• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Veri ihlalleri güven azaltıyor

18 Nisan 2019 Perşembe 11:00
12
14
16
18

Veri ihlalleri güven azaltıyor

   ► Günümüzde marka değerlerinin büyük bir kısmı, titizlikle inşa edilmiş itibar ve müşteri algısına dayanıyor.

           HABER MERKEZİ     
     Günümüzde marka değerlerinin büyük bir kısmı, titizlikle inşa edilmiş itibar ve müşteri algısına dayanıyor. Marka değerlerini tehdit eden unsurların başında ise siber saldırılar ardından yaşanan veri ihlalleri geliyor. Komtera Teknoloji güvenlik uzmanları, markaların pazarlama yöneticileri (CMO) ile bilgi güvenliği baş sorumlularının (CISO), siber güvenlik vakalarında birlikte çalışarak marka değerini ve itibarını koruyabileceklerini belirtiyor.
     İşletmelerde IT güvenliği ile pazarlama alanındaki ortaklıklar başarılı sonuçlar doğurarak marka değerinin korunmasında önemli katkılar sağlıyor. Bunun bilincinde olan pazarlama yöneticilerinin %71’i de marka değerlerinin kaybında siber güvenlik vakalarının büyük rolü olduğunu düşünüyor. Komtera Teknoloji güvenlik uzmanlarına göre veri ihlalleri ya da diğer güvenlik vakalarında yaşanabilecek marka değeri kayıplarının önüne geçilmesi için pazarlama yöneticileri (CMO) ile bilgi güvenliği baş sorumlularının (CISO) birlikte çalışması gerekiyor.

Marka değerinin korunması için CMO Ve CISO’lar birlikte hareket etmeli
     “Brand Finance Global 500” raporuna göre dünya çapında ilk 50 markanın ortalama marka değeri 46,6 milyar doları buluyor. Veri ihlalleri ve güvenlik vakalarında yaşanabilecek %5’lik bir kaybın ise büyük markalardan biri için tahmini olarak 23 milyon dolar zarara neden olabiliyor. Komtera Teknoloji güvenlik uzmanları, büyük bir marka değeri kaybının önüne geçilebilmesi için bilgi güvenliği baş sorumlusunun pazarlama yöneticisine destek vermesinin gerektiğini dile getiriyor.

Hackerlerin gözü e-posta pazarlamasının getirisinde
     Günümüzde CMO’lar için e-posta pazarlaması tercih edilen iletişim kanalı olmaya devam ediyor ve yaklaşık % 86’sı tarafından ayda en az birkaç kez kullanılıyor.
     Yapılan araştırmaya göre e-posta pazarlamasını kullanan pazarlama ekipleri harcadıkları her 1 dolar için 38 dolarlık yatırım getirisi gerçekleştiriyor. Bu durumun hackerler için önemli bir kaynak olduğunu belirten Komtera Teknoloji güvenlik uzmanları, kimlik avı suçlularının bu kaynak için çalışmalarda bulunarak markaların e-posta pazarlama çalışmasını sekteye uğrattığını ve CISO’ların bu konuda önemli desteklerde bulunarak tehditleri savurması gerektiğini söylüyor.

Veri ihlali yaşayan müşterilerin %48’i markalarını terk ediyor
     Markalar için sadık bir müşteriyi elde tutmak yeni bir müşteri kazanmaktan daha güç oluyor. Pazarlama yöneticilerine göre bir müşteriyi elde tutmak için müşteri kazanmaya harcanan maliyetin tam 3 katı harcama yapmak gerekiyor. Böylesine zorlu bir süreçte sadık müşteriler yaratmanın ve onları elde tutmanın değerini bilen pazarlama yöneticilerine en büyük desteğin CISO’lar tarafından gelmesi gerekiyor. Büyük bir veri ihlalinin müşterileri elde tutmanın kabusu olduğunu açıklayan Komtera Teknoloji güvenlik uzmanları, yaşanan bir veri ihlalinde müşterilerin %48’inin markaya olan güveninde sarsılma yaşadığını ve markayı terk edebildiğini belirtiyor.

CMO’ların "’si siber olaylara müdahale ekibinde yer alıyor
     Veri ihlallerinin meydana gelmesiyle birlikte olayı çözmek için birçok yönden çözümler üretebilen CISO’lar, pazarlama yöneticileri kadar iletişim kanallarında etkili olamıyorlar. Yapılan araştırmalar, markaların siber olaylara müdahale ekiplerinde yer alan CMO’ların oranının sadece " olduğunu gösteriyor. Bu durumun CISO’ların aleyhinde olduğunu ve CMO’ların deneyim ve tecrübelerinden mahrum kaldıkları için iyi bir kriz yönetiminin gerçekleşmediğini dile getiren CISO’lar, bu tarz durumlarda CMO’ların desteklerine ihtiyaç duyuyor.

Marka koruma bütçesi desteklenmeli
     CISO’lar, güvenlik olayları ortaya çıktığında marka değerinin tehlikede olduğunu biliyor. Ancak CISO’lar marka değerini korumayı işlerinin bir parçası olarak görmüyor ve genellikle bunun için de bütçeleri olmuyor. Bu durumda daha fazla bütçeye sahip pazarlama ekiplerinin, IT ekiplerini desteklemeleri gerekiyor.

Komtera Teknoloji Hakkında:
     Komtera Teknoloji, 20 yılı aşkın tecrübesiyle, bilginin güvenliği ve gizliliği konusunda mevcut/potansiyel zafiyetleri ve risk/tehdit unsurlarını ortadan kaldırmak üzere alanında uzman bilgi güvenlik çözümleri üreticilerinin distribütörlüğünü yürütmektedir. Bu çözümler birbirleriyle entegre olabilen ve KOBİ’lerden büyük işletmelere kadar farklı ihtiyaçları karşılayabilecek çözümlerdir.
     Bu bağlamda Komtera Teknoloji çatısı altında; Firewall, uç nokta güvenliği, web uygulama güvenlik duvarı, mobil cihaz kontrolü, e-posta güvenliği, web güvenliği, saldırı önleme, kimlik yönetimi ve iki faktörlü doğrulama, veri tabanı güvenliği, veri şifreleme, zafiyet yönetimi, kullanıcı denetimi ve kontrolü, veri sızıntısı önleme, ağ erişim kontrolü, güvenlik olay yönetimi gibi farklı çözümler bulunmaktadır.


+ Benzer Haberler
» “Güçlü sigorta kalkınmanın anahtarıdır”
» Brexit, İngiliz zincir mağazalarını olumsuz etkiledi
» Emekli ikramiyeleri 31 Mayıs’ta ödenecek
» Palandöken, “Bayramda internet alışverişlerine dikkat”
» Maden sahalarında artış sürecek
» IMF: Çin’e gümrük vergisinin maliyetini ABD üstleniyor
» EFD Başkanı Vurucu: “İvme Finansman Paketi’nin hedefi doğru”
» Norm Cıvata, EBSO 100 listesinde 13. sırada
» Türkiye Uluslararası Yönetim Asistanları Derneği kuruldu
» Ambalajın devine uluslararası ödül


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 27.05.2019
  Ticaret 25.05.2019
  Ticaret 24.05.2019
  Ticaret 23.05.2019
  Ticaret 22.05.2019
  Ticaret 21.05.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni