• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

URGE ile daha çok ihracat hedefleniyor

11 Eylül 2018 Salı 16:00
12
14
16
18

URGE ile daha çok ihracat hedefleniyor

   ► Ayakkabı ve saraciye sektörlerinde verimliliği yüzde 25 arttıracak Uluslararası Rekabetçiliği Geliştirme (URGE) Projesi’nin startı verildi.

           SEZA NUR DEMİRPARMAK / FATİH ÖZKILINÇ     
     Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği, ayakkabı ve saraciye sektörlerinde verimliliği yüzde 25 arttıracak Uluslararası Rekabetçiliği Geliştirme (URGE) Projesi’nin startı verildi. Ege İhracatçı Birliği’nde gerçekleşen basın toplantısına Ege Deri ve Deri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Zandar, URGE Projesi’nin Danışmanı Avusturyalı Albin Wedenıg katıldı.

“Amacımız daha fazla ihracat”
     Basın toplantısında konuşan Ege Deri ve Deri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Zandar, “Sektörümüz her gün rekabeti artan bir şekilde ihracat yapmaya çalışıyor. Bu rekabetçi ortamda amacımız rekabet ortamına firmalarımızı ulaştırmak. 2017 senesinde 400 milyon çit ayakkabı üretimiyle birinci sırada yer aldık. 220 milyon çiftini satarak ihracatta beşinci sırada yer aldık. 600 milyon çift ayakkabı üretme kapasitemiz var. İç piyasada alınan bir takım negatif haberler var zincir mağazalarla alakalı. Bu durum mevcut kapasiteyi biraz geriye götürebilir. Bu kapasiteyi ihracatla doldurmak zorundayız. Firmalar artık fuarlara daha farklı bakıyorlar. Moskova’daki fuarda 27 firma vardı.

     Önümüzdeki dönemde 40’a kadar çıkacağını düşünüyoruz. Firmalarımızı da buna hazırlamak amacıyla URGE başlattık. URGE’nin amacını mevcut kapasiteyi yükseltmek ve fabrikalarımızı epektif hale getirmek. Ayakkabı’da ilk 8 ayda 48 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Amacımız daha çok ihracat yapmak. URGE’nin artık startını veriyoruz. 8 firma kayıt yaptırmış durumda. Ekim ayından itibaren başlatacağız” diye konuştu.
     URGE Projesi’nin Danışmanı Avusturyalı Albin Wedenıg ise programa katılmak isteyen herkese yardımcı olmaya çalışacaklarını belirterek “Uluslararası ayakkabı imalat standartlarını kendi üretim tesislerinizde uygulamanızı sağlayacağız” dedi. 30 yıldır ayakkabı sanayinde çalıştığını ifade eden Wedenıg, kendisinin bugüne kadar 30 milyon çiftten fazla kaliteli ayakkabı üretilmesini sağladığını söyledi.

Türkiye’de düzenli planlama yok
     Türkiye’de ayakkabı üretiminde yalın ve organize edilmiş üretim hatlarının olduğunu dile getiren Wedenıg, “Türk sanayinde gerçekten temiz, yalın ve verimli üretim hatları gördüm. Bu gerçekten çok önemli. Bu Türkiye’deki bunun arkasında tarih ve eğitim yok. Bu basit ve açık ve gerçek bir analiz durumu. İngiltere’yle karşılaştıracak olursak, Birleşik Krallık, pamuk yapmaz. Burada da buna benzer durumlar… Bunlara dikkat etmek gerekiyor. Üretim ve hizmetler için kalite yönetimi. Açık bir kalite yönetimi sistemi görmedim Türkiye’de. Genel olarak ayakkabı sanayi, deriye ve insanlara dayalı insanlar mistik yapıyor. Ürünleri ve parçaları değiştirmeniz gerekiyor. Bunda da bir maliyet oluşuyor. Bu maliyet hesaplamasını yapmazsanız, karı bilemezseniz

     Rekabet durumu var. Müşteriye en iyi fiyatı vermeniz gerekiyor. Maksimum kar sağlayacak fiyatı vermeniz gerekiyor. Ekip çalışması son derece önemli. Doğu Avrupa kültürleri ekip halinde çalışamıyor. Burada da aynı durum var, çünkü arkasında bir tarih yok. Bunu yapmak zor değil, sadece ekip halinde çalışmayı istemeniz gerekiyor. Şirket sahibi, ya da üretim müdürü ve koleksiyon başkanına sorumluluk vermemeniz gerekiyor. Herkese sorumluluk vermeniz gerekiyor. Ekip çalışmasında önemli nokta şu; herkes işini yapıyor mu? Ekip çalışmasına dikkat etmiyoruz. İmalat sürecindeki gerçeklik bu.  Bu yapı çok önemli. Planlama süreçleri de önemli. Türkiye’deki şirketlerde düzenli bir plan görmedim. Bir öngörü ve tahmin göremedim. Bu son derece önemli başka bir konu” şeklinde konuştu.

“Girişimcilik sizin kanınızda var”
     Türk ayakkabı sanayinin önün açık olduğunu vurgulayan Wedenıg, “Türk pazarı gelecek için avantajlı. Konum olarak Türkiye iyi bir yerde. Hammaddeler var. Kaynaklar ve bileşenler var. Bu son derece önemli. Türk pazarında hammadde kaynağı var. Ayakkabı imalat hariciyeniz var. Bu Türk pazarı için önemli. Sizin Romanya’ya göre çok daha ucuz olmanız gerekiyor. Ancak Türk pazarına baktığımız zaman siz çok daha iyisiniz. Buradaki firmaların hesaplarını ve bireysel programlarına bakacağız. Girişimci ruha sahip bir ülkesiniz. Ben Avusturya’dan geliyorum. Bizim oradaki yeni şirketlerin kurucuları Türkler. Sizin girişimcilik kültürünüz var. Bu avantajını kullanın. Sizin kanınızda bu var. Bunlar sizin için olumlu unsurlar” diye konuştu.

 


+ Benzer Haberler
» Otomotivde Ege’nin dünya markası
» Samsung’dan internet kullanıcılarına siber zorbalığa karşı hareket çağrısı
» Karşıyaka’dan Şırnak’a yardım eli uzandı
» Eşya ve Giysi Bankası’ndan 11 ayda 1138 kişi yararlandı
» Orta Doğu, Türkiye ve Afrika’daki internet kullanıcıları her gün 1,5 milyon saldırıyla karşı karşıya
» Teknolojinin ve eğitimin geleceği
» Eski ihtişamına kavuştu
» İZBAN hattına minibüs takviyesi
» İhracat birim değer endeksi %2,3 azaldı
» SunExpress’den İzmir’e ekstra 400 bin koltuk ve 3 yeni rota


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 13.12.2018
  Ticaret 12.12.2018
  Ticaret 11.12.2018
  Ticaret 10.12.2018
  Ticaret 08.12.2018
  Ticaret 07.12.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni