• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Türkiye Avrasya’nın ambalaj merkezi olacak”

26 Aralık 2018 Çarşamba 08:00
12
14
16
18

“Türkiye Avrasya’nın ambalaj merkezi olacak”

   ► Sarıbekir: Türkiye ambalaj sanayisi Avrasya’nın ambalaj merkezi olma yolunda kararlı adımlarla yürüyor.

     Türkiye’de ambalaj sektörü her yıl istikrarlı bir şekilde büyüyor. 2018 yılının ilk 6 aylık döneminde Türkiye ambalaj sektörü ihracatı, miktar olarak yüzde 8, değer olarak ise yüzde 17 oranında artış gösterdi. Sektör 2018 yılının ilk yarısında 2 milyar 306 milyon dolar ihracat geliri elde etti. Türk ambalaj sektörünün rekabet gücü ve potansiyelinin yüksek olduğunu kaydeden Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, “Türkiye ambalaj sanayisi, Avrasya’nın ambalaj merkezi olma yolunda kararlı adımlarla yürüyor. Ambalaj sektörü olarak, Cumhuriyet’imizin 100. yılını kutlayacağımız 2023 yılında 10 milyar dolarlık ihracata ve 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşmayı hedefliyoruz” açıklamalarında bulundu.

“Sektör olarak rekabet gücümüz yüksek”
     Daha çok ülkeye ambalaj satmayı, pazar sayısını artırmayı ve ürettiğimizin en az yarısını ihraç etmeyi hedeflediklerini söyleyen ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, “Bu yıl, komşu ülkeler, Avrupa ve Kuzey Afrika’yı da içeren bir bölgeye odaklanarak ihracatımızı daha çok artırmayı hedeflemiştik. 2019 yılında da dünyada ve Avrupa pazarındaki gücümüzü artırmak için katma değerli ürünlerimizle çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Fas, Meksika, Kenya ve ABD gibi fırsat olarak gördüğümüz pazarların yanı sıra İngiltere’nin de önemi büyük. Brexit ile birlikte yeniden kendi sanayisini kuracağını ve ambalaja ihtiyacı olacağını öngörüyoruz. İngiltere’ye zaten iyi satış yapıyoruz. Brexit sonrası sektörümüz için çok daha büyük fırsatlar var” diye belirtti.
     Ambalaj sektörünün rekabet gücü ve potansiyelinin yüksek olduğunu kaydeden Sarıbekir, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye ambalaj sanayisi, Avrasya’nın ambalaj merkezi olma yolunda kararlı adımlarla yürüyor.  Ambalaj sektörü olarak Cumhuriyet’imizin 100. yılını kutlayacağımız 2023 yılında 10 milyar dolarlık ihracata ve 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşmayı hedefliyoruz.”

Yıl sonunda yüzde 15 büyüme hedefleniyor
     Ambalaj sektörünün her yıl istikrarlı bir şekilde büyüdüğünü ifade eden Sarıbekir, “2018 yılının ilk 6 aylık döneminde Türkiye ambalaj sektörü ihracatı, miktar olarak yüzde 8, değer olarak ise yüzde 17 oranında artış gösterdi. Sektörümüz, 2018 yılının ilk yarısında 2 milyar 306 milyon dolar ihracat geliri elde etti. Katma değerli üretime odaklanarak istikrarlı büyümesini sürdüren Türkiye ambalaj sanayimiz 2018’in ilk 6 ayında toplamda 539 milyon dolarlık dış ticaret fazlası verdi. Bu yıl sonunda 4,5-5 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşacağımıza inanıyoruz. 2018’de sektör olarak yüzde 15 büyüyerek 23 milyar dolar pazar büyüklüğüne ulaşmayı hedefliyoruz” açıklamalarında bulundu.

“Ambalaj israfı önlüyor”
     Ambalajların çöp olmadığını hatta tam tersine israfı önlendiğini dile getiren Sarıbekir, “Ambalaj atıkları birçok sektörde ikincil hammadde olarak kullanılıyor ve ciddi miktarda malzeme ve enerji tasarrufu sağlıyor. Avrupa’da bile ambalaj ve dağıtım sistemlerinin yeterli olmadığı bölgelerde, gıdalar yüzde 50’ye varan oranlarda israf oluyor ve tüketiciye ulaştırılamıyor. Batı Avrupa gibi ambalaj tüketiminin yüksek olduğu gelişmiş ülkelerde, ambalajlama sayesinde gıdaların sadece yüzde 2-3’ü israf oluyor” diye belirtti.
     Türkiye’de ambalaj malzemelerinin hammaddelerini ağırlıklı olarak yurtdışından temin edildiğini söyleyen Sarıbekir, “Türkiye’de ara mamul ve hammadde üreten işletmeler sektörün ihtiyacına yanıt veremiyor. Yurtdışına bağımlılığın önüne geçebilmek için hammadde üreten işletmelerin desteklenmesi de gerekiyor” dedi.

“Yaş meyve-sebzelerin raf ömrü 7 günden 14’e çıktı”
     Doğru şekilde ambalajlanarak taşınan yaş meyve ve sebzenin israf olmasının önlenebileceğini dile getiren Sarıbekir, “Sağlıklı bir ömür için doğru ambalajlanmış ve hijyenik biçimde muhafaza edilen ambalajlı gıdaları tercih etmeliyiz. Gıda Örgütü FAO verilerine göre dünyada 1,3 milyar ton gıda israf ediliyor. İsraf edilen bu miktardaki gıdayı üretmek için kullanılmak zorunda olunan 250 km³ su ise Avrupa’nın en uzun nehri olan Volga Nehri’nden 1 yılda akan su miktarına eşit. Gıda israfının doğrudan ekonomik sonuçları yıllık yaklaşık 750 milyar dolar. Oysaki sadece doğru ambalajlarla, bu durum önlenebilir, her gün daha fazla insana gıda ulaştırılabilir” diye belirtti.
     Yaş meyve ve sebzenin raf ömrünün uzatılması için çalışmalarının sürdüğünü dile getiren Sarıbekir,  sözlerine şöyle devam etti: “Ürünlerin ambalajlanmasında kullanılan plastik filmlerdeki inovasyon sayesinde, yaş meyve-sebzelerin raf ömrü 7 günden 14 güne çıktı. Uzun süre dayanması beklenen konserve meyve-sebze için sıkça tercih edilen metal ve cam ambalajlarda gerçekleştirilen inovasyon sayesinde daha çok gıda katkı konmadan tüketicilere ulaştırılabiliyor.”

Pazar varlığını arttırılmak hedefleniyor
     Ambalaj sektörünün geniş bir coğrafyaya ihracat yaptığını kaydeden Sarıbekir, “Türkiye ambalaj sektörü olarak 180 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. 2019 yılında Sahra altı Afrika ülkeleri ve yakın coğrafyamız olan Ortadoğu pazarlarında daha çok söz sahibi olmayı planlıyoruz. Orta ve Güney Amerika; Geçmişte daralan ancak şimdilerde toparlanan ABD ve sürekli büyüyen Meksika pazarlarını çok önemsiyoruz. Tabii ki tüketimi nüfus sayısı ile paralel yükselişte olan ülkeler var. Çin, Hindistan, Bangladeş gibi nüfus artışına sahip tüm ülkelerde ihracatımızı miktar ve değer olarak artırmak zorundayız. 2019 yılında mevcut pazarlarımızda varlığımızı korumayı planlıyoruz. Halihazırda ihracat yaptığımız 180 ülke dünya üzerinde çok geniş bir coğrafyada. Amerika, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’ya ihracatımızı arttırmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

 


+ Benzer Haberler
» “Alım teşviği değil, yeni kapasite istiyoruz”
» Mehmet Nuri Görenoğlu, “2019’da yerli üretim desteklenmeli”
» “Lojistik hizmet sağlayıcılara sağlanan teşvikler genişletilmeli”
» Yatırımlar Marmara’dan Ege’ye yönelecek
» “2019 Türk turizminin yılı olacak”
» “Makine ihracatı hedefimiz 20 milyar dolar”
» “Tedbirli olmakta fayda var”
» Otomotiv 2019’da faiz indirimi bekliy
» 2019’da tarımsal üretim azalacak, gıda fiyatları artacak
» “KDV düzenlemesi çiçekçileri rahatlatır”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.05.2020
  Ticaret 21.05.2020
  Ticaret 20.05.2020
  Ticaret 19.05.2020
  Ticaret 18.05.2020
  Ticaret 15.05.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni