• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Türk mermercilerden MIPIM’de büyük çıkış: “I am Turkish Stone”

14 Mart 2018 Çarşamba 19:00
12
14
16
18

Türk mermercilerden MIPIM’de büyük çıkış: “I am Turkish Stone”

   ► İMİB, binyıllardır Anadolu’dan dünyaya ihraç edilen Türk doğaltaşının kalite ve çeşitliliğini endüstrinin ötesine geçerek mimar, tasarımcı ve son kullanıcılara “I am Turkish Stone” (Ben Türk taşıyım) diyerek anlattı.

           HABER MERKEZİ     
     Türk doğaltaş sektörü, her yıl Fransa’nın Cannes şehrinde gayrimenkul sektörü ve mimarlık firmalarının katılımıyla gerçekleşen MIPIM fuarında büyük bir marka tanıtımı yaptı. 13-16 Mart 2018 tarihlerinde gerçekleşecek olan MIPIM’e Türk doğal taşı damga vurdu.
     Türk doğaltaşının Anadolu topraklarındaki binlerce yıllık yolculuğunun bugün de devam ettiğine, kalitesi ve çeşitliliğiyle dünyanın en sıra dışı bina tasarımları ve mekanlarında kullanıldığına dikkat çeken İMİB “I am Turkish Stone” (Ben Türk taşıyım) diyerek markalaşma çalışmalarına hız verdi.
     Dünya doğaltaş pazarının yüzde 10’unu gerçekleştirmelerine rağmen Türk doğaltaşının kalitesi ve çeşitliliği göz önüne alınırsa hak ettiği yer ve değerde olmadığına dikkat çeken İMİB Başkanı Aydın Dinçer, “Markalaşarak Türk mermerini tüm dünyaya tanıtmak istiyoruz. Doğal taşımızın tasarım dünyasıyla entegrasyonunu sağlayabiliriz” dedi.

Hedef son kullanıcı
     Türk mermerinin kalitesinin sektör tarafından bilindiği, ancak tüm dünyada mimarlık ofislerinin ve son kullanıcının marka algısını artırmaya ihtiyaçları olduğunu kaydeden Dinçer şöyle devam etti: “Türk mermerini uluslararası pazarda markalaştırıp katma değerini yükseltmek için karar vericilere, proje hazırlayan mimarlara ulaşarak Türk mermerini tüm yönleriyle anlatmamız ve tanıtmamız gerekmektedir.  Son kullanıcının Turkish Stones’u tanıması sektörü düşük fiyat sıkıntısından kurtaracaktır. Bunun için ihtisas fuarlarının yanı sıra son kullanıcının veproje üreticilerinin, tasarımcıların mermerimizi tanıyacağı Milano’da, Miami’deki tasarım haftaları, Dünya çapındaki mimarlık bienalleri, festival vb. organizasyonlarda yer almak için çaba sarf ediyoruz.Turkish Stones markasının tanıtımında tüm üyelerimizin hassas kesim, paketleme ve terminler konusunda titizlik göstermesiyle de önemli bir yol katedebiliriz.”

175 ülkeye ihracat
     İstanbul Maden İhracatçıları Birliği,Hükümetimizin Milli Enerji ve Milli Maden Politikası çerçevesinde çalışarak ekonomiye yaklaşık 40 milyar dolarlık katkı sağlayan bir sektörün üyelerini kapsadığına dikkat çeken Dinçer, “Tamamen yerli bir üretim gerçekleştirerek 175’e yakın ülkeye 5 milyar dolara yakın ihracat yapmamız nedeniyle cari dengeye pozitif katkı yapan bir sektör olarak büyümemizin Türkiye ekonomisine katkılarını da çok önemli görüyoruz” dedi. 2017’de yarısına yakını doğaltaş olmak üzere 4.7 milyar dolarlık ihracat yaptıklarını hatırlatan Aydın Dinçer, bu yıl yüzde 20 büyüme hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Dünya doğal taş rezervinin yüzde 33’ü Türkiye’de
     400’den fazla çeşit ve desen iledünya rezervinin yüzde 33’üne sahip bir ülke olarak dünya pazarında çok daha iyi bir konuma gelebileceklerini ifade eden İMİB Başkanı Aydın Dinçer, Çin’in blok mermer-traverten ithalatının yüzde 54’ünü, Hindistan’ın yüzde 30’unu Türkiye’nin karşıladığını söyledi. İtalya’nın Hindistan’da yüzde 49 pazar payına sahip olduğuna dikkat çeken Dinçer “Biz de Hindistan’ın doğal taş ithalatında yüzde 30 seviyesindeyiz. Ama bu rakam çok daha artabilir” diye konuştu.

     Yeni pazarlara giriş yaparken, mevcut pazarlarda daha da güçlenme prensibiyle çalıştıklarını belirten Dinçer’in verdiği bilgilere göre Kanada, Meksika, Brezilya, Endonezya, Malezya Türkiye’nin büyüyebileceğiz pazarlar arasında yer alıyor.Kalitesi ve zengin renk seçenekleri ile fark yaratan Türk doğal taşları dünyanın önemli merkezlerindeki seçkin mekanlarda; Amerika’da Beyaz Saray, JFK Havaalanı, LasVegasCasinoları, Vatikan’daki San Pietro (St. Peter) Kilisesi, Avusturya’daki Disneyland, Suudi Arabistan’daki üniversite ve bankalarda tercih edildi.

 


+ Benzer Haberler
» Özgener’den ‘katılımcı demokrasi’ vurgusu
» Yıldırım: “Seçim sonrası ekonomik iyileşme başlar”
» GDZ Elektrik Dağıtım, seçim hazırlıklarını tamamladı
» Model Fabrika için kollar sıvandı
» En çok yazlık ev aranan il ve ilçeler
» Festival’de çağdaş dans gecesi
» “Adalet, huzur, aş ve iş için geliyoruz”
» Ulupınar: Milletimizin umudu olacağız
» Saadet’li adaylardan Alsancak’ta sevgi yürüyüşü
» Muhtarların sorumlulukları çok yetkileri kısıtlı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.06.2018
  Ticaret 21.06.2018
  Ticaret 20.06.2018
  Ticaret 19.06.2018
  Ticaret 18.06.2018
  Ticaret 14.06.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni