• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Yurt dışında alışverişe 113 milyon Euro harcadık

10 Mart 2018 Cumartesi 15:00
12
14
16
18

Yurt dışında alışverişe 113 milyon Euro harcadık

   ► Türk turistlerin yurt dışında en çok “taxfree” alışveriş yaptığı destinasyon 1. sırada İtalya olurken, İngiltere ve Almanya 2. ve 3. sırada yer aldı.

           HABER MERKEZİ     
     Türkiye’nin de dahil olduğu yurt dışında 40 ülkede tax free alışveriş sektöründe faaliyet gösteren Global Blue, Türk turistlerin en çok ziyaret ettiği yurt dışı rotalarını ve alışveriş harcamalarını açıkladı.
     2017 yılında Türk turistlerin alışveriş için en çok ziyaret ettiği ülke İtalya olurken; İngiltere ve Almanya ise listede ikinci ve üçüncü sırada bulunan ziyaret rotaları arasında yer alıyor. Bu ülkelere giden ziyaretçi sayısındaki artışa rağmen, alışveriş harcamalarında  görülen düşüşler, Türkiye’de gelişen perakende sektörünün etkisiyle Türk turistlerin yurt dışında gezip görmeye ve keşfetmeye öncelik verdiğine işaret ediyor. Toplam satış tutarının 2016 yılına oranla geçen yıl yüzde 18, 2015 yılı ile kıyaslandığında ise yüzde 11 düştüğü görülüyor. Yurt dışında yaşanan harcamalardaki düşüşe rağmen yüzde 17 ziyaret artışına da dikkat çeken Global Blue Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Aslantaş, Türk vatandaşlarının yurt dışı gezilerinde alışveriş dışında; kültür, gastronomi ve yeni yerler keşfetmeye öncelik vermeye başladığını dile getirdi.

Yurt dışı gezilerinde öncelikler değişti, alışveriş Türkiye’de daha cazip
     Global Blue’nun faaliyet gösterdiği 40 Ülkedeki Tax free satışlarında yüzde 18’lik düşüş yaşansa da yurtdışına çıkan Türk vatandaşı sayısında yüzde 17’lik artış görülüyor. 2016’da 8 milyon 62 bin 65 kişi yurtdışına çıkarken, 2017’de bu sayı 9 milyon 440 bin 457’ye çıktı. Hülya Aslantaş, “Türk vatandaşları artık yurtdışına, öncelikle alışveriş için değil, kültür, gastronomi, gezme görme gibi, turistik amaçla seyahat ediyorlar” dedi.
     2016 yılında 138 milyon 599 bin 81 Euro olan tax free alışverişleri, geçen yıl artan yurt dışı çıkışlara rağmen 113 milyon 158 bin 130 Euro’ya geriledi. Aslantaş, bu düşüşün altında yatan önemli nedenler arasında € nun aşırı değerlenmesi olmakla birlikte, birbirinden keyifli AVM ve cadde mağazalarında  artık aranan hemen her ürün ve dünya markasının kolayca bulunması, Türkiye’de tadilat, değiştirme, taksit gibi imkanların daha cazip olması önemli etken olduğunun da altını çiziyor.

İtalya’da 26 milyon Euro harcadık
     Türklerin en çok ziyaret ettiği ülkelere baktığımızda; Türk turistlerin en çok İtalya’ya gittiğini ve en fazla harcamanın da burada gerçekleştiğini anlatan Aslantaş, 2017’de Türklerin İtalya’da alışveriş için harcadığı tutarın 26 milyon 275 bin 886 Euro olduğuna dikkat çekti. Listenin ikinci sırasında ise 24 milyon 403 bin 821 Euro harcama bedeliyle İngiltere’nin geldiğini ifade eden Aslantaş, “Bu ülkede geçen yıl Türk turistlerin yaptığı alışveriş tutarı 25 milyon 151 bin 567 idi. Almanya’da ise Türk turistlerin yaptığı harcamalarda düşüş yaşandı. 2016 yılında bu ülkede 25 milyon 707 bin 875 Euro’luk alışveriş yapılırken, 2017’de 18 milyon 457 bin 790 Euro’ya kadar geriledi. Listenin dördüncü sırasında ise en çok gittiğimiz ülkelerden biri olan Fransa yer alıyor. Geçen yıl yapılan harcama tutarı 16 milyon 838 bin 545 Euro idi. Listenin beşinci sırasında bulunan Hollanda’da ise 5 milyon 253 bin 609 Euro harcama miktarı görülüyor. Bir önceki yıl ise bu ülkede Türklerin yaptığı harcama 6 milyon 151 bin 63 Euro seviyesindeydi” diye konuştu.

En yüksek harcama saat ve kuyum ürünlerinde yapılıyor
     Türk vatandaşların yurt dışında yaptıkları tax free alışverişin yüzdesel dağılımlarını da açıklayan Aslantaş, “Tax free alışverişin yüzde 23’ü İtalya’da, yüzde 22’si İngiltere’de, yüzde 16’sı Almanya’da  ve yüzde 12’si ise Fransa’da gerçekleşti. Türklerin gittikleri ülkelerde ortalama olarak en çok harcama yüzde 39 oranında giyim ve moda ürünlerinde gerçekleşirken, saat kuyum ürünlerinde yüzde 13 ve deri çanta ürünlerinde yüzde 9 oranında harcama gerçekleşiyor. Bu kategorilerde yapılan ortalama harcama 2 bin 987 Euro olurken, deri, çanta ve aksesuar kategorisinde yapılan kişi başı ortalama harcama 944 Euro, giyim ve moda için kişi başına düşen ortalama harcama ise 437 Euro seviyesindeydi” dedi.

HAKKIMIZDA
     37 yıl önce “Tax Free Shopping”, “Vergisiz Alışveriş” imkânını ilk defa bir hizmet olarak geliştirerek, günümüzde de bu sektörün dünya çapında tanınan lideri olan Global Blue, dünyada hem seyahat hem de alışveriş yapan “Globe Shopper”ların deneyimlerini geliştirmeye yönelik sunduğu zengin ürün ve hizmet yelpazesi ile perakendeciler ve iş ortaklarına artı değer yaratmayı hedefler.
     Global Blue, ‘’Globe Shopper’’lara dünya genelinde en lüks markalar da dâhil olmak üzere,  305.000 perakende mağazasında sunduğu “Vergisiz Alışveriş” çözümleri ile en hızlı ve en güvenilir şekilde %20’ye varan iade imkânından faydalanmalarını sağlar.
     Global Blue’nun “Dinamik Kur Seçimi” çözümleri sayesinde perakendeciler, dünya genelinde 87.000 mağazada yabancı müşterilerine kendi yerel para birimleri ile basit ve düşük maliyetli ödeme yapma imkânı sunarlar.
     Global Blue’nun hedef odaklı basılı ve online medya platformu olan SHOP ürünleri, dünya genelindeki perakendecilere doğrudan ‘’Globe Shopper’’lar ile iletişim kurma fırsatı vererek, bu sayede daha fazla uluslararası ziyaretçiyi mağazalarına çekme imkânı sağlar.
     Global Blue dünya çapındaki yaygınlığı sayesinde, perakendecilere performanslarını izleme ve rakipleri ile karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilmeleri için çeşitli sektörel bilgiler ve raporlama araçları sunar.
     Global Blue, dünya genelinde 1.900 çalışanı ile 51 ülkede faaliyet göstermektedir. Nisan 2016 ile Mart 2017 mali döneminde 32 milyon “Vergisiz Alışveriş” işlemi ile 21,5 milyon “Dinamik Kur Seçimi” işlemi gerçekleştirmiş olup bu işlemlerin toplam perakende satış tutarı 20,5 milyar Avro hacmindedir.
     Bunlara ilaveten, her yıl, dünya çapında yedi milyon adedin üzerinde basılan SHOP dergisi, şehir haritaları ve geniş bir yelpazeye hitap eden online platformu ile Global Blue, perakende sektöründeki iş ortaklarına, 30 milyondan fazla Globe Shopper’a ulaşma ve işlem yapma imkânı sağlamaktadır.
     Türkiye’de de ilk defa “Vergisiz Alışveriş” hizmetini yerli bir ortaklık kurarak başlatan ve günümüze kadar sürekli geliştiren “Global Blue Türkiye” 1996’dan bu yana faaliyetini Ülke çapında, 8000’i aşkın perakende noktasında, şehir İçi İade Ofisleri ve sınır kapılarındaki 25 iade noktası ile sürdürüyor.

 


+ Benzer Haberler
» Kuru incir rekolte tahmini 80 bin ton olarak açıklandı
» Sağlık Bakanlığı’ndan yerli ilaca destek
» Gülle: İhracatçıya yol gösterin hedefe birlikte ulaşalım
» Varank, “Türkiye ekonomisi, sanayinin öncülüğünde yoluna devam ediyor”
» Kurbanlık alırken BiP en büyük yardımcınız olacak
» Koçtaş’ın mobil uygulaması ‘Ustabilir’
» “Krizi fırsata çevirmemiz mümkün”
» Palandöken, “Kurban bayramı dolandırıcılarına dikkat”
» Alman devi Becker’in Türk ekonomisine güveni tam
» Kasko sigortası primleri Temmuz ayında 1 puan yükseldi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.08.2018
  Ticaret 16.08.2018
  Ticaret 15.08.2018
  Ticaret 14.08.2018
  Ticaret 13.08.2018
  Ticaret 11.08.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni