• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

‘Start-up’ların teknoloji savaşları

31 Temmuz 2021 Cumartesi 11:00
12
14
16
18

‘Start-up’ların teknoloji savaşları


   ► Yeni nesil girişimler olan start-upların teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri yakından takip edip, hızlı ve pratik bir şekilde uygulaması gerekiyor.

           HABER MERKEZİ      
     Teknolojinin her alanda gösterdiği büyük ve hızlı gelişime ayak uydurmak, start-up’lar için büyük önem taşıyor. Alışverişten iş başvurularına, sağlık hizmetlerinden banka işlemlerine kadar günlük hayattaki sayısız işlemin artık online gerçekleştiği günümüzde, start-up’lar teknoloji tarafını güçlü ve güncel tutarak eksiksiz hizmet vermek için titizlikle çalışıyor.
     Start-up’ların başarılı ve kalıcı olmak için teknolojik gelişmeleri yakından takip etmeleri gerektiğine değinen, inşaat sektörünün online pazaryeri ve kariyer platformu yerli girişim Workindo CEO’su Erhan Kocabaş, “Teknolojinin insan hayatındaki yeri her geçen gün artıyor. Haliyle teknolojinin iş yapış yöntemlerimize de etkisi giderek artıyor.

     Workindo olarak yola çıkışımızın altında yatan en büyük neden inşaat ve ona bağlı sektörlerdeki hem bireysel hem de tüzel kişilerin iş yapış şekillerinde teknolojiden aldıkları faydayı ve verimi daha da artırmak. Bu doğrultuda çıktığımız yolda kısa sürede 200.000 üyenin kullandığı bir platform haline gelmemiz, doğru bir boşluğu doldurduğumuzu bize gösteriyor. Temeline teknolojiyi oturtmuş bir iş yapmanın verdiği sorumluluğun farkındayız. Bu yolda emek harcayarak biriktirdiğimiz deneyimi sektörümüzle paylaşmak isteriz. Hızla büyüyen ekibimizde bilgisayar mühendisleri, yazılım geliştirme uzmanları, kullanıcı deneyim tasarım uzmanları, grafik tasarım uzmanları, veri uzmanları, ürün müdürleri ve dijital pazarlama uzmanları gibi birçok farklı profesyonel, birlikte fayda sağlayan bir platform üretiyor.” dedi.
     Bilgisayar mühendisi olan Erhan Kocabaş, start-upların yazılım, tasarım ve pazarlama teknolojilerinden oluşan üçlü sacayağını doğru bir strateji ile kurgulayıp, sağlam oturtması gerektiğinin altını çizerek Workindo’nun teknolojik altyapısı hakkında bilgiler verdi:

Yazılım
     Web sitemizin ön yüz mimarisi; hız, boyut ve esneklik kavramlarına sahip JavaScript iskeleti olan Vue.js üzerine kurulmuş Nuxt.js ile yazılmıştır. Bu çerçeveyi seçmemizdeki amaç, birbirini tamamlayan karmaşık yapılarımızı modül mantığında yöneterek ayrıştırmak, kolaylaştırmak ve arama motorlarından elde ettiğimiz trafiği en güçlü hale getirmektir. Site yazılımında dünya çapında genişleyen kitlesi ile her geçen gün gelişen açık kaynak kod yapısını kullanıyoruz.

     Sistemimizin altyapısını oluşturan arkayüz tarafında MVP olarak çıktığımız ve halihazırda geliştirmeye devam ettiğimiz projemizin mimarisini; sınırları iyi tanımlanmış, yüksek derecede paralellik elde edebildiğimiz modüler monolitik yapıda kurguladık.  Bununla beraber projemizin ölçeklenebilirliğini, çevikliğini artırmak ve bağımlılıkların loose-coupled ilkesine uygun olarak en aza indirgenmesi noktasında mikro servis yaklaşımı üzerindeki çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

     Yazılım geliştirme ekibi olarak Agile çalışıyor, teknolojiyi yakından takip ediyor ve yenilikleri denemekten kaçınmıyoruz. Buna şu an için en güzel örnek .Net Core 3.1 ile geliştirdiğimiz API’ımızı .NET 5’e geçirmemiz diyebiliriz.
     Start-uplarda hız çok önemlidir ve yenilikleri bu hız ışığında değerlendirirsiniz. Bu, biz startup çalışanlarını heyecanlandıran, motive eden ve hep daha iyisini yapmak adına adımlarımızı hızlandıran bir ayrıcalıktır.
     Uygulamamızda arama (search) kısımları ağırlıklı olarak yer almakta. Burada da gerçeğe yakın zamanlılığını kanıtlamış olan Elastic Search’ü kullanıyoruz. Deployment süreçlerimizi ise AWS üzerinden otomatikleştirerek Git Versiyon Kontrol Sistemi üzerinden tek bir push ile süreci başlatıyor ve zamandan tasarruf sağlıyoruz. Database ve makinalarımız düzenli olarak yedekleniyor. Bununla beraber dosya yönetimimizi de S3 üzerinden sağlayarak AWS’in birçok özelliğini kullanıyoruz.

Tasarım
     Workindo’da iş bulma, satın alma ve hizmet talebi süreçlerini; kolay, sade, kapsayıcı ve hızlı hale getirmek için sürekli geliştiriyoruz. Şimdi ise değişen dünya, değişen teknoloji ve tüketici ihtiyaçları için Workindo olarak tasarım dilimizi tamamen yenilemeye karar verdik ve kendi tasarım dilimizi yeniden yaratmak için bir yolculuğa çıkıyoruz. Basit, sezgisel ve kullanıcı dostu bir deneyime odaklandığımız yeni arayüzler ile hem sosyal medyada hem de web sitemizde daha işlevsel bir kullanıcı deneyimi sunmayı hedefliyoruz.

Pazarlama Teknolojileri
     Veriye dayalı pazarlama yapmak için gerekli yatırımları yapıp kararlarımızı sayısal veriler ışığında almak üzerine çalışıyoruz. Teknolojik cihazların ve mecraların hayatımızda daha çok yer almasıyla birlikte kullanıcı deneyiminin öne çıkması ve dikkatle takip edilmesi kaçınılmaz oldu. Bu doğrultuda her kullanıcımızın deneyimini anlamaya çalışıyoruz ve bu amaçla bir dönüşüm optimizasyonu (CRO) danışmanlık firması ile çalışıyoruz.

     Aynı yaklaşımı hem performans hem de branding amaçlı gerçekleştirdiğimiz reklam ve tanıtım faaliyetlerinde de gösteriyoruz. Kampanya kurulumlarını önemsiyor ve onlarca farklı KPIs’da takiplerimizi ve geliştirmelerimizi yapıyoruz. Ekip içi ve partner ajanslarımız ve danışmanlarımızla iletişim süreçlerimizin tamamını teknolojik araçlar ve platformlar üzerinden yapıyoruz. Aktif olarak kullandıklarımızın bazıları arasında Analytics, Tag manager (GTM), Meet, Drive, Work gibi birçok Google ürününün yanı sıra; Slack, Airtable, Trello, Jira, Figma, Canva, Semrush vb. platformlar bulunuyor.

     Ziyaretçilerimizi, üyelerimizi ve sektörümüzü; rekabeti anlamaya yönelik teknoloji araçlarını kullanma konusunu gerçekten önemsiyor ve aldığımız faydayı en yüksek düzeyde tutmak istiyoruz. Ekibimizde bulunan arkadaşlarımız ve çalıştığımız tüm partnerlerimizle uzaktan (remote) çalışıyoruz. Ofisimiz olmasına rağmen ekibimizin ofise gelme zorunluluğu yok, bu durumda özellikle sadece pazarlama yaparken değil kendi aramızdaki iletişimle alakalı konularda tüm yeni teknolojileri düzenli kullanmamızı sağlıyor.


+ Benzer Haberler
» Aktif vak’a sayısı yükselmeye devam ediyor
» Çimentoda kota müteahhitlerin eylemini nötrledi
» Ağustos’ta 95 bin 896 taşıt trafiğe kayıt oldu
» DİŞSİAD’dan Almanya’ya ihracat çıkarması
» “Sahte ilaç ithal edenlerin peşini bırakmayacağız”
» “Yeşil ekonomide kilit nokta maliyetin belirlenmesi”
» İzmir’de gevrek ve boyoza zam
» Tüketici Güven Endeksi Eylül’de %1,8 arttı
» Karayolları Genel Müdürlüğü 5 adet saha aydınlatma kulesi satın alacak
» Otomotiv sektöründe cobot kullanımı giderek artacak


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.09.2021
  Ticaret 22.09.2021
  Ticaret 21.09.2021
  Ticaret 20.09.2021
  Ticaret 18.09.2021
  Ticaret 17.09.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni