Tüketici Ramazan kolisinin içinde bilindik markaları görmek istiyor
.png)
HABER MERKEZİ
Avansas.com, Ramazan ayı alışverişi öncesinde iş yerlerinin nabzını tuttu. Türkiye’nin 81 ilinde 2 binin üzerinde tüketiciyle gerçekleştirilen araştırmaya göre, tüketicilerin bu yılki Ramazan kolisi tercihi orta boy olacak. Araştırmaya katılan iş yeri sahiplerinin yüzde 35’i Ramazan kolisi yardımı yapmayı planlarken, yüzde 53’ü hazır koli tercih edeceğini aktardı. Ramazan kolisi için bu yıl ayıracağı ortalama bütçenin 75 TL olduğunu belirten katılımcıların öncelikli tercih kriteri ise koli içerisinde yer alan ürünlerin bilindik markalardan oluşması.
Ramazan ayının yaklaşmasıyla birlikte marketler ve e-ticaret siteleri Ramazan kolilerini hazırlamaya başladı. E-ticaret platformu Avansas ise bu dönemde birçok alternatif arasında kalan müşterilerin koli tercihindeki satın alma davranışlarını araştırdı ve dikkat çekici sonuçlar ortaya koydu. Türkiye’nin 81 ilinde gerçekleştirilen ve 2 bin kişinin üzerinde müşterinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre; tüketici tercihindeki en belirleyici kriter, koli içeriğinin bilindik ve kaliteli markalardan oluşması. İş yerlerinin yüzde 71’i koli içerisinde yer alan ürünlerin bu özelliklerde olması gerektiğini düşünüyor.
Ürün çeşitliliğine önem veren tüketiciler, satın alacakları erzak paketinde mutlaka yer alması gereken 15 ürünü şöyle sıraladı: Çay, sıvı yağ, pirinç, makarna, şeker, salça, un, bulgur, mercimek, zeytin, fasulye, tuz, arpa şehriye, hurma, Türk kahvesi.
Ramazan Kolisi için Ortalama 75 TL Bütçe Ayrılıyor
Araştırmadan çıkan sonuçlara göre; katılımcıların yüzde 60’ı orta boyuttaki Ramazan kolilerini tercih ettiklerini belirtirken, iş yerleri 2021 yılında bir adet Ramazan kolisi için ortalama 75 TL bütçe ayırmayı öngörüyor.
Araştırma sonuçlarına göre; iş yerlerinin yüzde 35’i Ramazan ayında, çalışanlarına veya ihtiyaç sahiplerine Ramazan kolisi yardımı yapmayı düşünüyor. Koli dağıtma potansiyeli olanların yüzde 53’ü hazır koli dağıtmayı düşünürken, yüzde 47’si ise koliyi kendilerinin hazırlayacağını belirtiyor.
İş Yerlerinin Tercihi Avansas.com
Yapılan araştırmada Avansas müşterisi, iş yeri sahipleri ve yöneticileri, iş yeri ihtiyaçlarında olduğu gibi Ramazan kolisinde de birincil tercihinin Türkiye’nin 24 ilinde 1 iş günde kendi araçları ve kendi personeliyle teslimat gerçekleştiren Avansas olduğunu belirtti.
Avansas Ramazan Kolisi Çeşitleri
Pandemi döneminde aldığı ek hijyen önlemleri sayesinde aracısız ve hijyen riski oluşturmadan, tek elden teslimat gerçekleştirildiği bilinen Avansas, Ramazan ayında güvenilir markalardan oluşturduğu 3 farklı koli içeriğiyle hem iftar hem de sahurda tüketicilerin yüzünü güldürmeye hazırlanıyor. Çorbadan bakliyata, makarnadan çaya kadar geniş ürün yelpazesiyle 3 farklı koli olarak hazırlanan Avansas Ramazan kolileri; 58,90 TL ile 159,90 TL aralığında satışa sunuluyor. Tercih edilecek standart kolide 11, büyük boy kolide 18, mega boy Ramazan kolisinde ise 23 farklı gıda ürünü yer alıyor. Platform, aynı zamanda 100 TL ve üzeri alışverişlerde 10 TL indirim kuponu tanımlıyor.
