• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

URGE Projesi ile kuru meyve ihracatı artacak

02 Ağustos 2018 Perşembe 15:00
12
14
16
18

URGE Projesi ile kuru meyve ihracatı artacak

   ► Celep; “21 ihracatçı firmamız omuz omuza vererek ürün kalitesini, katma değeri ve ihracat gelirini artıracak”

           DUYGU GÖKSU     
     Ege İhracatçı Birlikleri’nde Kuru meyve ürünlerinde katma değeri yüksek ürünlere geçiş ve yeni pazarlarda aktif tanıtım için Ticaret Bakanlığı desteğiyle sürdürülecek olan “Turkish Dried Fruits” isimli Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) projesinin Tanıtım Toplantısı düzenlendi.
     Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği üyesi 21 firma, Türk kuru meyvelerinin katma değerli ihracatını gerçekleştirmek üzere URGE Projesi için bir araya geldi.

     Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçı Birliği Başkanı Celep: “Uzakdoğu ülkelerine özel bir önem atfediyoruz. İhracatta sıkıştığımız 1,3 - 1,4 milyar dolar bandını kıracağımıza inanıyoruz” diye konuştu.
     Toplantıda konuşan Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısıda üretim ve ihracatta dünya lideri olduklarını, dünyada bu sektörde bir marka olduklarını ancak bundan yeteri kadar faydalanamadıklarını, Türk kuru meyvelerinin bir dünya markası olduğunu URGE Projesi ile dünyaya göstermek istediklerini dile getirdi.

150 ülkeye kuru meyve ihracatı
     Türkiye’nin her yıl ortalama 150 ülkeye kuru meyve ihraç ettiğini anlatan Celep, “Son 5 yıldır, 450 bin ton ve 1,3 - 1,4 miyar dolar seviyesinde tıkanıp kaldık. Gerçek potansiyelimiz bunun çok ötesinde. Bu projeyle 21 ihracatçı firmamız omuz omuza vererek ürün kalitesini, katma değeri ve ihracat gelirini artırmaya odaklanacak” şeklinde konuştu.

     İlk etapta firmaların derinlemesine analiz edileceğini, daha verimli ve düşük maliyetli bir yapıya dönüştüreceklerini, daha katma değerli üretime yöneleceklerini ve alternatif pazarlarda büyüyeceklerini bildiren Celep, şu bilgileri verdi: “Bu noktada Uzakdoğu ülkelerine özel bir önem atfediyoruz. Zira Uzakdoğu ülkelerini geleceğin değil bugünün pazarları olarak görüyoruz. Bunda yüksek nüfus oranları, sürekli artan kişi başı gelirleri ve değişen tüketim alışkanlıklarının önemli bir payı var. Pazarlama ve tanıtım faaliyetlerimizde de yenilikçi bir yaklaşım geliştirerek hedef pazarlarımızda etkin tanıtım ve pazarlama faaliyetleri gerçekleştirerek kısa bir süre içerisinde ihracatta sıkışmış olduğumuz 1,3 - 1,4 milyar dolar bandını kıracağımıza inanıyoruz. 2023 için 3 milyar dolar ihracat hedefliyoruz”

     Ürünün değerinin artmasıyla üreticinin de bu projeden kazançlı çıkacağını anlatan Celep, “Çiftçiden ucuz mal almak istemiyoruz ama istenen standartlara uygun üretim konusundaki onlara bilinç aktarma zorunluluğumuz da var. Bu ürünlerin gerçek değerleri neyse 21 takım arkadaşımızla el ele vererek mücadele edeceğiz. Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli ve Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın Egeli olması, Cumhurbaşkanımızın bu dönemde tarım sektörü dinamiklerine verdiği değer de bize güç veriyor” dedi.
     URGE projesinin 3 milyon dolar bütçesi bulunduğunu, bunun yüzde 75’inin devlet, kalanının 21 firma tarafından karşılandığını anlatan Celep, projenin bir başlangıç olduğunu gelecek dönemde daha büyük bütçelerle yol alınabileceğini ifade etti.

“Şeker yerine kuru meyve”
     Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Işık da, “Dünya Sağlık Örgütü, bunun en doğru tüketim şeklini kuru meyve olarak açıklıyor. Bizim bu fırsatı iyi değerlendirmemiz lazım. Önce ürünümüzü sağlıklı üreteceğiz, pestisit, aflatoksin, kükürt kontrol altında olacak. İhracatçı firmalar olarak birlikte çalışacağız ve ürünümüzü dünyaya hak ettiği değerle pazarlayacağız” dedi.
     “Turkish Dried Fruits” isimli Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) projesine danışmanlık hizmeti verecek olan Albert Solino Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri firmasından Fırat Yılmaz ve Kadir Ayaz ise; süreç hakkında projeye katılan firma temsilcilerine bilgilendirme sunumu yaptı.

 


+ Benzer Haberler
» Kuru incir rekolte tahmini 80 bin ton olarak açıklandı
» Sağlık Bakanlığı’ndan yerli ilaca destek
» Gülle: İhracatçıya yol gösterin hedefe birlikte ulaşalım
» Varank, “Türkiye ekonomisi, sanayinin öncülüğünde yoluna devam ediyor”
» Kurbanlık alırken BiP en büyük yardımcınız olacak
» Koçtaş’ın mobil uygulaması ‘Ustabilir’
» “Krizi fırsata çevirmemiz mümkün”
» Palandöken, “Kurban bayramı dolandırıcılarına dikkat”
» Alman devi Becker’in Türk ekonomisine güveni tam
» Kasko sigortası primleri Temmuz ayında 1 puan yükseldi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.08.2018
  Ticaret 16.08.2018
  Ticaret 15.08.2018
  Ticaret 14.08.2018
  Ticaret 13.08.2018
  Ticaret 11.08.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni