• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Uzaktan eğitimde not hamlesinden vazgeçilmeli”

16 Ocak 2021 Cumartesi 00:00
12
14
16
18

“Uzaktan eğitimde not hamlesinden vazgeçilmeli”

   ► Öğrencinin lehine verilen karar, imkanı olduğu halde derse girmeyen öğrencileri ayıramayan öğretmenlere vicdan mukayesesi yaptırdı

           KÜBRA TOPAL      
     Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 25 Aralık 2020’de yapılan düzenlemede, ilkokul ve ortaokullarda ilk dönem karne notları belirlenirken sınav yapılmayacağı, yüz yüze yapılan mevcut sınavların geçerli olacağı duyurulmuştu. Bu kapsamda, ilkokul ve ortaokullarda birinci dönem karnelerinin hazırlanması sürecinde, salgın koşullarından kaynaklı gereksinimler ve öğrencilerin yararı gözetilerek, uygulamada birlik sağlamak amacıyla yapılacak dönem sonu işlemleri hakkında velileri rahatlatacak bir düzenlemeye gidildi. Düzenlenmeye göre isteyen veliler, 21 Ocak’a kadar okul müdürlüklerine başvurmaları halinde, yapılan sınavlardan alınan puanların karne puanı değerlendirmesine dahil edilmesini isteyebilecek.
     Uzaktan eğitim sırasında derslere katılım noktasında gösterilen performansların ya da ödevlendirmelerin aritmetik ortalamasının alınacağını ve bu değerlendirme yapılırken öğrencinin lehine olunmasının istendiğini söyleyen Eğitim İş İzmir 2 Nolu Şube Başkanı Ahmet Cangı, “Eğitimciler olarak en yüksek not vermek ile not vermemek arasında hiçbir farkın olmadığını söylüyoruz. En yüksek notu verseniz de herkese eşit davranmış olacaksanız, hiç not vermeseniz de eşitliği sağlamış olacaksınız. O yüzden bu not hamlesinden vazgeçilmeli” dedi.  

“İkinci dönemde alınacak notların yılın tamamını kapsamasını istiyoruz”
     Türkiye’de fırsat eşitsizliğinden dolayı uzaktan eğitime katılamayan 6,5 milyon öğrenci olduğunu vurgulayan Cangı, “Geçen yıl öğrencilerin, ikinci dönemde not verilmeden birinci dönemden alınan notlarla üst sınıfa geçilmesi sağlandıysa, sendika olarak bu dönemde de not verilmemesini gerektiğini söyledik. Çünkü ortada fırsat eşitsizliği varken adil bir durum olmayacak. Ayrıca öğretmenler notla değerlendirme yaparken vicdanen rahatsız olacaklar. Derslere giremeyen öğrenciler varken imkanı olduğu halde girmeyen öğrenciler de var. Bu noktada derse giremeyen ve girmeyen öğrenci arasındaki ayrımı yapamayan öğretmen için vicdan mukayesesi ortaya çıkıyor. Eğitimciler olarak düşüncemiz, aşılama ile birlikte pandeminin iyi yöne gideceği ve okulların açılacağını varsayarak ikinci dönemde alınacak notların yılın tamamını kapsaması ve bu dönem notların değerlendirilmemesi” ifadelerini kullandı.

     Konu ile ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığı’ndan bir hamle geldiğini belirten Cangı, “İlkokul 4. sınıflarla, ortaokul ve imam hatip ortaokullarında birinci dönemde yapılmış olan yüz yüze sınavların dönem sonu puan değerlendirmesine dahil edilmeyeceği açıklandı. Ancak isteyen veliler, 21 Ocak’a kadar okul müdürlüklerine başvurmaları halinde, yapılan sınavlardan alınan puanların karne puanı değerlendirmesine dahil edilmesini isteyebilecek. Yani veliler, çocuğunun notu yüksekse o notu saydıracak, notu düşükse saydırmayacak. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, uzaktan eğitim sırasında derslere katılım noktasında gösterilen performansların ya da ödevlendirmelerin aritmetik ortalamasının alınması gerektiği ve bu değerlendirme yapılırken öğrencinin lehine olunması gerektiği aktarıldı. Yani burada istenen öğrenciye en yüksek puanın verilmesi ve neden yüksek verildiğine dair bir belgenin istenmemesi. Bu durumda da Bakanlığın açıklamasına göre öğretmen yüksek not verdi vicdanı rahatladı gibi bir hamle olmuş oluyor. Biz de eğitimciler olarak en yüksek not vermek ile not vermemek arasında hiçbir farkın olmadığını söylüyoruz. En yüksek notu verseniz de herkese eşit davranmış olacaksanız, hiç not vermeseniz de eşitliği sağlamış olacaksınız. O yüzden bu not hamlesinden vazgeçilmeli” diye konuştu.

“Öğrenci kamusal eğitimi telefonuna tanımlı 4 GB ile işlemek zorunda değil”
     Öğrencilerin derse katılımının isteyerek mi yoksa şartlar doğrultusunda mı gerçekleştiğinin tespitinin zor ve vicdanen rahatsız edici olduğunu dile getiren Cangı, “Benim şahsi düşüncem, illa not verilmesi gerekiyorsa kendi öğrencilerimin hepsine 100 vereceğim. Çünkü öğrencinin elinde akıllı telefon var isterse derse girerdi diye karar veremeyiz. Öğrenci, bu kamusal eğitimi telefonuna tanımlı 4 GB ile işlemek zorunda değil. Öğrenciler diyor ki öğretmenim benim internetim bitti, bugün derse girdim yarına giremeyeceğim. Yani bu durumda olan binlerce öğrenci var. O yüzden bizim beklediğimiz notsal değerlendirmenin olmaması yönündeydi ama illa notla değerlendirmek zorundaysak en yüksek notun verilmesini öngörüyorduk. Bakanlık tarafından yapılan son hamle ile de notların öğrencinin lehine olması yönünde kararı görüyoruz” ifadelerini kullandı.
     Cangı sözlerini şöyle sürdürdü: “Bakanlık, kamu okullarına kaynak aktarmak yerine özel okullara teşvik vererek kamu okullarındaki eksikliği gördüğü halde hala özelleştirme hamlelerine devam ediyor. Bu da gün geçtikçe fırsat eşitsizliğinde makası açıyor.”


+ Benzer Haberler
» “Peynirde ithalattan önce maliyetler düşürülmeli”
» Enginar üretici destek bekliyor
» “Konteyner kıtlığı ihracatçı için ciddi bir sorun”
» Bakkalların veresiye defteri kabardı
» Eğitimciler önce ‘sağlık’ diyor
» Turizmciler 2021’den umutlu
» Patates üreticisi alternatif pazarlama istiyor
» Dokak: 81 il düğün tarihi bekliyor
» Yağmur suyu hasadıyla kentler geleceğine yön veriyor
» İzmir Limanı’nda planlı yatırımlar hız kesmiyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 05.03.2021
  Ticaret 04.03.2021
  Ticaret 03.03.2021
  Ticaret 02.03.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni