• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Ali Serdar Süalp ►ÜÇÜNCÜ KOLTUK
12
14
16
18
18/07/2022 06:06
Çalışanlarımızın Olumsuz Tutumlarını Koçluk Yaparak Nasıl Düzeltiriz

     Birçoğumuzun, çalıştığımız yerde sürekli şikâyet eden, eleştiren ve yargılayan iş arkadaşları olmuştur. Şartlar ne olursa olsun bu kişileri mutlu görmek mümkün değil gibidir.  Aslında davranışları kimseye doğrudan zararlı değildir, ancak kötü ruh halleri genellikle moral bozucudur. Etrafa devamlı olarak negatif enerji verirler. İşin bir başka tuhaf ve zor yönü de bu çalışanları disipline etmek gibi bir çözüm düşünemeyiz, çünkü davranışları gerçekten herhangi bir işyeri kuralını ihlal etmemektedir.

     Örneğin, olumsuzluğu amirine zarar verme ve iş emirlerini reddetme şeklinde kendini gösteren bir çalışan için itaatsizlik nedeniyle disiplin tedbiri almayı düşünebiliriz ve bu güzel bir çözüm de olabilir. Bununla birlikte, olumsuzluğu işe karşı alışılmış sızlanmalarında kendini gösteren, ancak yine de amirini dinleyen ve görevlerini başarıyla tamamlayan bir çalışan için aynı yöntemi uygulayamayız.
     Bu tespitimden yola çıkarak “disiplin tedbirleri bazı çalışanların olumsuz ruh hallerini ve yaklaşımlarını değiştirmeye yardımcı olmaz” diyorsak ne yapmalıyız?

     Yöneticileri olarak bilmemiz gereken ilk şey biz bir şey yapmaya başlamadan önce bu çalışanların tutumlarını değiştirerek kendilerini motive etmeleri gerektiğidir. Tabii ki tam bir geri dönüş yapmak ve her şeyi geride bırakarak olumlu olmaları mümkün değildir. Başlangıç noktaları “olumsuz olmamaktır” dersek daha gerçekçi bir yaklaşım sergilemiş oluruz. Ama biz ne desek de onlar bu işin nasıl olacağını bilmiyor olabilirler.
     İşte yardım edebileceğimiz yer burasıdır.
     Bu çalışanlarla kalpten kalbe konuşmak, departmanın ve şirketin morali için gerçekten iyidir. Çalışanlarımıza yardımcı bir ruhla, daha iyi bir tutuma giden yolda koçluk yapmak her zaman iyi netice vermiştir. Buna inanıyorsanız aşağıdaki tavsiyelerime bir göz atın derim.

     1. Çalışanların kendi düşünme biçimlerini değerlendirmelerini sağlayın. Normal davranışları otomatik olarak şikâyet etmek, eleştirmek ve yargıda bulunmak olan bu insanlara, bu davranışlarını bir şartla sürdürmeleri için izin verin. Bir şey söylemeden önce bir öz denetim yapıp kendilerine şunları sorsunlar:

     Durum veya kişi hakkında ne düşündüğümü soran oldu mu?
     Şikâyet ederek/eleştirerek/yargılayarak şirkete yardımcı oluyor muyum?
     Şikâyetlerim/eleştirilerim/yargıları bölümüme, iş arkadaşlarıma veya yöneticime yardımcı oluyor mu?
     Şikâyet etme/eleştirme/yargılama konuştuğum kişiye yardımcı olacak mı?
     Şikâyet/eleştiri/karar, ilgili kişiye yardımcı olacak mı?

     Şikayetlerinin, eleştirilerinin ve yargılarının kimseye, hatta kendilerine hiçbir amaca hizmet etmediğini görürlerse, o zaman tüm bunları kendilerine saklamaları gerekir.

     Örnek vermek gerekirse; çalışana projenin son teslim tarihi, yönetim şekli, iş arkadaşlarının kişilikleri vb. ile aynı fikirde olmamanın sorun olmadığını, ancak şikâyet etmenin, eleştirmenin veya yargılamanın projeye bir değer katmadıkça hiçbir şeyi değiştirmeyeceğini açıklayın.

     2. Çalışanlara şikâyet etme, eleştirme ve yargılama eğilimlerini nasıl değiştirecekleri konusunda tavsiyelerde bulunun. Birine veya birilerine yardım etmedikçe bunların hiçbirinin değeri olmayacaktır. Aksine, duygularını bastıramadıkları sürece, bu yaklaşımları stres ve yüksek tansiyon gibi bir dizi başka soruna yol açacaktır.
     Başkalarına karşı olumsuz duygu ve tutumlarını değiştirmek için, kendi olumsuzluklarına katkıda bulunan bilgi veya kişilerden de uzaklaştırmaları gerektiğini hatırlatın.

     Gerçekten de bazen bir bilgi, çalışanları olumsuz yönde etkileyebilir. Bu nedenle günlük bilgi alımlarında olumlu ve olumsuz bilgiler arasında bir denge sağlamaları iyi bir yöntem olacaktır.

     Örnek: Bir çalışan sabah gazete okuyor ve Irak’taki savaşla ilgili her gün bir doz kötü haber alıyor. Ona gazeteyi okumayı bırakmasını söylemek kolay, ancak bu sabah rutininin bir parçası ve kırılması zor bir alışkanlık olabilir. Bu nedenle, bu olumsuz bilgi alımına, enerjisini artırmak için sevdiği bir kahveciden kahve almak ve onun keyfini çıkarmak gibi olumlu bir aktivite ile karşı koymalıdır.

     3. Çalışanlara, bir kişi veya durumla ilgili olarak yanlış olana değil, “güzel ve değerli” olana odaklanmayı öğretin. Muhtemelen ilk başlarda biraz zorlanacaklardır ancak zaman için de olumsuza odaklanmak yerine olumluya odaklanarak işin keyifli tarafını görmeleri doğal olacaktır.

Şikayetleri nasıl daha olumlu bir şekilde yansıtmalarını istediğinizi vurgulamak için çalışanlara örnekler verin.
     ✓ Şikâyet: “İşe gelmek için sabah erken kalkmaktan nefret ediyorum.”
         İyi tarafı: “En azından fiziksel olarak yataktan kalkabiliyorsun ve gitmen gereken bir işin var.”
     Şikâyet: “Her sabah trafiğe takılmaya dayanamıyorum.”
         İyi tarafı: “Toplu taşımaya binmek zorunda olanların aksine, kendi arabanız var ve işe gidip gelmenizin kontrolü sizde.”
     Şikâyet: “Amirim her zaman çarşamba günü, mesai bitmeden yarım saat önce, sıkıcı ve ne zaman biteceği belli olmayan toplantı yapar.”
         İyi tarafı: “Bu toplantıları cuma günü toplantıyı aynı saatte yapmasını mı tercih ederdiniz?”

     Gerçekten de aynı ortamda etrafa devamlı negatif enerji ve olumsuzluk aşılayan iş arkadaşları ile çalışmanın zorluğudur. Böyle durumlarla kısa vadeli çözüm beklemek hayalcilik olur. Çözümün orta vadeye yayılmış, yukarıda birkaç paragrafa sığdırmaya çalıştığım koçluk yaklaşımları ile olabileceğini ifade eder ve güzel bir hafta dilerim.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İhale Özetleri

  20 Ağustos 2022 Tarihli ve 31929 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Elektrik sayaçları karaborsaya düştü

  Dikili’de 5 milyar TL’lik yatırım ile 3 bin 500 kişiye istihdam

  Ege’den Samos’a feribot seferleri arttı

  Kurulan şirket sayısında aylık %37,7’lik düşüş

  İnşaat malzemeleri sanayiinde düşüş yaşandı

  Makine ihracatı 7 ayda 14,2 milyar $

  “AVM ortak alan giderleri daha adil ve şeffaf oldu”

  “Sanayici finansmana erişimde zorluk çekmeli”

  İzmirli kozmetikçiler dünyaya açılmaya hazırlanıyor

  Hava taksi işletmeciliğinde sermaye tutarı düşürüldü

  Döviz kuru faiz kararının ardından sakin seyretti

  EXPO 2026 için planlama çalışmaları başladı

  Google’ın ekonomisine katkısı 3,3 kat arttı

  Oyun harcamaları 200 milyar $

  İş dünyasının Oscar’larından CarrefourSA’ya 7 ödül birden

  İZBAN hattına iki yeni istasyon daha inşa ediliyor

  “Piyasayı Tarım Kredi olarak biz balanse edeceğiz”

  Kartepe Belediyesi bina inşaatı yaptıracak

  İYTE - GİMAS AŞ arasında iş birliği anlaşması yapıldı

  Pandemi sonrası çalışma ortamları yenilendi

  Yatırımcılar için enflasyona karşı güçlü rakip: Kripto Paralar

  Torbalı Belediyesi’nden ‘Sosyal Belediyecilik’ örneği

  96,8 milyon TL’lik tarımsal destek ödemeleri başladı

  Kayseri Büyükşehir Belediyesi sulama tesisi yaptıracak

  Alaçatı’da Dünya Surf Şampiyonası heyecanı coşkuyla devam ediyor

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünler Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  328 milyon TL SED ödemesi hesaplara yatırıldı

  Yerli kömür enerji krizine karşı sigortamız olacak

  Körfez Belediyesi aydınlatma işleri yaptıracak

  Karşıyaka asbestli gemiye karşı tek yürek

  Gaziemir’in “İyilik Kapısı” Sosyal Market 2 yaşında

  Konak’ta öncelik can ve mal güvenliği

  Karabağlar “Hazır mıyız?” diye sordu

  Buca Belediyesi makalesi ICLEI Avrupa web sitesinde yayınlandı

  Türkiye genelinde ortalama konut fiyatı 1 milyon 410 bin 156 TL oldu

  Manisa Kelebek Barajı’nda su tutulmaya başlandı

  İzmir 30 Ağustos Zaferi’nin 100’üncü yılına hazırlanıyor

  Besi sığırı ithalatı ve koyun ihracatına izin

  EPDK’dan yönetmelik eleştirisine suç duyurusu

  Bornova’da sinemaya destek

  Zonguldak’a yapılacak gübre üretim tesisi yatırımına devlet desteği

  Güzelbahçe Belediyesi’nden üreticiye desteğe devam

  Bayraklı’dan YKS başarısı

  Bornova’da iletişimin merkezi oldu

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.08.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni