• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Siber güvenliğin zayıf halkası: İnsan

20 Eylül 2019 Cuma 09:00
12
14
16
18

Siber güvenliğin zayıf halkası: İnsan

   ► Yeni bir araştırma sonucuna göre, siber saldırıların yaklaşık %99’unda insan hatalarından yararlanılıyor.

           HABER MERKEZİ     
     Yeni bir araştırma sonucuna göre, siber saldırıların yaklaşık %99’unda insan hatalarından yararlanılıyor. Özellikle oltalama taktiklerinin oldukça fazla kullanıldığını belirten Bitdefender Türkiye Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, çoğu siber saldırının, çalışanlara kötü niyetli bağlantıyı tıklamaları için cezbedici bir oltalama e-postası ile başladığına dikkat çekiyor.

     Proofpoint’in 2019 İnsan Faktörü raporuna göre siber suçlular, kötü amaçlı yazılım yüklemek, veri çalmak veya dolandırıcılık işlemlerini başlatmak için çoğunlukla sistemler yerine insanları hedef alıyor. Gerçekleşen saldırıların yaklaşık %99’unda insan hatalarına yoğunlaşan hackerler e-posta, bulut uygulamaları ve sosyal medya hedeflerine sızmak için sosyal mühendisliği kullanıyor. Şirket çalışanlarına yönelik oltalama taktiklerinin sıklıkla kullanıldığını belirten Bitdefender Türkiye Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, kullanıcıların çevrimiçi faaliyetlerinde daha bilinçli davranması gerektiğini hatırlatıyor.

Sistemleri değil insanları hedefliyorlar
     Sahte e-postalar göndermek, kimlik bilgilerini çalmak veya kötü amaçlı ekleri bulut uygulamalarına yüklemek, başarısız olma olasılığı yüksek olan pahalı, zaman alıcı bir saldırıdan daha kolay ve çok daha karlı. Tehditlerin önemli bir çoğunluğunun oltama e-postasındaki bir bağlantıya tıklama veya kötü amaçlı bir belgeyi açma gibi insan etkileşimine bağlı olduğuna dikkat çeken Alev Akkoyunlu, bu tarz saldırılarda sosyal mühendisliğin çok önemli rol oynadığını ve güvenlik teknolojileri ne kadar gelişirse gelişsin bu saldırıların devam edeceğini belirtiyor. 2018’deki her 4 kimlik avı e-postasından 1’inin Microsoft ürünleriyle ilişkili olması da araştırmada öne çıkan bulgularından biri.

Proofpoint’in 2019 İnsan Faktörü raporunda öne çıkan diğer sonuçlar ise şöyle;
     • Tespit edilmekten kaçınan hackerler, şirket yazışmalarını taklit ediyor. Saldırganlar, e-posta gönderimlerini kurumsal e-posta trafiğine uygun olarak gerçekleştiriyorlar.
     • Kötü amaçlı bağlantıya tıklama oranlarındaki coğrafi farklılıklar, iş kültürü ve e-posta kullanımı alışkanlıklarındaki farklılıkları yansıtıyor.
     • Eğitim, finans, reklamcılık ve pazarlama sektörleri en yüksek oltalama saldırısı oranı ile zirveye ulaşan sektörler.
     • Chalbhai kimlik avı saldırısı, 2019’un ilk yarısında en popüler üçüncü kimlik avı saldırısı oldu.
     • 2018’deki en etkili kimlik avı tuzağı, diyet ve zihin geliştirme aldatmacalarından “Brainfood” oltalamasıydı. Mesaj başına 1.6 tıklamadan fazla tıklama oranına sahip olan ve saldırganların aynı zamanda insan güvensizliğinden yararlandığını gösteren bu oltamala yöntemi ile kredi kartı bilgilerini toplanmıştı.


+ Benzer Haberler
» 71 yıllık plan kitap oldu
» Efes Selçuk Hollywood’a da ilham verecek
» Ağır hasta sayısı ilk kez geriledi
» Ağır hasta sayısındaki artış devam ediyor
» İhracat şampiyonlarının 160’ı Egeli
» Tekstil sektörü e-ticaret ile ayakta kaldı
» “Gümrük Birliği elimizdeki önemli kozlardan biri”
» Tüpraş, Online Staj Programı ile öğrencileri desteklemeye devam ediyor
» Türk Telekom’dan ‘hayat kurtaran’ yerli teknoloji
» PepsiCo, tüm dünyada %100 yenilenebilir elektrik kullanmayı hedefliyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.09.2020
  Ticaret 26.09.2020
  Ticaret 25.09.2020
  Ticaret 24.09.2020
  Ticaret 23.09.2020
  Ticaret 22.09.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni