• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Ali Serdar Süalp ►ÜÇÜNCÜ KOLTUK
12
14
16
18
06/06/2022 06:23
Çalışanların Yöneticilerinden İstemediği 4 Şey

     Geçen haftaki yazımda iş hayatının renkli ve karmaşık olduğundan bahisle başarılı olmak isteyen yöneticilerin çalışanların kendilerinden beklediği şeylerden bahsetmiştim. Tabi ki birlikte çalıştığımız ve kısaca ekip ya da takım olarak tanımladığımız kümenin parçası olan her bir kişinin bizi ilgilendiren beklentilerini bilmek ve bunları hayata geçirmek için çaba sarf etmek sizlerin yönetici kişiliğinize değer katacaktır.

     Peki ama bu yeterli midir? Özellikle astlarımızın bizden beklentilerini bilmek olası yaşadığımız an içinde yüzleştiğimiz ya da gelecek de karşımıza çıkması muhtemel sorunları ortadan kaldırabilir mi? Cevabım “Hayır!” olacak.

     Üzerine eğilmemiz gereken bir önemli konu daha var; çalışanlarımızın yöneticileri olarak bizlerden istemedikleri şeyler. Çalışanlarınızın neye ihtiyacı olduğunu bilmek önemli olsa da yöneticilerinden ne istemediklerini anlamak da aynı derecede önemlidir.

     Birçoğunuzun “çalışanlarımın benden duymak istemediği, ben de görmek istemediği epey bir özellik var!” dediğini duyar gibiyim. Hiç itirazım yok. Söyledikleriniz, aslına bakarsanız herkes için geçerli. Ama hepsini mütevazı bir köşe yazısına sığdırmak olası değil.

     Gelin, geçen yazımda ABD’de yapıldığından bahsettiğim bir anket çalışmasından da esinlenerek, size bunların arasında kritik olarak gördüğüm ve genellikle üzerinde pek konuşulmayan dört tanesini seçeyim. Eminim katkısı ve faydası olacaktır.

1. Arkadaşlık
     Çalışanların sadece %3’ü yöneticilerinin kendileri ile arkadaş olmasını istiyor. Bu bulgu bazılarımıza şaşırtıcı gelebilir. “Yöneticinin çalışanlarına arkadaş gibi davranmasının ne mahzurları olabilir?” diye sorabilirsiniz. Çok inandığım bir tanesini söyleyerek geçeyim. İş ve arkadaşlık ilişkilerinin çalışanlar tarafından iyi yönetilmediği, insanların kafalarının karıştığı epey vakaya şahit oldum. Bence arkadaşlık yerine ebeveynlikte olduğu gibi, bir arkadaştan çok lider, akıl hocası ve örnek olmak daha önemlidir.

2. Konuşma
     Çalışanların sadece %14’ü yöneticileriyle ilginç sohbetler yapmak istiyor. Eminim çalışanla sohbet etmek fikri kulağa çok hoş geliyordur. Acele etmeyin, düşünün. Bu tür sohbetlerin hiç de arzu edilmeyen yönlere gittiği, çalışanlarınızın ürktüğü ya da panik olduğu anlar olmadı mı? Ben defalarca yaşadım. Hiç unutmam, bir defasında böyle bir sohbetin tarafı olan çalışanım, “Müdürüm bu konuşma biraz daha devam ederse korkarım işin kakası çıkacak” demişti.
     Böyle bir deneyim yaşamamak ve yaşatmamak için planlı (yapılandırılmış) ve ucu açık olmayan konuşmalar (sohbetler) kanımca daha yapıcı olacaktır. Kısacası konuşmak çalışanlarınızla her zaman umduğunuz gibi gitmez. Astlarınız da bunun farkındadır.

3. Duygusal destek
     Çalışanların %25’i yöneticilerinden duygusal destek istiyor. %75 i ise genellikle bunu bir patrondan ziyade iş arkadaşları arasında ararlar. Bunu da yadırgamamak lazım, zira oturduğunuz koltuk itibariyle çalışanlarınız ile olan ilişkiniz onların kendi seviyelerinde ve günün büyük kısmını (neredeyse tamamını) birlikte geçirdiği arkadaşlarına göre farklı olacaktır. Pozisyonunuzun getirdiği farklı bakış açısı, sorumluluklarınız, yönetici becerileriniz, çalışanınızın sizi nasıl algıladığı gibi birçok sebepten dolayı çalışanınızın sizden duygusal destek beklememesi normaldir. Tavsiyem bu konuda ısrar etmemeniz yönünde.

4. Neşeli
     Çalışanların sadece %28’i neşeli veya mutlu bir yönetici istiyor. Bu ifade çalışanlar gülümsemeyi unutmuş, asık suratlı ve gergin yönetici ile çalışmak isterler anlamına gelmiyor. Böyle bir sonuca varmak çok yanlış olur. Benim bu anket bulgusundan çıkardığım ise şu: Çalışanlar yöneticilerini sevmektense onlara saygı duymayı tercih ederler. Siz yine de neşeli ruh halinizi devam ettirin ama bir taraftan da bilin ki çalışanların önemsediği saygı ve güvendir.

     Bu yazımı ve geçen haftakini birleştirerek şöyle toparlamak isterim. Çalışanlarınızın sizde görmek istedikleri ya da istemedikleri özellikleri anlamak önemlidir. Yazdıklarım ve daha fazlası her zaman karşınıza çıkacaksa da tamamı ya da bir kısmı her çalışan için geçerli değildir. Bu nedenle, yöneticilerin her bir çalışanın ne istediğini anlaması ve ardından bu ihtiyaçları karşılamaya çalışması en iyisidir. Sonunda, daha memnun çalışanlar daha uzun süre bağlı kalırlar, daha sadık olurlar, daha iyi çalışırlar ve bir yöneticinin işini çok daha kolaylaştırırlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İhale Özetleri

  30 Haziran 2022 Tarihli ve 31882 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Piyasaların gözü yeni asgari ücrette

  Nureddin Nebati: Ek vergi getirmeyeceğiz

  Bankalar net karını 1 yılda 4,75 kat artırdı

  Deniz ticaretindeki canlılık umut veriyor

  Denizcilik sektörünün nabzı İstanbul’da tutulacak

  “İstihdamsız büyüme gelir dağılımını bozuyor”

  Eczacılar kademeli eylem planı uygulayacak

  Elektronik ticaret düzenlemesi TBMM’de

  2021’de 1 milyon 64 bin otomobil üretildi

  Uşaklı ihracatçılar atıkları ekonomiye kazandırıyor

  “Kamu-özel sektör diyalogları güçlendirilmeli”

  Döviz / Altın

  “Dayanışmayı ve işbirliğini arttırmalıyız”

  Borsalarda Alım-Satım

  “Memleketin güven ortamına ihtiyacı var”

  İzmir ile Salihli arasında kardeş okul köprüsü güçleniyor

  Çelik sektörü Almanya’da buluştu

  ‘Hilmi Yarayıcı’ 1 Temmuz’da Bayraklı’da

  2022 Mostra Convegno Expocomfort İtalya’da kapılarını açtı

  Tedarikçiler, Turkcell’in Tedarikçi Eksenli İnovasyon Günü’nde bir araya geldi

  Karşıyaka, Madımak’ı unutmuyor

  ESHOT otobüslerinde gazilere özel düzenleme

  İzmirli “Demir Lady” Hollanda’da dördüncü oldu

  Aksa, yenilikçi ürünlerini dünyaya tanıtıyor

  arabam.com 50. Trink sat! şubesini Antalya’da açtı

  5. İzmir Körfez Festivali başlıyor

  Konak Engelsiz Yaşam Köyü’nde eğitim yılı sonuna en özel etkinlik

  Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü okul onarım işi yaptıracak

  Menderes Belediyesi’nden çiftçiye yeni üretim yolları

  Türk şirketlerinin zamanında ödeme performansı düştü

  Ekonomik Güven Endeksi 3,3 puan azaldı; 93,6

  Kilis 7 Aralık Üniversitesi vrf sistemi yaptıracak

  Su Ürünler Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Türk işletmelerin yüzde 78’i gelecek yıl dijital dönüşüm yatırımlarını artırmayı planlıyor

  Brüksel’de İzmir Evi açıldı

  Çameria katliamı Foça’da anıldı

  Çözüm artık tek numarada

  MARSU Genel Müdürlüğü rulman ve malzemeleri satın alacak

  Modern dansın efsanesi MGDC çığır açtı

  T.C. ÇEŞME İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE ARAÇ SATIŞI

  DÜZELTME İLANI: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İHALE İLANI

  İHALE İPTALİ: TIBBİ MALZEME SATIN ALINACAKTIR

  İhale Özetleri

  29 Haziran 2022 Tarihli ve 31881 Sayılı Resmî Gazete

  “Elektrik piyasası dikiş tutmuyor”

  TL mevduatlarında stopaj indirimi 6 ay uzatıldı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 30.06.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni