• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Şirketler öğle yemeği için Ticket Restaurant Yemek Kartı’nı seçti

24 Şubat 2020 Pazartesi 16:00
12
14
16
18

Şirketler öğle yemeği için Ticket Restaurant Yemek Kartı’nı seçti

           HABER MERKEZİ     
     Ticket Restaurant Edenred’in dünyanın lider araştırma şirketlerinden Ipsos iş birliği ile Türkiye’de gerçekleştirdiği ‘Yemek Kartı Penetrasyonu ve Pazar Payı’ araştırmasına göre, yemek kartı kullanım oranı yüzde 12,51 olarak ölçümlendi. Araştırmaya katılan şirketlere göre, şirketlerin yemek kartı tercihi Ticket Restaurant olurken, yüzde 40’ının çalışanlarının öğle yemeği masraflarını hala nakit karşıladığı görülüyor. 12 bölgede yapılan araştırma sonuçlarına göre, mikro ve küçük ölçekli firmaların yemek kartı kullanımı düşük seyrederken, orta ve büyük ölçekli firmalarda daha yüksek kullanım oranları görülüyor.

     Ticket Restaurant Edenred’in Ipsos iş birliğiyle gerçekleştirdiği araştırma için 2019 Eyül ayında İstanbul, Ankara ve İzmir dahil 12 bölgede küçük-orta ve büyük ölçekte 2500 şirketle bölge, sektör ve çalışan sayısı kotalı örnekleme göre görüşüldü ve görüşmeler telefon ile veri toplama yöntemiyle gerçekleştirildi. Araştırma sonuçlarına göre, Ticket Restaurant markasıyla Türkiye’de 25 bini aşkın kurumsal müşterisinin 1,5 milyondan fazla çalışanına yaklaşık 45.000 üye restoran ve kafede hizmet veren Ticket Restaurant Edenred, yemek kartı pazarında liderlik konumunu korudu.

“500 ve üstü çalışanı olan şirketlerde kullanım yüzde 45’lerde”
     Araştırmanın sonuçlarına göre yemek kartı penetrasyonunun yüzde 12,51 olduğu görüldü. Çalışanlarına maaşına dahil olarak ay sonunda, elden veya fiş karşılığında nakit yatıran şirketlerin oranı %39,8 ile ilk sırayı aldı. Çalışan sayısı 1-9 kişi arasında olan küçük işletmelerde öğle yemeğini nakit karşılayanlar %45,7 ile en yüksek seviyesine ulaşırken, 500 ve üstü çalışanı olan şirketlerde ise yemek kartı kullanımı %45 seviyelerinde gerçekleşiyor.

“Pazarın lideri olarak hedefimiz penetrasyonu artırmak”
     Türkiye’de son 5 yılda yüzde 12,51 seviyelerine yükselen yemek kartı penetrasyonunu daha da büyütmeyi hedeflediklerini söyleyen Edenred Türkiye Genel Müdürü Eric de Ladoucette, “Ipsos’un araştırmasına göre hem KOBİ hem büyük ölçekli şirketlerde de yemek kartında tercihinin Ticket Restaurant olduğunu gördük. Şirketlerin ve kurumların bir numaralı çözüm ortağı olarak pazar lideri konumumuzu sürdürmekten gurur duyuyoruz. Araştırmada gördüğümüz üzere, şirketlerin hala yüzde 40’ının çalışanlarının öğle yemeği masrafını nakit karşılayarak; fiş toplama, masrafları giderleştirme gibi operasyonel yükleri üstlenmesi ve bu masrafları muhasebeleştirememesi nedeniyle gelir vergisi ödemek zorunda kalması, vergi istisnasından faydalanamaması dikkat çekici.

     Bilindiği gibi yemek kartı sisteminde şirketler, devlet tarafından, yüzde 15 SGK işçi primi, yüzde 22,5 SGK işveren primi, yüzde 0,75 Damga vergisi gibi vergilerden, ek olarak, yüzde 22 Gelir vergisi ile yüzde 8 KDV’den de muaf tutuluyor. Böylece çalışan başına yılda 6.000 TL’ye kadar tasarruf ediyorlar. Hedefimiz çalışan sayısı 1 veya 1.000 olması fark etmeksizin tüm şirketlerin Ticket Restaurant Yemek Kartı’nın sunduğu yüzde 100’e varan vergi tasarrufundan ve aylık tek fatura kolaylığı ile hem iş yükünü hem zaman kaybını hem de maliyetlerini azaltma gibi diğer avantajlarından faydalanmasını sağlamak” dedi.


+ Benzer Haberler
» Palandöken, “Destekler tüm esnaf düşünülerek devam etmeli”
» Küresel GSYH 2020 yılında yüzde 0,5 büyüyecek
» “Koronavirüs tedavisinde kullanılan ilacı geri ödeme listesine aldık”
» COVID-19 perakende tüketicilerini online ticarete taşıdı
» “Üreticilerimizin borçları uygulanan zamlar nedeniyle ödenemez duruma geldi”
» “Sektörümüzün sürdürülebilirliği için desteğe ihtiyaç var”
» Kriz döneminde finansal yönetim tavsiyeleri
» Korona eve kapattı, kart harcamaları bir haftada % 31 düştü
» İnşaat malzemeleri sanayi üretimi 15 ay sonra ilk kez ocak ayında arttı
» Küresel gıda fiyatları Mart ayında düştü


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 03.04.2020
  Ticaret 02.04.2020
  Ticaret 01.04.2020
  Ticaret 31.03.2020
  Ticaret 30.03.2020
  Ticaret 28.03.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni