• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Yeni satış kanalları oluşturup, ‘Sürdürülebilirlik’ ile yol alacak

27 Eylül 2021 Pazartesi 07:00
12
14
16
18

   ► “Güneş Enerjisi Santralleri projemiz kapsamında Aydın Söke’deki fabrika binalarımızın çatılarına 1.5 MW kurulu güce sahip güneş enerjisi santrali (GES) kuruyoruz. 140 bin metrekare açık alana kurulu tekstil üretim kampüsümüzdeki çatılara kurulacak GES ile elektrik giderlerimizde yıllık yüzde 18 oranında tasarruf sağlamayı hedefliyoruz.”

           SEDA GÖK      
     Pamuklu–pamuk karışımlı kumaş tasarımı ve üretimi konusunda 1971 yılında kurulan Söktaş, elinde hazır bulunan 400 binden fazla kumaş örneği sayesinde dünyanın tanınmış pek çok markasına hizmet veriyor.
     Aralarında Stella McCartney, Hugo Boss, Paul& Shark, Massimo Dutti, Gucci ve Max Mara’nın bulunduğu üst segment perakende markalarına kumaş üreten Söktaş, ayrıca tamamına sahip olduğu Efeler Çiftliği’nin 766 dekar alan üzerine yayılmış tesislerinde büyükbaş süt hayvancılığı yapıyor.
     Efeler Çiftliği Türkiye’nin ve Avrupa’nın en kaliteli çiğ sütünü üreten, en büyük hijyenik süt üretim tesislerinden birisi. Söktaş’ın 30 Haziran 2021 itibariyle satış gelirleri 156,4 milyon TL ve aktif büyüklüğü 820,5 milyon TL’ye ulaştı. Şirket hisseleri 1995 yılından bu yana Borsa İstanbul’da ‘SKTAS’ koduyla işlem görüyor.

     TİCARET Sohbetleri köşemin bu haftaki konuğu olan Söktaş Tekstil CEO’su Muzaffer Kayhan, yeni satış kanalları oluşturacaklarını ve sürdürülebilirlik projelerine odaklanacaklarını söyledi. Kayhan, “Tekstil tarafında daha çok sürdürülebilirlik içeren projelere önem veriyoruz. İlk yatırımımız GES(Güneş Enerjisi Santalleri) Arkasından arıtma sonrası suyu geri kazanım, kömür yerine alternatif enerji ve buhar üretimi projelerimizi hayata geçirmeyi planlıyoruz.  Efeler Çiftliği’nde önümüzdeki yıl hayvan konforunu artırmaya yönelik yatırım planlarımız var. Efeler Çiftliği ürünleri henüz çok yeni, bunların bilinirliğinin artması ilk önceliğimiz. Yeni ürün yerine yeni satış kanalları yaratmaya çalışıyoruz” diye konuştu.
 
Firmanızdan bahseder misiniz?
     1971 yılında kurulan Söktaş’ın uzmanlık alanı, pamuklu – pamuk karışımlı kumaş tasarımı ve üretimidir. Pamuklu – pamuk karışımlı lüks gömleklik kumaş tasarımı ve üretimindeki uzmanlığını, ceketlik ve pantolonluk kumaşta da göstererek marka değerini uluslararası boyuta taşıyan Söktaş, elinde hazır bulunan 400 binden fazla kumaş örneği sayesinde dünyanın tanınmış pek çok markasına hizmet vermektedir. Şirket ayrıca tamamına sahip olduğu Efeler Çiftliği’nin 766 dekar alan üzerine yayılmış tesislerinde büyükbaş süt hayvancılığı yapmakta. Efeler Çiftliği Türkiye’nin ve Avrupa’nın en kaliteli çiğ sütünü üreten, en büyük hijyenik süt üretim tesislerinden birisi. Söktaş’ın 30 Haziran 2021 itibariyle satış gelirleri 156,4 milyon TL ve aktif büyüklüğü 820,5 milyon TL’ye ulaştı. Şirket hisseleri 1995 yılından bu yana Borsa İstanbul’da ‘SKTAS’ koduyla işlem görüyor.

Ege Bölgesi’nde istihdam özelinde ne gibi çalışmalar yapmayı planlıyorsunuz?
     Öz değerlerimizden biri olan yöreye karşı sorumluluk bilinciyle hareket ediyor ve yöremiz insanlarının istihdamına büyük önem veriyoruz. Bu kapsamda özellikle kadın istihdamını arttırmak en önemli hedeflerimizden biridir.

Yeni bir marka yaratma planınız var mı?
     Çok yeni 3 markamız var. Birincisi, büyükbaş süt hayvancılığı yaptığımız, 766 dekar alan üzerine kurulu, Türkiye’nin ve Avrupa’nın en kaliteli çiğ sütünü üreten, en büyük hijyenik süt üretim tesislerinden biri olan Efeler Çiftliği. Bu markamızda 2 litrelik çiğ süt, 1 litrelik pastörize süt ve kaşar peyniri ürünlerimiz mevcut.
     İkincisi özgün ve kaliteli kumaşların kullanıldığı gömlekler üreten markamız Giza House... Giza House, İtalya ve Türkiye’deki yaratıcı tasarım merkezlerimiz ile stilde İtalyan rafine klasikliğini harmanladığımız, saf pamuklu kumaşların yanı sıra yün, ipek, keten gibi karışımlı kumaşları da kullandığımız gömlek tasarımı ile öne çıkıyor. Burada bir mağazamız şu an fiziksel olarak mevcut. Geri kalan satışlarımızı internet aracılığı ile gerçekleştiriyoruz.
     Üçüncü markamız ise kişiye özel gömlek dikimi yapma imkânı sunan ve e-ticaret kanalı üzerinden satış yapan Ligne Officielle.

Ek yatırım süreçleri söz konusu olacak mı?
     Ek yatırım süreçleri söz konusu. Tekstil tarafında daha çok sürdürülebilirlik içeren projelere önem veriyoruz. İlk yatırımımız GES(Güneş Enerjisi Santalleri) Arkasından arıtma sonrası suyu geri kazanım, kömür yerine alternatif enerji ve buhar üretimi projelerimizi hayata geçirmeyi planlıyoruz.  Efeler Çiftliği’nde önümüzdeki yıl hayvan konforunu artırmaya yönelik yatırım planlarımız var.

Ürün bazında genişlemeyi düşünüyor musunuz?
     Efeler Çiftliği ürünleri henüz çok yeni, bunların bilinirliğinin artması ilk önceliğimiz. Yeni ürün yerine yeni satış kanalları yaratmaya çalışıyoruz. Tekstilde uzmanlık alanımız pamuklu dokuma kumaşlar. Burada yeni bir ürün tipine girmektense ürünü bir sonraki adıma taşıyarak lüks markalara gömlek olarak tedarik sağlamaya başladık.

Hammadde fiyatlarındaki artışlarının önümüzdeki dönemde tüketici talebine yansıması ne şekilde olur?
     Tekstil tarafında hizmet verdiğimiz lüks tüketim moda perakendecileri genelde ekonomik krizleri daha az hasarla atlatabiliyor.  Bu nedenle pandemi gibi mağaza kapatmaya yol açan dönemler dışında bu çalıştığımız markaların tüketicileri çok fiyata endeksli alışveriş yapan bir grup değil.
     Gıda da durum biraz farklı.  Hammadde fiyatlarının ve döviz kurlarının artması süt üretimi ve satışı açısından olumsuz.  Aslında temel gıda maddesi olan süt ve süt ürünlerinin her eve giriyor olması gerekli. Fakat yüksek fiyatlı ürünlerin tüketici tarafından tercih edilmeyeceği de ülkemizin bir gerçeği.  Bizim piyasada gördüğümüz, tüketicinin katma değerli bazı ürünleri (yoğurt gibi) evinde kendisinin yapmayı tercih etmesi. Bu tip ürünlerde talep düşüşleri yaşanabilir.

2021 yılında maliyet tablonuz nasıl şekillendi? Yıl sonu için öngörünüz nedir?
     2021 yılında ilk 6 aylık finansal tablolarımızda 2020 yılına nazaran birim maliyet artışımız yüzde 19 olarak gerçekleşti. Yıl sonunda bu seviyelerde kalmayı öngörmekteyiz. Söktaş 2021 yılının birinci yarısında önceki yıla göre yüzde 206,3 oranında artışla 66,4 milyon TL FAVÖK kaydetmiştir. Yürütülen sıkı maliyet azaltıcı tedbirlerin yanı sıra; satış gelirlerindeki artış FAVÖK’ü olumlu etkilemiştir. Efeler Çiftliği tarafında 2021 yılının ilk yarısında süt veriminin iyileşmesinin yanında organik büyümeyle genişleyen sağmal sayısına bağlı çiğ süt üretiminde 43 ton artış kaydedildi. Üretimdeki artışın önümüzdeki dönemlerde artarak devam etmesi ve şirketin birim maliyetlerine ve kar marjına olumlu katkıda bulunmasını bekliyoruz. Süt hayvancılığı iş koluna çiğ süt taban fiyatında yapılan artış satış gelirlerini olumlu etkiledi.

Sürdürülebilirlik konusunda gerçekleştirdiğiniz yatırımlardan bahseder misiniz?
     1986 yılında ilk atık su arıtma tesisini kurarak başlattığımız Çevre Yönetim Sistemleri politikası ile hedefimiz, kullanılan tüm enerji kaynaklarından maksimum düzeyde tasarruf etmek. Bu bağlamda ulaşmak istediğimiz hedeflere tedarik ve üretim zincirimizdeki tüm paydaşlarımız ile birlikte ulaşabileceğimizin farkındayız. Söktaş Tekstil olarak şimdiye kadar yaptığımız ve bundan sonra yapacağımız projelerde doğru analizler yaparak, çevresel etkilerin azaltılmasını sağlarken aynı zamanda maliyetlerin azaltılmasını da hedefliyoruz. Sahip olduğumuz yönetim sistemleri kapsamında kaynak kullanımını düşürme ve atık oluşumunu azaltma çalışmalarımız devam ederken oluşan atıklarımızı öncelikli olarak kendi içimizde değerlendiriyoruz. Daha sonrasında da geri kazanmanın yollarını arıyoruz. Bunun yanı sıra Birleşmiş Milletlerin yayınlamış olduğu sürdürülebilir kalkınma hedeflerini de benimsiyoruz.
     Son olarak yakın zamanda da duyurumunu yaptığımız Güneş Enerjisi Santralleri projemiz var. Bu proje kapsamında Aydın Söke’deki fabrika binalarımızın çatılarına 1.5 MW kurulu güce sahip güneş enerjisi santrali (GES) kuruyoruz. 140 bin metrekare açık alana kurulu tekstil üretim kampüsümüzdeki çatılara kurulacak GES ile elektrik giderlerimizde yıllık yüzde 18 oranında tasarruf sağlamayı hedefliyoruz.


+ Benzer Haberler
» “Çandarlı Limanı ‘rüzgâr’ın üssü olsun”
» Enerji deposu ‘hibrit konteyner’ geliyor
» “STK’lar 5 yıl içinde altın çağını yaşayacak”
» Pastane kültüründe kişiye özel ürün dönemi
» Ege’nin iki yakası İZDENİZ ile kavuşacak
» Viyana’yı, Beyoğlu çikolatası ile ‘fethedecek’
» “Güneş enerjisi yatırımlarını ve alım satımını vergiden muaf tutun, bakın nasıl gelişiyor!”
» “Tarım ve gıda sektörleri ihracatı salgın döneminde başarılı bir sınav verdi”
» Proaktif önlemler aldılar, dış ticareti kesintiye uğratmadılar
» Hibrit çalışmayı iyi kurgulayın, kutuplaşmaya neden olmasın!


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.10.2021
  Ticaret 21.10.2021
  Ticaret 20.10.2021
  Ticaret 19.10.2021
  Ticaret 18.10.2021
  Ticaret 16.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni