• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Yenilikçi girişimlerin oranı %61,5 oldu

05 Aralık 2017 Salı 17:00
12
14
16
18

Yenilikçi girişimlerin oranı %61,5 oldu

           ANKARA TİCARET     
     Çalışan sayısı 10 ve daha fazla olan girişimlerin %61,5’i 2014-2016 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde yenilik faaliyetinde bulundu. Çalışan sayısı 10-49 olan girişimlerin %60,4’ü, 50-249 çalışanı olan girişimlerin %65’i, 250 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin ise %70,4’ü yenilik faaliyetinde bulundu.
     Sanayi sektöründe yenilikçi girişimlerin oranı %64,5 iken; hizmet sektöründe bu oran %57,7 oldu.

     Girişimlerin %47,3’ü 2014-2016 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde ürün ve/veya süreç yeniliği faaliyetinde (sonuçsuz kalan ve devam eden faaliyetler dahil) bulundu. Bu kapsamda girişimlerin %31,8’i ürün yeniliği, %34’ü ise süreç yeniliği gerçekleştirdi.
     Girişimlerin %50,8’i 2014-2016 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde organizasyon ve/veya pazarlama yeniliği faaliyetinde bulundu. Bu kapsamda girişimlerin %34’ü organizasyon yeniliği, %42’si ise pazarlama yeniliği gerçekleştirdi.

     Ürün ve/veya süreç yeniliği faaliyeti gerçekleştiren (sonuçsuz kalan ve devam eden faaliyetler dahil) girişimlerin 2014-2016 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde ’,6’sı finansal destek aldı.
     Finansal destek alan girişimlerin %94,3’üne merkezi kamu kurum/kuruluşları tarafından finansal destek verilirken, %12,6’sına yerel veya bölgesel kamu kuruluşları, %2,8’ine ise Avrupa Birliği kurumları destek verdi.
 
Ürün ve/veya süreç yeniliği faaliyetinde işbirliği oranı %23 oldu
     Ürün ve/veya süreç yeniliği faaliyeti gerçekleştiren (sonuçsuz kalan ve devam eden faaliyetler dahil) girişimlerin 2014-2016 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde %23’ü diğer girişim veya kuruluşlar ile işbirliği yaptı. İşbirliğinde bulunan girişimler en fazla %88,2 ile dahil oldukları gruptaki diğer girişimler ile işbirliğinde bulundu.
     İşbirliği yapılan kişi ve kuruluşların ülkeleri dikkate alındığında %97’si yurtiçinden, %35’i Avrupa ülkeleri ve %28,4’ü diğer ülkelerdendi.
   
Organizasyon yeniliği en çok iş sorumlulukları ve karar alma sürecinde yapıldı
     Girişimlerin %34’ü 2014-2016 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde organizasyon yeniliği yaptı. En çok tercih edilen organizasyon yeniliği %79,5 ile iş sorumlulukları ve karar alma sürecinde yeni yöntemlerin kullanılması oldu. Bunu %70,5 ile organizasyon süreci için yeni iş yöntemlerinin ortaya konulması ve %29,2 ile diğer girişimler veya kamu kuruluşları ile işbirliği, ortaklık, taşeronluk vb. yollarla yeni yöntemler kullanılması takip etti.

Pazarlama yeniliği en çok ürün ve hizmetlerin fiyatlandırmasında yapıldı
     Girişimlerin %42’si 2014-2016 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde pazarlama yeniliği yaptı. En çok uygulanan pazarlama yeniliği %63,7 ile ürün ve hizmetlerin fiyatlandırmasında yapıldı. Bunu %57,7 ile ürün tasarımı veya ambalajının estetiğinde önemli değişiklik yapılması, %57 ile ürün tanıtımı için yeni ortam veya reklam tekniklerinin kullanılması ve %49,9 ile yeni bir satış veya dağıtım yönteminin uygulanması takip etti.

Girişimler zorlayıcı bir neden olmadığı için yenilik yapmadı
     Girişimlerin %38,5’i 2014-2016 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde yenilik faaliyetinde bulunmadı. Yenilik faaliyetinde bulunmayan girişimlerin %82,2’si yenilik yapmaya zorlayan bir neden olmadığını belirtirken, %17,8’i ise yenilik faaliyetini engelleyen faktörlerin fazlalığını en önemli neden olarak gösterdi.

 


+ Benzer Haberler
» Star Rafinerisi, ilk özel endüstri bölgesi oldu
» Her yıl 214 milyar TL’lik gıda çöpe gidiyor
» Su ürünleri sektörü ABD’ye ihracatta 100 milyon dolar hedefliyor
» Kurulan şirket sayısı %16,26 arttı
» Palandöken, “Gıda israfıyla mücadele hızlanmalı”
» Koç Holding, Dünyanın en iyi işverenleri listesinde ilk 100’de
» Su ürünleri sektörü tek çatı altında buluştu
» ininal, yaygın yükleme ağına Teknosa’yı da ekledi
» Gıdanın geleceğine Aroma katkısı
» “16 Nisan, reform süreci başlangıcıdır”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.10.2018
  Ticaret 19.10.2018
  Ticaret 18.10.2018
  Ticaret 17.10.2018
  Ticaret 16.10.2018
  Ticaret 15.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni