• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Eti Bakır, Mardin’de ürettiği kobaltı dünyaya satıyor

08 Ocak 2022 Cumartesi 09:00
12
14
16
18

Eti Bakır, Mardin’de ürettiği kobaltı dünyaya satıyor


           HABER MERKEZİ      
     Eti Bakır A.Ş. tarafından bölgeye yapılmış en büyük özel sektör yatırımı olan Mardin Mazıdağı Metal Geri Kazanım ve Entegre Gübre Tesisleri, özellikle teknoloji yoğun sektörlerde kullanılan kobaltın dünyadaki üretiminin yüzde 2’sini tek başına gerçekleştiriyor. Pirit konsantresinden kobaltı geri kazanan dünyanın ilk ve tek tesisi olan Mazıdağı’nda yılda 2.500 ton kobalt üretiliyor.
     Mazıdağı’ndaki tesisin Türkiye’nin ilk entegre gübre tesisi olduğunu belirten Eti Bakır A.Ş. Mazıdağı Metal Geri Kazanım ve Entegre Gübre Tesisi’nin Genel Müdürü Emre Kayışoğlu, “Küre işletmemizdeki üretimin yan ürünü olan pirit konsantresini Mazıdağı’nda yeniden ekonomiye kazandırıyoruz. Eti Bakır, Türkiye’de cevherden katot bakır üretebilen tek şirket.

     Türkiye’nin farklı bölgelerinde bulunan bakır konsantreleri, Samsun’daki tesisimize giderek orada bakıra dönüştürülüyor. Küre’de çıkarılan bakır konsantresi ayrıldıktan sonra kalan pirit konsantresini Mardin’deki tesisimize getiriyoruz. Burada ayrı bir üretim sürecine tabi tuttuğumuz pirit konsantresinden kobalt, demir konsantresi, sülfürik asit gibi yan ürünlere dönüştürüyoruz. Sülfürik asit gübre üretiminde kullanırken, kobaltı da geri kazanıp dünyaya satıyoruz. Kobalt, en çok teknoloji yoğun sektörlerde pil, batarya ve katalizör yapımında ve seramik sektörüne özel boyaların üretiminde kullanılan bir malzeme. Mardin’de ürettiğimiz kobaltın %90’ından fazlasını, aralarında Amerika, İngiltere, İspanya, Kore ve Çin gibi ülkelerin bulunduğu 10’dan fazla ülkeye ihraç ediyoruz” diye konuştu.

DEMİRYOLU KARBON AYAK İZİNİ AZALTACAK
     Kobaltın geri kazanılması için Eti Bakır’ın Küre işletmesindeki üretimin yan ürünü olan pirit, Küre’den Çankırı-Kurşunlu’ya karayoluyla taşınıyor. Oradan demiryolu ile Diyarbakır’a, Diyarbakır’dan da yine karayoluyla tesislere getiriliyor. Eti Bakır’ın son yatırımıyla birlikte, demiryolu Diyarbakır’dan fabrikaya kadar uzatıldı. Bu sayede Küre’nin piriti 1.200 kilometrelik demiryoluyla Çankırı’dan Mardin Mazıdağı’na kadar taşınabilecek. Böylece üretim süreçlerinde operasyonel kolaylık sağlanırken, karbon ayak izi de azaltılmış olacak.


+ Benzer Haberler
» Vak’a sayısında yeni reko: 93.586; vefat sayısı tekrar 200’ün üzerine çıktı
» “Tasarımla, mobilya ihracatında hedef 6 milyar dolar”
» “Esnafı boğan zamlar geri alınsın”
» H-ÜFE yıllık %54,89, aylık %12,81 arttı
» Çin’de büyük sanayi şirketlerinin kârı yüzde 34 artış gösterdi
» Linyit üretimi %10,6 arttı
» Soyer: Dövizle kaybettiğimiz metroyu geri kazandık
» İkinci el ilanlarda uygun bütçeli araç sayısı arttı
» Gümrüklü Antrepo İşletmecileri Derneği eğitimlerinde ikinci dönem başladı
» EPDK’nın 2022 gaz tüketim tahmini 60 milyar metreküp


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 29.01.2022
  Ticaret 28.01.2022
  Ticaret 27.01.2022
  Ticaret 26.01.2022
  Ticaret 25.01.2022
  Ticaret 24.01.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni