• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“İhracatçıya ‘Dijital’ destekler güncellenmeli”

06 Aralık 2021 Pazartesi 11:00
12
14
16
18

“İhracatçıya ‘Dijital’ destekler güncellenmeli”


           HABER MERKEZİ      
     Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Sektörler Konseyi Maden Sektörü Başkanı Rüstem Çetinkaya, ihracatçı sektörlere dijital pazarlama alanındaki desteklerin güncellenmesi gerektiğini söyledi. Çetinkaya’ya göre Türkiye, markalaşma konusunda İtalya örneğini baz alabilir.
     Ocak-Kasım döneminde 5 milyar 398 milyon 731 bin dolar ihracata imza atan maden sektörü markalaşmaya ve yapısal reformlara odaklandı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Sektörler Konseyi Maden Sektörü Başkanı Rüstem Çetinkaya, bu yılı 6 milyar dolara yakın ihracatla kapatmak istediklerini söyledi. Çetinkaya, uluslararası ticarette dijital pazarlamanın ön plana çıktığını ve ihracatçı sektörlere verilen pazarlama desteklerinin güncellenmesi gerektiğini ifade etti.

DİJİTAL TANITIM EMTİALARINDA GÜNCEL KALMALIYIZ
     Rüstem Çetinkaya konuyla ilgili şu ifadeleri kullandı: “Dünyada basılı evrak işi gittikçe azalıyor. Artık dijital pazarlama işi yapılıyor. Bugün bir sporcunun ne kadar değerli olduğu instagram takipçisi ile ölçümleniyor. Demek ki her şey dijital dünyada. Fakat ülke olarak dijital tanıtım emtialarında güncel olmadığımızı düşünüyorum. Desteklerin buralarda daha da güncellenmesi gerekiyor. Konvansiyonel işler tabi ki devam edecektir ancak artık ağırlığını ve bütçesini değiştirmesi gerekiyor. İçeriğinizin hedef kitlelere ulaşması için de önemli bütçelerin ayrılması gerekiyor.”

“MARKALAŞMADA İTALYA’YI ÖRNEK ALABİLİRİZ”
     Markalaşmada kolektif hareketin önemini vurgulayan TİM Sektörler Konseyi Maden Sektörü Başkanı, “Markalaşma, ülke markalaşma kültürü, bir toplum bilinci olarak yerleşmeli. Bu bilinçle hareket etmediğimiz sürece yapacağımız spot tanıtım faaliyetleri yetersiz kalır. Elbette ki yüksek teknoloji ürünler üretmek hedefimiz olmalı ancak markalaşma açısından bana göre bize üretim stili ve teknoloji olarak en yakın ülke İtalya. İnanılmaz markalaşıyorlar. Dünyanın neresine giderseniz gidin İtalyanların tasarım konusunda çok ciddi çalışmaları var. İtalyan mutfağı, İtalyan tekstili, İtalyan çikolatası her sektörde bu örnekleri görebilirsiniz. Almanlar katma değerli teknolojik ürün çıkarırken İtalyanlar katma değerli marka çıkarır. Türkiye bunu yapabilir ancak bunun için kolektif olarak çalışmamız gerekiyor. Bu bir toplum bilincidir ve kültürel bir harekettir. Markalaşma yönünde fayda sağlayacak olan insanların önü açılmalı.” ifadelerini kullandı.


+ Benzer Haberler
» Referans oran şubatta %1,25 olarak uygulanacak
» Sanayideki istihdam 2021’de 3,6 milyona yükseldi
» Türkiye genelinde, toplam 58 bin 576 adet konut satıldı
» Panelsan halka arz oluyor
» “Değişmeyen tek şey değişim”
» Sektörün fuarı; “Marble İzmir”
» Erkunt Traktör kendi motorunu üretiyor
» TUYAD Sektör İstişare Toplantısı gerçekleştirildi
» Şahinbey Belediyesi marangoz atölyesi malzemesi satın alacak
» Türk oyun girişim ekosistemi yatırımcıların gözdesi olmaya devam ediyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 29.01.2022
  Ticaret 28.01.2022
  Ticaret 27.01.2022
  Ticaret 26.01.2022
  Ticaret 25.01.2022
  Ticaret 24.01.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni