“İyi bir yönetici miyim?” Basitçe, bu soruyu rutin olarak düşünen biri olmak, olumlu bir cevaba işaret ediyor. Yönetim becerileri üzerinde düşünmeye istekli liderler, öz farkındalık gösterirler. Bu öz-farkındalık, iyi yaptıkları şeye olan güveni geliştirir ve yönetim tarzlarında olası iyileştirmeleri akılda tutar.
İnsanlar elbette iyi bir yönetici tanımlarında farklılık gösterirler.
Bununla birlikte, başarılı yöneticiler genellikle birkaç temel alanda yetkinlik gösterirler.
Aşağıda size değişik alanlarda kendinize sormanız için bazı sorular hazırladım. Bu sorular önemli yönetim becerilerinden bazılarını belirlemektedir. Bakalım cevaplarınız sizi memnun edecek mi?
Yapıcı geri bildirim
Çalışanlarımın her biri için sadece ona özel geri bildirimler hazırlarım.
Çalışanlara, neyi iyi yaptıklarını ve neyi geliştirmeleri gerektiğini tam olarak bilmeleri için belirsiz ifadeler yerine belirli yorumlar ve örnekler sunuyorum.
Birine çocuk gibi davranmamak veya duyguların beni ele geçirmesine izin vermemek için nesnel, saygılı geri bildirimler veririm.
Resmi performans incelemelerini zamanında ve karşımdakine değer verecek bir şekilde tamamlarım.
Neyi iyi yaptığımı ve nerede geliştirebileceğimi bilmek için ekip üyelerinden liderlik tarzım hakkında yapıcı geri bildirimler istiyorum.
İletişim
İnsanlar sorularına zamanında yanıt alacakları konusunda bana güvenebilirler.
Sahada veya ofiste olan çalışma arkadaşlarım için hazırlamış olduğum etkin bir e-posta haberleşme ağı vasıtası ile herkese bilgilendirme yapabiliyorum.
Her bir kişinin neyi başarması gerektiğini tam olarak anlamasını sağlamak için kişilerin bireysel öncelikleri gözden geçirmek için çalışırım.
Bir çalışanla konuştuktan sonra, o kişinin gerçekten anladığından emin olmak için konuşmayı özetlemesini veya önemli noktaları yeniden ifade etmesini isterim.
Bir konuşmada, başka konulara bölünmemiş ve dikkatimi vermiş olarak mümkün olan en iyi dinleyici olmaya özen gösteriyorum.
Organizasyon
Çağırdığım toplantıların belirli bir gündemi ve amacı var.
Çalışanlarım, performans hedeflerimizi ve onlara ulaşmak için gereken adımları biliyor.
Herhangi bir konuda ihtiyacım olan bilgi veya nesneyi çalışma alanımda oldukça hızlı bir şekilde bulabilirim.
Projeleri yönetilebilir parçalara bölüyorum ve önceden belirlenmiş aralıklarla ilgili çalışanlarla görüşüyorum.
Zamanı yönetmek ve yolda kalmak için bir planlama yapıyorum.
İlkesel olmak
Ofis davranışlarıyla ilgili net standartlarım var.
İşimin bazen kötü haberler vermeyi içerdiğini anlıyorum ve bu tür bilgileri doğrudan, olgun bir şekilde nasıl ileteceğimi biliyorum.
Bahaneler veya çalışanların olayı dramatize etmesinden etkilenmeden kuralları uygularım.
Bir hata yaptığımda bunu kabul edebilirim ve uygun şekilde özür dilerim.
Ekip üyelerim, şirket toplantılarında veya müşterilerle yapılan görüşmelerde onlara sahip çıkacağıma güvenebilir.
Farkındalık
Sırf çalışma alanında işlerin nasıl gittiğine dair bir fikir edinmek için ofiste dolaşmaya özen gösteriyorum.
Bireysel ekip üyelerinin yanı sıra bir bütün olarak ekibimin güçlü ve zayıf yönleri hakkında sağlam bir kavrayışa sahibim.
Hepimizin aynı şeyler tarafından motive edilmediğini anlıyorum, bu yüzden her bir bireyi maksimum performansa neyin teşvik edeceğini bulmaya çalışıyorum.
Herhangi bir zamanda, personelimin ruh hali hakkında oldukça iyi bir fikrim var.
Her ekip üyesi hakkında, iş dışında bir şey hakkında oturup arkadaşça, kişiselleştirilmiş bir konuşma yapacak kadar bilgim var.
Güven
Bir şeyi bilmediğimde bunu kabul edebiliyorum.
İşleri delege etmekte ve zorlu görevler vermekte rahatım çünkü herhangi bir sorun ortaya çıkarsa astlarımın beni arayacağını biliyorum.
Ben kadrodaki herkesi aynı standartlarda tutuyorum.
Mikro yönetimden kaçınırım ve bunun yerine gerektiğinde benimle görüşme yapmayı teşvik ederim.
Açık kapı politikası uyguluyorum.
Davranış
Her takım üyesine her gün gülümser ve selam veririm.
Ekip çalışmasına değer veririm.
Gerektiği yerde çalışanıma ihtiyacı olan desteği veririm.
İçtenlikle teşekkür ettiğimi gösterebilirim.
Bir hata benim ya da başkasının hatası olsun, bunu bir öğrenme deneyimi olarak ele alır, iyileştirmeye odaklanır ve yoluma devam ederim.
İş yaşam dengesi
Esnek zamanlama ihtiyacını anlıyorum ve çalışanların taleplerini karşılamak için elimden geleni yapıyorum.
İnsanların dinlenmek için zamana ihtiyacı olduğunu kabul ediyorum. Bu sebeple akşamları veya hafta sonları e-posta veya metin göndermiyorum. Cep telefonlarını yalnızca gerçek bir acil durum olduğunda ararım.
Tatile çıkmış çalışanımı özellikle rahatsız etmemeye çalışırım.
Hasta çalışanları evde kalmaya ve iyileşmeye teşvik ediyorum.
Gelişme
Bir bütün olarak kuruluşumuz hakkında daha fazla bilgi edinmek için şirketteki diğer yöneticilerle konuşurum.
Güvenilir bir akıl hocası (Coach) ile ilişkimi sürdürüyorum.
Bilgimi güncel tutmak için meslek ve sektör dergilerini okur, konferanslara katılır veya mesleki gelişim dersleri alırım.
Ağımı genişletmek ve sağlamlaştırmak için zaman ayırıyorum.
Beyin fırtınası yapmak için zaman ayırırım.
Başta da ifade ettiğim üzere yukarıda dillendirdiğim soruları kendinize sormuş ve almış olduğunuz cevaplardan memnun kalmış iseniz bir yönetici olarak iyi yoldasınız demektir. Ama ya değilseniz, yani cevaplarınız sizi tatmin etmemişse ne yapacaksınız? O zaman bu alanlarda gelişmek için hedefler belirleyin. Bu hedeflere ulaşmak için bir zaman planı dahilinde kişisel ve mesleki gelişim eğitimlerine katılın. İnternette bulabileceğiniz ciddi kaynaklar üzerinden kendinizi geliştirin.