• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Serdar Sualp ►TİM’den SESLER
12
14
16
18
19/10/2019 09:56
İhracat Ciddi Bir İştir

TİM DANIŞMANLIK
danismanlik@tim.com.tr
www.tim.com.tr

     İhracat,  “kişi ve kuruluşlarca üretilen mal ve hizmetlerin yurtdışına satılması” cümlesi ile tanımlanır ve teknik olarak da doğrudur. Ancak, görülen odur ki bu tanım her ne kadar doğru olsa da sadece ihracat sürecinin “Dış satım” bacağını tarif etmekte ve o noktaya kadar yaşanan ve daha sonra da yaşanacak olan süreçleri gözden kaçırmaktadır.

     Aslında, ihracat birçok işin aynı anda veya peş peşe yaşandığı karmaşık süreçler toplamıdır. Bu tanım içerisinde şirketin tüm birimleri, ihracat ile ilgili planlama, karar ve uygulama aşamalarında oluşan süreçlerde yetkili paydaş olup sonuçlardan da aynı şekilde sorumlu olmalıdır. Kısacası ihracat, tek başına şirketin Dış Ticaret bölümünün işi değildir. İhracat yapmayı düşünen firmaların bu işin şirketin ana işlevlerinden biri olduğunu baştan kabullenerek buna göre hareket etmeleri gerekir.

     Konuyu bu bakış çerçevesi içinde örnekleyecek olur isek, ihracat ile ilgili süreçlerin hedef pazarlara uygun ürün tanımlaması ile başladığını söyleyebiliriz. Pratikte ise, birçok şirkette bunun tam tersi olmakta mevcut ürün gamı ambalaj ve kullanma talimatları üzerinde yapılan yabancı dil düzenlemesi (tercüme) ile satılmaya çalışılmaktadır. Bu yaklaşım çok kısa vadede netice alsa bile uzun soluklu, karlı büyümeyi sağlayacak bir strateji olarak düşünülemez.

     İsterseniz adına ihracat serüveni dediğimiz yolculuğu başlıklar altında adım adım adım yapalım. İlk adımı atmadan evvel de bir konuya açıklık getirelim. Amacımız Dış pazarlarda sürdürülebilir karlı büyümeyi sağlamaktır. Bir kerelik işler ilgi alanımıza girmemektedir.

Hedef pazarların belirlenmesi
     Ürettiğimiz ürünleri satabileceğimiz Pazar ya da pazarların bulunması sürecidir. Bu süreçte takım kaptanlığını Dış Satış Bölümü yaparken, ona destek olmak üzere Pazarlama ve Tedarik Zinciri Bölümleri de koordineli olarak çalışırlar.

Müşteri bulunması
     Bu oldukça karmaşık bir süreçtir ve bu süreci yaşarken firmanın yabancı pazarlara giriş ve büyüme stratejileri ön plana çıkar. Markanızı temsil edecek ve ona sahip çıkacak vizyon sahibi ve maddi anlamda güçlü bir firma bulmak asıl ödevimiz olmalıdır. Bu anlamda bir başka önemli konu ise, hedefimizin, ürünlerimizi bulduğumuz bu firmaya satmak değil bu firma ile birlikte tüm ülkeye satmak olduğu gerçeğini kabullenmektir. Bir başka deyiş ile sağlıklı ve karlı büyümek istiyorsak yabancı ülkelerde “Stratejik ortaklık” yapmanın ne demek olduğunu iyice bilmeli ve bu durumu kurum kültürü olarak içselleştirmeliyiz.

Dağıtım kanallarının oluşturulması
     Karlı büyümeyi sürdürülebilir kılmayı düşündüğümüz pazarlarda dağıtım ve satış kanallarını oluşturmayı sadece bayimizin bilgi, tecrübe ve yetkinliklerine emanet etmek son derece riskli bir hareket olacaktır. Müşterinizin kendince doğru olduğunu düşündüğü, aslında yanlış olan ve acele ile alınmış yeterince çalışılmamış kararları ile ürününüz yanlış kanalar ve satış noktalarına konumlandırılabilir. Bu süreçte mutlaka siz de sahada olmalısınız. 

İhraç ürünlerinin maliyet hesaplaması
     İhraç edilecek ürünlerin maliyeti hesaplanırken iç pazarda satacağımız ürünlerde kullandığımız maliyet hesaplama tekniğini bir tarafa bırakarak yeni bir hesaplama planı oluşturmalıyız.

Marka ve fiyat konumlandırması yapmak
     Bir ihracat şirketinin elindeki en önemli ve kudretli silah markasının değeridir. Bir pazara sadece fiyat avantajı ile girmek ise uzun vadede sizi hiçbir yere getirmeyecek, kar edemeyeceğiniz ve sonunda da kötü anılarla yürümekten vaz geçeceğiniz bir yolun kapısını açmaktır.

Üretim planlaması, sevkiyat
     İhracat maliyetlerimizi azaltmak açısından hem kendi şirketimizde hem de müşterimizde stokların çok akıllıca yönetilmesi gerekir. Bunu sağlamanın tek yolu sipariş alma, üretim ve sevkiyat sürecini tek elden yönetmektir. 

Mal bedellerinin tahsilatı
     Mal bedellerinin tahsilatı hem ihracatçı hem de ithalatçı firmanın sıfır hata ile hayata geçirmeleri gereken bir süreçtir. Bu süreç, firmaların finansman imkanlarını doğru yönetmeleri ile alakalıdır Geç ya da hiç tahsil edilemeyen mal bedelleri firmanın finansman yapısında onarılması güç hasarlar yaratabilir.

Satış sonrası destek ve tüketici hizmetleri
     Bir markayı vezir eden de rezil edende ürünün kalitesinden de öte tüketiciye verilen satış sonrası destek hizmetinin kalitesidir. Kötü ve yetersiz verilen servis hizmetleri son derece kaliteli bir ürünün ve markasının değer kaybına sebebiyet verecektir.

Hukuki dokümanların hazırlanması
     İhracat birden fazla tarafın olduğu ve sayısı en az bir olan sözleşmelerle düzenlenir. Sözleşmeler hazırlanırken sadece ihracatçı veya ithalatçı firmanın ait olduğu ülkenin hukuku geçerli olamaz. Birçok halde her iki ülke ve hatta üçüncü bir ülke hukuku da gerekebilir.

     Sözü daha fazla da uzatmadan bağlamak gerekirse, başta da ifade ettiğimiz üzere ihracatın bir bütün olarak düşünülmesi gereken ve birçok paydaşın birlikte ve koordineli bir şekilde yürüttüğü süreçlerden oluşmuş ciddi bir iş olduğudur.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  19 Kasım 2019 Tarihli ve 30953 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Konut satışları yüzde 2,5 geriledi

  Türkiye ısrar etti, komisyon kabul etti

  “Türkiye tarımını dünya markası yapacağız”

  Gürer: “Gürültü kirliliği sağlığımızı tehdit ediyor, cezalar caydırıcı değil”

  Plastik üretimindeki düşüş hız kest

  26 meslekte daha yeterlilik belgesi olmayanlar artık çalıştırılamayacak

  Desıgn Week Turkey’e 61 bin kişi ile rekor katılım

  HAK-İŞ “Kısa Film Yarışmas”ına rekor başvuru

  İZİKAD Lider Gelişim Programı başladı; İş kadınları liderliği öğrenecek

  Didim Atalık Tohum Takas Şenliği

  Endüstriyel tasarım yarışmasında ödüller sahiplerini buldu

  11 Büyükşehir Belediyesinden tarım konusunda işbirliği

  Narlıdere kışa hazırlanıyor

  Gürer: “Tarımda çözüm köye dönüş ile sağlanacaktır”

  Seferihisar’dan yakılan kıvılcım Türkiye’ye örnek olacak

  Kemeraltı için birliktelik zamanı

  Eşrefpaşa Hastanesi Tiyatro Topluluğu’ndan yeni oyun

  Balkan kültürü Karşıyaka’ya taşındı

  Gürer: “EYT’liler yok sayılamaz”

  Yeni yıl alışveriş coşkusu BOSPA’da yaşanacak

  İklim değişikliği İzmir’de masaya yatırılıyor

  Mandi, Festivale eşi Mandila ile katılacak

  OPPO’dan, League of Legends 2019 Dünya Şampiyonası’nda En Değerli Oyuncu ödülü

  Kombilerde olası elektrik problemlerine dikkat!

  Yatık binalar için imar planı çalışmaları başlıyor

  Piyano festivali’nden görkemli açılış

  SUV’un lideri NISSAN, Çağdaş tasarımı ve akıllı sürüş özellikleriyle yeni Micra’yı Türkiye yollarına çıkardı

  Flo.com.tr, yapay zekâ ile verimliliğini yüzde 172 artırdı

  Başkan İduğ: “Bornova konut yatırımlarında rağbet görüyor”

  Okula bisikletle giden çocuklardan, büyüklere mesaj var; Benzin yakmayın, yağ yakın

  CardFinans TarımKart çitfçilere 1.000 TL akaryakıt çeki hediye ediyor

  Anadolu’nun kayıp hazineleri Paşabahçe mağazaları’nda

  ŞİRİNYER VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN GAYRİMENKUL SATIŞI

  Kaspersky’nin son APT raporuna göre Türkiye tehditlere en açık ülkeler arasında

  Türkiye’de üretilen Hyundai i20 Dünya Ralli Şampiyonu oldu

  Başkan Sandal, kentsel dönüşümü anlattı

  Bornova’da Dünya Diyabet Günü’ne özel etkinlik

  Karaburun’da 12’nci kez mandalina buluşması

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  18 Kasım 2019 Tarihli ve 30952 Sayılı Resmi Gazete

  17 Kasım 2019 Tarihli ve 30951 Sayılı Resmi Gazete

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.11.2019
  Ticaret 18.11.2019
  Ticaret 16.11.2019
  Ticaret 15.11.2019
  Ticaret 14.11.2019
  Ticaret 13.11.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni