• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Türkiye Bilişim Derneği’nden KOBİ’lere altın rehber

15 Ağustos 2019 Perşembe 10:00
12
14
16
18

Türkiye Bilişim Derneği’nden KOBİ’lere altın rehber

Türkiye Bilişim Derneği’nin (TBD) KOBİ’lerin Dijital Dönüşümü için altın rehber... TBD öncülüğünde Alper Gerçek ve Dr. Haluk Gökşen tarafından kaleme alınan “Endüstri 4.0 Kobiler İçin Dijital Dönüşüm Rehberi” KOBİ’lerde dijital değişimin sağlıklı bir şekilde yönetimi ve dijital dönüşümün başarılı bir şekilde tamamlanması için hazırlandı.
     Dijital dönüşümün zorluklarının, şirketlerin dijital dönüşüm için atması gereken adımları ve dijital dönüşüm için kullanılabilecek teknolojik uygulamaların sıralandığı “Endüstri 4.0 Kobiler İçin Dijital Dönüşüm Rehberi”nin KOBİ’lerin dijital dönüşümünde yol haritası olacağını söyleyen TBD Genel Başkanı Rahmi Aktepe, “KOBİ’lerin dünya ile rekabet etmesi, ayakta durabilmesi ve yeni üretim biçimlerine ayak uydurabilmesi için dijital dönüşümü gerçekleştirmesi gerekiyor.

     Dijital dönüşümün kaçınılmaz olduğu günümüzde öncelikle KOBİ çalışanları teknolojiyi rakip olarak değil bir yardımcı olarak görmeliler. Akıllı fabrikaların, robotların insanları işsiz bırakacağı algısı yaygın. Teknolojiye yatırım yapmak, çalışanları işsiz bırakmaz, firmanızı globalleşen dünyada rakip firmalarla baş edecek güçlü bir firma haline getirir. Asıl bugün teknolojiye direnmek yarın işsiz kalmak demektir. KOBİ’lerde acilen dijital dönüşüm kültürünü oluşturmalıyız.  
     Akıllı cihazlar ile artık yaşam tarzımı değişti. Cihaza girebilen algılayıcılar ve geliştirilen değişik uygulamalar yardımıyla artık akıllı binalarda yaşayıp bizim için alışveriş yapabilen buzdolaplarına kadar bir teknolojiye ulaştık. Günümüzde bir ürünü en hızlı, kaliteli ve maliyet etkin şekilde müşterisine teslim edebilmek en önemli güç olarak ortaya çıkıyor. Ticaretin şekil değiştirmesi, müşteri kavramının ön plana çıkması Dijital dönüşüme ayak uydurmamızı zorunlu hale getirdi. Tozlu raflarda unutulmak istemiyorsak dijital dönüşümü fırsata dönüştürmemiz gerekiyor” ifadelerini kullandı.

“Yöneticler teknolojiyi kabul etmek istemiyor”
     Dijital teknolojinin kaçınılmaz olduğunun altını çizen Rahmi Aktepe, KOBİ’lere şu uyarılarda bulundu:
     “Dijital Dönüşüm firmanın ürünlerin daha maliyet etkin, daha kaliteli ve daha hızlı üretebilmesi için yeni bir yaklaşım. Buna göre karar vericilerin işin özünü anlayamamalarıyla süreç uzamakta.‘Teknoloji göçmeni’ veya ‘Dijital Göçmen’ olarak adlandırılan, bildikleri yöntemleri uygulamaya devam eden yöneticiler bu değişime savaşı baştan kaybetmek olarak bakarlar ve teknolojiyi kabul etmek istemezler. Tüm başarılı dijital dönüşüm projeleri, genel müdür ve yönetim kurulu tarafından desteklenen, takip edilen projelerdir.

     Endüstri 4.0’ın yanlış söylemlerinden ‘dönüşüm ile insanın yerini robotların alacağı bilgisi’ çalışanlarda tedirginlik oluşturup çalışan direnciyle karşılaşılmasına neden oluyor. Dönüşümün ne olduğu, şirketlere ve çalışanlara getirilerinin neler olacağı anlatılmalıdır. Yatırım ile dönüşümün ancak zaman içinde gerçekleşeceği düşüncesi, küçük ve orta ölçekli şirketlerde kaynak bulunamaması yatırımı zorlaştırmaktadır. Nereden başlayacağını, nasıl yürüteceğini bilmeyen veya çok hızlı adım atmak isteyen bir firma danışmanlık hizmeti le ihtiyaç analizi ve Dijital Dönüşüm yol haritası oluşturması doğru olacaktır. Aksi takdirde yanlış bir analizle işe başlamak olumsuz sonuçlara yol açar. Proje için yenilikçi bakış açısına sahip ve bütüncül bir ekip gerekir. Projeyi yönetecek yanlış ekip seçilmesi kazanmadan kaybetmektir. Dönüşüm projelerinde bilgi eksikliği ve çözüm sağlayıcılarına ulaşılamaması olumsuz etki yaratır.

“ŞİRKETLER KENDİ DÖNÜŞÜM HİKAYELERİNİ YAZMALI”
     Şirketlerin dünyadaki gelişmeleri yakından takip edip, ürettikleri ürünle ilgili üretim sürecindeki değişimleri yakalamaları ve başka şirketlerin yanlışlarını da inceleyerek kendi hikayelerini yazmalarını gerektiğini söyleyen Rahmi Aktepe dijital dönüşümün adımlarını şu şekilde sıraladı:
     “Dijital dönüşüm standart bir Bilgi Teknolojileri (BT) projesi değildir, bir kültür değişikliğidir. BT Projesi alt yapıda kesinlikle bir tane olacaktır ama ana proje değildir. Ana proje bütüncül ve içeriğe uygun hazırlanmalıdır. Üretim bazlı şirketlerde proje üretim katından başlamak doğru olacaktır fakat dönüşüm projelerinde şirketi bütüncül olarak ele almak gerekir. Şirketlerin kendilerine model olacak fabrikaları ve dönüşüm projelerini yerinde incelemeleri gerekiyor. Başarılı dönüşüm hikayelerini dinleyip, iyi analiz edip, kendi şirketleri için uygulamaları zaman kazandıracaktır.

     Şirketler, ‘Çekirdek Dönüşüm Ekibi’ oluşturmalı. Bu ekip gereken çalışmaların neler olduğunu tespit ederek ihtiyaç analizleri yapacak, çözüm sağlayıcılar ile yapılacak uygulamaların doğru kurulmasını ve çalışmasını sağlamalıdır. Ekibin yönetimini ise dijital dönüşümü yönetmekten sorumlu CDO (Chief Digital Officer) üstlenebilir. Üç tip dönüşüm aşaması vardır. İlki temel dönüşümler bütün birimlerin dijital teknolojiyle entegre çalışması sağlanır. İkinci dönüşüm ise ürün ve servislerle müşterinin memnuniyetinin arttırılmasıdır. Üçüncüsü iş yapılışının teknolojiye göre uyarlanmasıdır. Karar vermeli ve doğru adımlarla yola çıkılmalıdır.”

KOBİ’LER EKONOMİDE LOKOMOTİF GÖREVİ GÖRÜYOR
     KOBİ’ler dünyanın birçok ekonomisinde büyüme ve istihdamın ana kaynağını oluşturmasının yanı sıra yenilikçiliğin geliştirilmesi ve yayılmasındaki rolleriyle ülkelerin kalkınma süreçlerinde lokomotif görevi görmektedir diyen Rahmi Aktepe şunları dile getirdi:
     “Ülkemizin ekonomik yapısı incelendiğinde de KOBİ’lerin üretim, istihdam ve ihracata olan katkılarından dolayı önemli bir konuma sahip olduğu görülmektedir. Ancak, ülkemizdeki KOBİ’lerin işgücü verimlilik ve rekabetçilik düzeyinin birçok Avrupa ülkesinden daha düşük olmasının; finansmana erişim, büyüme, yeni teknolojilere uyum sağlama, yenilikçilik ve kurumsallaşma alanlarında yaşanan sorunların yansıması ve değişim ve dönüşümü yakalayamamasından kaynaklanmaktadır.

     Dijitalleşen dünyada, değişim ve dönüşümü KOBİ’lerin tek başına yapmasını bekleyemeyiz. Kamu, üniversite, finans kuruluşları ve her biri sektöre öncülük eden sivil toplum kuruluşları, değişim ve dönüşümün ana aktörleri olarak KOBİ’lere yol gösterici ve destekleyici olmalıdır. Bu destekler, ülke kalkınmasına, sosyal refahın artmasına, gelişmişlik farklarının azalmasına, istikrarın sağlanmasına ve rekabet gücünün artırılmasına önemli katkı sağlayacaktır. TBD’nin genlerinde sadece eleştiren değil, çözüm üreten bir STK olmak vardır. Bu doğrultuda TBD olarak inisiyatif alarak, KOBİ’lerin dijitalleşmesine katkı sağlanması, gelişimlerinin desteklenmesi ve rekabet güçlerinin arttırılması amacıyla ‘Endüstri 4.0 Kobiler İçin Dijital Dönüşüm Rehberi’ hazırladık”


+ Benzer Haberler
» Alsancak’ta ticaretin eski tadı kalmadı
» Müze gelirlerinde yüzde 53,37’lik artış
» Beyaz eşya üretiminin %75’ini ihraç ediyor
» MPİOS’den 7 milyon liralık tesis yatırımı
» İthal hayvan stoku kurbanlık ihtiyacını karşıladı
» Bayramda öğün saati ve içeriğine dikkat!
» “Gelinlik tasarımlarım doğallık ile şekilleniyor”
» Turizm sektörü ikiye bölündü
» Madenciler yılın son çeyreğinden umutlu
» “Faiz indirimi konut stokunu eritecek”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.08.2019
  Ticaret 19.08.2019
  Ticaret 17.08.2019
  Ticaret 16.08.2019
  Ticaret 15.08.2019
  Ticaret 10.08.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni