• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Şok Marketler’in net satışları yüzde 36 arttı

08 Kasım 2019 Cuma 14:00
12
14
16
18

Şok Marketler’in net satışları yüzde 36 arttı

    ► Şok Marketler’in mağaza sayısı 2019’un ilk dokuz ayında 7 bini geçti, net satışları yüzde 36 arttı.

           HABER MERKEZİ     
      Türkiye’nin ciro bakımından en hızlı büyüyen gıda perakende zincirlerinden Şok Marketler, 2019 yılının ilk dokuz aylık rakamlarını açıkladı. Şok Marketler 2019’un ilk dokuz aylık döneminde net satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36 artırarak 11,8 milyar TL’ye çıkardı. Şok Marketler bu dönemde 639 yeni mağaza açarak 7.003 mağazaya ulaşırken, yılın ilk dokuz ayında 3 binin üzerinde kişiye istihdam sağladı.

      Türkiye’nin ciro bakımından en hızlı büyüyen gıda perakende zincirlerinden Şok Marketler Tic. A.Ş. (SOKM) 2019’un ilk dokuz ayına ilişkin finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP’a) açıkladı. Yapılan açıklamaya göre; Şok Marketler’in 2019’un ilk dokuz aylık döneminde net satışları geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 36 artarak 11,8 milyar TL ‘ye ulaştı.

     Aynı dönemde 639 yeni mağaza açan Şok Marketler’in toplam mağaza sayısı 7.003 ‘e yükseldi. Türkiye genelindeki mağaza ağını güçlendirirken, istihdama sağladığı katkıyı da artıran Şok Marketler’in toplam çalışan sayısı 31 bine yaklaştı. 
Şok Marketler’in TFRS 16 etkisi hariç faiz amortisman vergi öncesi kârı (FAVÖK) ise bir önceki yılın dokuz aylık dönemine kıyasla yüzde 34 artarak 612 milyon TL’ye yükseldi.

UĞUR DEMİREL: 7.000 mağazaya ulaşmış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz
      Halka arzın üzerinden geçen bir yıllık sürede şirketin gösterdiği güçlü performanstan memnuniyet duyduklarını belirten Şok Marketler CEO’su Uğur Demirel ilk dokuz aylık sonuçlara dair değerlendirmesinde şunları söyledi:
      “Yılın ilk dokuz ayında 639 mağaza açarak Türkiye genelinde 7.003 mağazaya ulaştık ve gıda perakende sektörünün en hızlı büyüyen şirketlerinden biri olarak Türkiye ekonomisine sağladığımız katkıyı artırmaya devam ettik. Mağaza sayımızla birlikte çalışan sayımız da yükseldi. Bu dönemde ek 3 bin kişiye istihdam olanağı sağladık.

     Ülkemizin en fazla istihdam sağlayan şirketlerinden biri olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Şok Marketler olarak Türkiye’nin 81 ilinde yaygın mağazalarımızla tüm müşterilerimize mutlu bir alışveriş deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ancak çalışanlarımıza sürekli yatırım yaparak, onların; donanımlı, işlerine bağlı, yüksek motivasyonlu ve mutlu olmalarına katkıda bulunabilecek uygulamalarla erişebileceğimizin farkındayız. İş modelimizle büyümeye devam ediyor, çalışanlarımızla birlikte güçleniyoruz. Bu kapsamda istihdama katkıda bulunmaya ve çalışanlarımıza yatırım yapmaya devam edeceğiz.”

      Şok Marketler, her gün düşük fiyat politikası ile Mis, Piyale, Evin, Amigo gibi uygun fiyatlı ve yüksek kalitedeki öz markaları sayesinde enflasyonla mücadeleye yılın dokuz ayında da devam etti. Meyve ve sebzede uyguladıkları doğrudan tedarik yöntemi sayesinde çiftçiyi de desteklediklerini belirten Uğur Demirel, ‘’Bu yöndeki faaliyetlerimizi ve güçlü büyüme performansımızı gelecek dönemde de sürdürmeyi hedefliyoruz’’ diye konuştu.


ŞOK Marketler Tic. A.Ş. Hakkında:
1995 yılında kurulan ŞOK Marketler Ticaret A.Ş., 2011’in ağustos ayında Yıldız Holding bünyesine geçmiştir. 2011 yılında 1.200 mağaza ile faaliyet gösteren şirket Eylül 2019 itibarıyla Türkiye’nin 81 ilinde 7.003 mağazası, 31 bine yaklaşan çalışanı , özgün iş modeli, modern perakendeciliğin gereklerine uygun dijital altyapısı, güçlü ve dinamik insan kaynağı ile müşterilerine hizmet vermektedir. 2016 itibarıyla mağaza konseptini tamamen yenileyen ŞOK Marketler, tüketicilerin temel ihtiyaçlarının tamamına yakınını, bilinen markalı ürünlerle ve uygun fiyatlarla, evlerinin yakınındaki mağazalarında müşterilerine sunmaktadır. Ayrıca, farklı nedenlerle ekonominin dışına çıkmak durumunda kalan Mis, Piyale, Mintax, Amigo, Evin gibi köklü ve bilinirliği yüksek, kaliteli ve uygun fiyatlı, tarihi geçmişi olan özgün markalarını ekonomiye kazandırarak Türkiye’nin bu değerli markalarını müşterilerine piyasanın tanınmış markalı ürünleriyle bir arada sunmaktadır. ŞOK Marketler, mağazalarına giren her bir müşterinin rahat, kaliteli ve hesaplı alışveriş deneyiminden memnun olarak ayrılmasını sağlamak vizyonuyla faaliyetlerini sürdürmektedir. Mayıs 2018’de halka arz edilen Şirket’in hisseleri SOKM koduyla Borsa İstanbul’da işlem görmektedir.


 


+ Benzer Haberler
» “Maden sektöründe başarı için güç birliği yapılmalı”
» Vatandaş yeni “Gümrük Rehberi” ile sorularına yanıt bulacak
» İnternetten ilaç satışının önüne geçilemiyor
» İşler: Konaklama vergisi sektöre ağır gelir
» En iyi tasarımlar Design Week Turkey’de sahiplerini buldu
» Tarım Krediden tarım sigortası çağrısı
» Türk ayakkabı sektörü dünyaya meydan okuyor
» Hedef, Ege’yi Türkiye’nin lokomotifi yapmak
» Palandöken, “Faiz ve komisyon oranlarının düşmesi sevindirici”
» “Ülkemizde emlak vergisi tespitleri gerçeği yansıtmıyor”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.11.2019
  Ticaret 15.11.2019
  Ticaret 14.11.2019
  Ticaret 13.11.2019
  Ticaret 12.11.2019
  Ticaret 11.11.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni