• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Ücretli poşet uygulaması yanlış uygulanıyor”

07 Ocak 2019 Pazartesi 16:00
12
14
16
18

“Ücretli poşet uygulaması yanlış uygulanıyor”

           ANKARA TİCARET     
     Yeni yıl itibariyle hayata geçirilen ücretli poşet uygulamasının amacında yanlış uygulandığını söyleyen TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Doğayı korumak için başlatılan ücretli poşet uygulaması AVM ve zincir marketlerin kazanç kapısı oldu. Bazı işletmeler ücretli sattıkları poşetlerin üstüne reklamlarını basarak poşet uygulamasını fırsata çevirdi. Bu tür uygulamalar doğayı korumakta samimi değil. Ücretli satılan poşetler kesinlikle reklam ve satış sloganı içermemeli” dedi.

“POŞET UYGULAMASINDA AMAÇ DOĞAYI KORUMAKTAN ÇIKTI”
     Ücretli poşet uygulamasında amacın doğayı korumaktan çıktığını belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Çevre kirliliğinin önüne geçmek için başlatılan ücretli poşet uygulaması bazı kesimler tarafından yanlış anlaşıldı. Türkiye’de 10 binlerce mağazası olan zincir marketler ve AVM’ler ücretli sattıkları poşetlerin üstüne logolarını ve satış sloganlarını basıyor. Reklam içeren bu bez torbaları bazı zincir marketler 50 TL ve üstü alışverişte 3.95 TL yerine 1 TL’ye, bazıları ise 60 TL ve üzeri alışverişte 4.50 TL yerine 1 TL’ye satıyor. Burada poşetler işletmelerin reklamına alet edilirken vatandaşlar ise para vererek satın aldığı poşetlerle marketlerin reklamını yapmak istemiyor. Eğer marketler sattıkları poşetlerle reklam yapacaksa bunlardan ücret talep edemez” şeklinde konuştu.

“ÜCRETLİ POŞETLERE STANDART GETİRİLMELİ”
     Vatandaşların reklam içeren poşetlere para vermek istememekte haklı olduğunu ve reklam yapılan tüm bez torbaların ücretsiz olması gerektiğini kaydeden Palandöken, “Eğer amaç gerçekten doğayı korumaksa marketlerde naylon poşetlerin yanında bez torbalar ve file çantalar alternatif olarak müşterilere sunulmalı. Doğa dostu poşetlerin satışında vatandaşa alışveriş kotası konmamalı ya da vatandaşlarımız daha çok alışveriş yapmaya mecbur bırakılmamalı. Reklam ve satış sloganı içeren torbalar her halükarda ücretsiz satılmalı. Ücretli poşetlere ise kısa süre içerisinde bir standart getirilmeli. En önemlisi ücretli poşetlerin yanında doğa dostu file ve bez torba da konulmalı ve bunların fiyatları da belirlenmeli” diye konuştu.

 


+ Benzer Haberler
» Mağazacılıkta dijital dönüşüm
» Check Poınt siber saldırılara karşı çözümleriyle ICSG İstanbul 2019’da
» Esnek, kullanımı kolay, uygun maliyetli dijital dönüşüm
» Türkiye’de her üç kullanıcıdan biri internette gizliliğini nasıl koruyacağını bilmiyor
» Narlıdereli kadınlar Şükran Kozalı ile buluştu
» Karşıyaka Çocuk Müzesi’ne ‘çevre dostu’ proje
» Türkiye için rekabetin anahtarı robotik otomasyon
» Teknosa yeni nesil İK yönetimini anlattı
» ING Bank ve TİM’den ihracatçıları destekleyecek iş birliği
» Başkan Soyer’in ilk büyük buluşması üretici kooperatifleriyle gerçekleşti


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.04.2019
  Ticaret 18.04.2019
  Ticaret 17.04.2019
  Ticaret 16.04.2019
  Ticaret 15.04.2019
  Ticaret 13.04.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni