• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Tüketici reklamsız poşet istiyor

03 Ocak 2019 Perşembe 16:00
12
14
16
18

   ► Gören, “Firmanın reklam amaçlı üzerine baskı yaparak sattığı poşetin bedelini tüketici ödememeli”

     1 Ocak 2019 tarihinden itibaren yürürlüğe giren Çevre Kanunu kapsamında plastik poşetler ücretli kullanılmaya başlandı. 15 mikronun altındaki incelikteki ‘hışır’ denilen plastik poşetler, şarküteri, ekmek-unlu mamuller ve manav reyonunda kullanılması halinde ücretsiz ancak kasadan sonraki poşet başına asgari 25 kuruş ödeniyor. Ücretli alınan poşetlerin düz standart poşet olması gerektiğini ifade eden Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) İzmir Şubesi Başkan Yardımcısı Tamer Gören, “Firmaların reklam amaçlı üzerine baskı yaparak sattığı poşetin bedelini tüketici ödememeli. Firmanın reklamının olmadığı, standart ve doğada çabuk çözünebilen ürünlerden elde edilmiş poşetlerin sunulması gerekiyor” diye konuştu.

“Firmanın reklamının olmadığı poşetler satılmalı”
     Tüketicinin firmanın reklamını yaptığı poşete para ödememesi gerektiğini ifade eden TÜKODER İzmir Şubesi Başkan Yardımcısı Tamer Gören, ücretli poşetlerin düz reklamsız standart poşet olması gerektiği söyledi. Gören, “Kasaya kadar ki manav, şarküteri, unlu mamuller reyonunda kullanılan plastik ambalajların ücretsiz olduğunu ancak kasadan sonra kullanılan taşıma poşetlerinin ücretli olduğunu göz önüne alacak olursak firmanın reklamını yaptığı baskılı bir poşet için tüketici olarak biz neden bedel ödüyoruz? Ticari firma eğer reklamsız düz bir taşıma poşeti sunacaksa bedelini verip alalım, ancak firmanın reklam amaçlı üzerine baskı yaparak tüketiciye verdiği bir poşetin bedelini tüketici ödememeli. Firmanın reklamının olmadığı standart doğada çabuk çözünebilen ürünlerden elde edilmiş poşetlerin sunulması gerekiyor” diye belirtti.

“Poşet maliyeti tüketiciye yüklenmemeli”
     Plastik tüketiminin azaltılması kapsamındaki tüm gayretleri olumlu olarak değerlendirdiklerini söyleyen Gören, plastik poşet maliyetinin tüketicilere yüklenmesini doğru bulmadıklarını da ifade etti. Uygulamanın güncellenmesi gerektiğini ifade eden Gören, “Tüketicilere eski alışkanlıklarını değiştirmesi açısından bez torba veya ile taşıma araçlarının işletmeler tarafından ücretsiz olarak sağlanması tüketicileri bu konuda yönlendirmesi özendirmesi açısında uygulamanın güncellenmesinden yanayız” dedi.

     Maliyet unsurunun tüketiciye yükleniyor olmasından rahatsız olduklarını dile getiren Gören, “Sonuçta işletmeler ürünlerini satışa sunduğu zaman o ürünü satabilmek için taşıma vasıtası mutlaka tüketiciye verilmesi gerekiyor bunun da maliyeti tüketiciye yükleniyor. Plastik poşetin azaltılmasından ve doğanın korunmasından yanayız ancak bunu maliyet olarak tüketiciler olarak neden biz üstleniyoruz? Bunu azaltmak için bez torba gibi torbaları tüketiciye özendirici maiyette işletmelerin sunmasından yanayız” diye konuştu. İşletmelerin kendi cirolarıyla doğru orantılı olarak plastik poşet kullanımını azaltacak özendirici uygulamaları tüketiciye bir maliyet yüklemeden yürürlüğe koyması gerektiğini vurguladı.

“Ücretli poşet tüketicinin aleyhine bir uygulama”
     2018 yılı içersinde yürürlüğe konan birçok uygulamanın tüketici aleyhine cereyan ettiğini söyleyen Gören, 2019’da tüketici lehine sonuçlar doğuracak icraatlar beklediklerini belirti. Gören, poşetlerin 25 kuruştan tüketiciye satılıyor olmasının tüketici aleyhine bir uygulama olduğunu, işletmelerin ücretsiz bez poşet vermesi gerektiğini ifade etti.
     Çevre dostu uygulamalar ile plastik poşet tüketiminin azaltılması gerektiğine vurgu yapan Gören, sözlerine şöyle devam etti: “Pet şişeler, plastik ambalajlar veya poşetlerin kıyma makineleri şeklinde sokaklara konuşlan attığınız zaman makinede kıyılan, atılan ürün kadar sokak hayvanları için mama düşen projeler mevcut. Dolayısıyla bu tür projelerin de yaygın bir şekilde tüketiciye sunulması gerekiyor ki çevrenin korunması kapsamında mücadelede başarılı olabilelim.”

 


+ Benzer Haberler
» Kesimhanelerde büyük yığılma var
» ‘Ekmek’te kriz yaşanabilir
» E-ticaretteki hızlı büyüme, GLAMI’yi Türkiye’ye getirdi
» “Gıda satılan yerde beyaz eşya satılmamalı”
» Kaybolan Anadolu Mandası geri dönüyor
» Müze ziyaretlerinden 27.7 milyon TL’lik gelir
» “Bugünkü hayatımızı geçmişimiz belirliyor”
» “Üretici gücümüz ile ihracatı arttırmak mümkün”
» “Çimentonun en ucuza satıldığı ülkeyiz”
» Barter sistemi tercih edilmiyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.01.2019
  Ticaret 18.01.2019
  Ticaret 17.01.2019
  Ticaret 16.01.2019
  Ticaret 15.01.2019
  Ticaret 14.01.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni