• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

“Yeni trend siyah renkli gıdalar olacak”

02 Aralık 2017 Cumartesi 09:00
12
14
16
18

“Yeni trend siyah renkli gıdalar olacak”

           HABER MERKEZİ     
     Sert kabuklu yemiş, kuru meyve, sebze ve kuru yemiş sektörünü “Birlikten Kuvvet Doğar” temasıyla tek çatı altında buluşturan NFV EXCO, ikinci gününde Besin Fütüroloğu Dr. Morgaine Gaye’ı ağırladı. Öngörüleriyle atıştırmalık sektörüne ve dünyanın en önde gelen çok uluslu şirketlerine yol gösteren Morgaine Gaye; “Bugün tükettiğimiz gıda ürünleri önümüzdeki yıldan itibaren şekil ve renk değiştirecek. Tüketiciler artık hem göze hem midesine hitap eden ürünleri tüketmek istiyor. Üretimde de tüketimde de trendler değişecek. Siyah renkli dondurma, susam, pirinç, ekmek gibi ürünler yeni trend olacak. 10 yıl içinde bugün adını duymadığımız meyveler popüler olacak. Pestil modada kullanılacak. Gıda atıkları modaya kazandırılacak” dedi.

     Kuru yemiş ve kuru meyve sektörüne ilişkin tüm gelişmeler ile hedeflerin paylaşıldığı NFV EXCO Dried’ın ikinci günü gıda sektörünün gelecek bilimcisi Dr. Morgaine Gaye’ın “Atıştırmalıkların Geleceği” sunumuyla başladı. Tüketicilerin jeopolitik koşullarda gıdaya dair algılarını, kültürel değişimlerin ve modanın tüketim alışkanlıklarını ne yönde etkilediğini aktaran Morgaine Gaye, sektörün ve tüketicilerin gelecekte karşılaşacakları trendleri paylaştı.

     Tüketilen gıdaların insanların kimliğini belirlediğini belirten Gaye, yemek ve atıştırmalık trendlerinin gelecek 10 yılda tamamen değişeceğini söyledi. Raflarda yer alan gıdaların başta ambalajları olmak üzere, şekilleri, üzerindeki yazıların tüketici tarafında algıyı belirlediğini söyleyen Dr. Morgaine Gaye, “İsterse dünyanın en güzel kuru yemişi ya da çikolatası olsun, paketi, paketin üzerindeki yazı karakteri, tasarımı göze hitap etmiyorsa, tüketiciler bir daha görmek, tatmak istemiyor. Tüketiciler, internetin, sosyal medyanın da hayatımıza girmesiyle gıdalarda sürpriz unsuru görmek istiyor. Ürünlerde farklı şekiller, süslemeler, sunumlar görmek istiyor. Çanak gibi görünen kurabiyeler, parmağa takılan bisküviler, içinde farklı tatların bulunduğu kuruyemiş barları, yenilebilir kaplar hayatımıza girmeye başladı. Önümüzdeki yıllarda bu ürünleri daha fazla görmeye başlayacağız” dedi.

GIDA RENKLERİ DEĞİŞECEK
     Gıdaların beyazlıktan uzaklaşıp, daha koyu renkli alanlara yöneleceğine de değinen Gaye şöyle konuştu; “Tüketiciler tasarım ve lezzetin ötesinde artık ne tükettiğini, kendisine katkısını sorguluyor. Gezegene de faydası olabilecek ürünler istiyor. Doğaya, doğallığa dönmek istiyoruz. İlk başta biraz garipsense de önümüzdeki yıldan itibaren siyah renkli yiyecekler trend olmaya başlayacak. Siyah renkli susam, ekmek, siyah pirinç, trendleri etkileyecek. Henüz gıda kurulundan onay almadı ancak toprak çorbası gelecekte içilecek.”

“GIDA ATIKLARI, MODANIN DOKUNUŞUYLA TEKRAR HAYAT BULACAK”
     Sunumunda, önümüzdeki 10 yılda, bugün adı duyulmayan meyvelerin daha fazla tüketileceğini, pestilin görünürlüğünün ve tüketiminin artacağını da söyleyen Gaye; “Pestil, modanın da vazgeçilmezi olacak. Ayakkabıda, çantada pestilin yer aldığı ürünler hayatımıza girecek. Moda, tüketimi gerçekleşmeden çöpe giden gıda ürünlerine de el atacak. Gelecekte atıklar elden geçirilerek tekrar hayat bulacak. Örneğin ananas yapraklarından deri ürünler tüketicilerin beğenisine sunulacak” dedi.

     Bugün kuruyemiş ve kuru meyve kadar popüler olan ürünlere çevresel anlamda faydası olan yosunun da ekleneceğini söyleyen Dr. Morgaine Gaye, “Daha düşük glisemik indekse sahip ürünlere yönelim var. Deniz yosunu başta olmak üzere pek çok mantar ürünü çok popüler olacak” dedi. Konuşmasında atıştırmalık pazarının yaş hedefini değiştirdiğine de değinen Gaye, “Hepimizin takip ettiği üzere yeni nesil ilk yiyeceği gıdanın içeriğine bakıyor. Sonra sosyal mecrada paylaşıyor. Bu alışkanlık, 30 yaş ve üzerini de etkiledi. Artık orta yaş ve üzerindeki tüketiciler de çocuk ya da gençken odasında yer alan eşyaları hatırlatan yiyecekleri tüketmek istiyor. Önümüzdeki yıl eşya tasarımına sahip gıda ürünlerini daha fazla göreceğiz” açıklamasını yaptı.

“MUZ GİBİ SOYULABİLEN DONDURMA ÇOK UZAK DEĞİL”
     Gaye ayrıca, süt olmayan ancak süt gibi tüketilecek ürünlerin de market raflarında yer almaya başlayacağını kaydederek şöyle konuştu;
     “Yenilikler daha hızlı bir şekilde tüketicilerle buluşacak. Tüketiciler kaju ve badem sütünü tüketmeye başlayacak. Badem, kefir, yaban mersini daha popüler olacak. Önümüzdeki yıllarda daha fazla Hindistan cevizli ürünler göreceğiz. Herkesin tüketebileceği ürün sayısının artacağı gelecekte, muz gibi soyulabilen dondurmayla bile karşılaşacağız.”

 


+ Benzer Haberler
» İzmir’in yeni cazibe merkezi; Savanda
» “Endüstri 4.0 ile yeni meslekler ortaya çıkacak”
» Yumurta kırılmadan omlet olmaz
» 2018’de büyüme niteliği desteklenmeli
» “Aile içi şiddet özel hayat değil, toplumsal sorundur”
» PAOSB’den akıllı yatırım kârlı üretime çağrı
» Mecliste iki ret, bir iade
» Perakende sektörünün ‘büyük veri’ sınavı
» Abraaj Group, online seyahat acentesi Biletall.com’a yatırım yaptı
» Siber suçlular her büyüklükten şirketi hedefliyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 14.12.2017
  Ticaret 13.12.2017
  Ticaret 12.12.2017
  Ticaret 11.12.2017
  Ticaret 09.12.2017
  Ticaret 08.12.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni