaklaşık 1.5 milyon gösterim yapmakta. Ekranlardaki reklam ücretleri ise yıllık 1.1 milyon ile 4 milyon dolar arasında değişiyor. Biz de böyle bir projeyi kentimizde harekete geçirirsek hem sektörümüz kazanır hem de kentimize hareket gelir” diye konuştu.

2021 TAHMİNİ 20 MİLYAR
     Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre 2021’in Ocak-Haziran döneminde reklam harcamaları 10.3 milyar lira harcandığına dikkat çeken Belet, yıl sonu rakamlarının açıklanmasıyla bu sayının 20 milyar lirayı geçebileceğini vurguladı. Türkiye’de günde ortalama 8.5 saatini internette geçiren 50 milyondan fazla sosyal medya hesabının dijital reklam pastasındaki payının her geçen gün artığını kaydeden Filiz Avcı Belet, “Yapılan araştırmalara göre dijital reklam sektörü 2021 yılının ilk 6 ayında 7.9 milyar TL’lik bir değere ulaştı. Yine dijital reklam oranı yıl sonuna doğru yapılan Black Friday ve yılbaşı alışverişleriyle daha da yükseldi” ifadelerini kullandı.

REKLAMA ‘YAPAY ZEKA’
     Şirketlerin de dijital reklamlara her geçen gün daha fazla kaynak aktardığını açıklayan Belet, “Giderek yükselen dijital reklam, artan sosyal medya ve internet kullanımıyla beraber geleneksel medya ve yazılı görsel basına göre ilerleyen yıllarda çok daha etkili olacak. Video marketing, influencer pazarlama ve alıcı ile satıcıyı buluşturan marketplace gibi alanlarda çalışmaların hızlanarak süreceğini tahmin ediyoruz. Ayrıca yapay zekanın, dijital reklamda ağırlığı arttığı bir dönemi yaşayacağız” ifadelerini kullandı.

‘KİŞİYE ÖZEL REKLAM’
     Veriye dayalı pazarlamanın 2022’de revaçta olacağını sözlerine ekleyen Belet şunlar söyledi: “Özellikle reklam stratejisinde kişiye göre özelleştirilmiş reklamlar oldukça ilgi çekecek. Sosyal platformlarında kullanılan video reklamcılığı da 2022’nin trendleri arasında yer alacak. Video reklamcılığı, yapımı ve tüketimi kolay içerikler olduğundan 2022’de yükselişe geçmesi hiç de şaşırtıcı olmayacak.”


+ Benzer Haberler
» Vak’a test oranı ilk kez %19’un üzerine çıkarak yeni bir rekor kırdı
» İhracatçı, tarım ürünü kısıtlamasından çekiniyor
» Tarım ihracatının zirvesinde Ege Bölgesi var
» MB enflasyon beklentisini %23,2’ye yükseltti
» “Enflasyonda ortak nokta tedarik zinciri problemi”
» Yabancılara konut alım satımında döviz bozdurma zorunluluğu getirildi
» Sami Azar hayatını kaybetti
» BOTAŞ: Bütün kompresör istasyonları, tesis ve üniteleri çalışıyor
» CHP’li belediye başkanlarından yeni bütçe talebi
» Meskenlerdeki elektrik tüketimi azaldı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.01.2022
  Ticaret 27.01.2022
  Ticaret 26.01.2022
  Ticaret 25.01.2022
  Ticaret 24.01.2022
  Ticaret 22.01.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni