• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Yasal mevzuat uzaktan çalışma modelini desteklemeli”

15 Kasım 2021 Pazartesi 13:00
12
14
16
18

“Yasal mevzuat uzaktan çalışma modelini desteklemeli”


   ► Uzaktan çalışma modelinin, çağrı merkezi sektöründe varlığını sürdüreceğini öngören Ağılönü, pandemide 100 bin civarında müşteri temsilcisinin evden hizmet verdiğini belirtti

           GÜLCİHAN ALTINKAYA      
     Pandemiyle birlikte yaşamımıza giren sosyal mesafe kavramı, sadece toplumsal hayatta değil iş hayatında da radikal değişimlere yol açtı. Pek çok şirket pandemi sürecinde uzaktan çalışma modelini uygulamaya başladı. Teknoloji ve dijitalleşme alanında artan imkanlarla birlikte çağrı merkezi firmaları da bu yeni modele en çok uyum sağlayan sektörlerden biri oldu.

     Uzaktan çalışmanın, salgın sonrasında da birçok çağrı merkezi için olağan çalışma modeli haline geleceğini öngören Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Rengin Ağılönü, “Müşterilerimizin çağrılarında önemli oranda artış yaşanan pandemide, 100 bin civarında müşteri temsilcimiz evden hizmet verdi. Böylece sektörün sağladığı katma değer, hem markalar hem de vatandaşlar tarafından daha net görüldü. Salgın öncesinde işverenlerin verimlilik endişesiyle uzaktan çalışma modeline dirençleri olsa da bu yaklaşım değişti. Teknolojik gelişmelerle evden çalışmak kolaylaştı. Son dönemde edindiğimiz tecrübelerden yola çıkarak verimlilik kaybı yaşanmadığını söyleyebilirim. Hem ofislerden hem de uzaktan çalışma yöntemiyle birlikte hibrit modelin sektörde varlığını sürdüreceğini tahmin ediyoruz. Sektörün en önemli beklentisi, yasal mevzuatın da uzaktan çalışma modelini destekleyecek şekilde düzenlenmesi” diye ifade etti.

“ÇAĞRI MERKEZLERİ İSTİHDAM FIRSATI YARATIYOR”
     Türkiye genelinde dağılıma bakıldığında hemen her ilde çağrı merkezi olduğunu söyleyen Ağılönü, “Çağrı merkezleri, kalkınma açısından dezavantajlı konumdaki illerde gençler ve kadınlar için önemli bir istihdam fırsatı yaratırken, bölgesel kalkınmaya da destek oluyor. Teşvik uygulamaları kapsamında desteklenen diğer tüm sektörlerde olduğu gibi, çağrı merkezi sektöründe de sağlanan istihdamın korunması ve artırılması için teşviklerin niteliği ve devamlılığı büyük önem taşıyor. Yurtiçinde sağlanan teşviklerin sürekliliğinin sağlanması ve insan kaynağı odaklı teşviklerin arttırılması sektörümüz için oldukça kritik konuların başında geliyor. Türkiye’den yurtdışına verilen çağrı merkezi hizmetlerimizin de hizmet ihracatı kapsamında değerlendirilerek özel teşvikler uygulanması da bir diğer önemli gündemimiz” ifadelerinde bulundu.

“SEKTÖRÜN YÜZDE 65’İNİ KADINLAR OLUŞTURUYOR”
     İnsanı merkeze alan bir hizmet ve yönetim anlayışının, güncel teknolojilerle birlikte firmaları başarıya taşıyacağının altını çizen Ağılönü, “Çünkü sektörümüzün dinamiği, dijitalleşmenin yanı sıra insan kaynağına da yatırım yapılmasını gerektiriyor. Derneğimizin en önemli gündem konularından biri, çalışanlarımıza ve potansiyel işgücüne, dijitalleşmeyle birlikte işimizin geldiği noktayı ve önemini doğru anlatmak. Böylece bu gelişim sürecinde yer almalarını, sektörümüzün sunduğu fırsatları değerlendirerek kariyer planlamalarını bu alanda yapmalarını sağlamak. Sektörün yüzde 65’ini kadınlar oluşturuyor. Kadın çalışanlarımızı da üst yönetim kademelerinde daha fazla görmek adına cesaretlendirmeyi ve desteklemeyi sürdürüyoruz” dedi.

“MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN YETENEKLERİ VE BİLGİ BİRİKİMİ ÖNEM KAZANACAK”
     Salgın döneminin ardından da çağrı merkezlerinin kesintisiz hayatın odağındaki konumunu koruyacağını belirten Ağılönü, “Geçtiğimiz yıllarda uygulamasına tereddütle bakılan uzaktan çalışma başta olmak üzere yeni iş modelleri ve teknolojik yenilikler hayatımızda yer alacak. Kişiye özel ve uygun hizmet sunumu, derinleşen chatbot hizmetleri, robotik sistemlerin basit işlemleri üstlenmesi, IVR sistemlerinin geliştirilmesi, self servis hizmet sunulan kanallar ile tüm kanalların entegre bir biçimde yönetilebilmesi ve hızlı erişim gibi alanlarla, işimizin teknoloji boyutunda önem kazanacağını öngörüyoruz. Buna ek olarak, telefon, video ve yüz yüze hizmetlerde müşteri temsilcilerinin yetenekleri ve bilgi birikimi hızla önem kazanmaya devam edecek” ifadelerini kullandı.


+ Benzer Haberler
» Ayçiçek yağı fiyatı döviz kuruna takıldı
» ‘Gevrek’ ham madde zamlarına direniyor
» “Yeşil altyapı çalışmaları yavaş ilerliyor”
» Türkiye organik tarımı ‘HappyVillage’ ile tanıyor
» “Nükleer çöplük haline geleceğiz”
» İzmir’de ekmeğin fiyatı 2,50 TL
» Girdi artışı tavuk üreticisini çıkmaza soktu
» İş dünyası kur artışından tedirgin
» Gübrede fiyat yüzde 300 arttı
» Taksiciler yoğun trafik nedeniyle müşteriye yetişemiyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 29.11.2021
  Ticaret 27.11.2021
  Ticaret 26.11.2021
  Ticaret 25.11.2021
  Ticaret 24.11.2021
  Ticaret 23.11.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni