• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Selçuk Karaata ►YARINI TASARLAMAK
12
14
16
18
12/11/2021 06:21
Yenilikçi İnsan Kaynakları

Örgütüm için Yenilikçi İnsanları nasıl bulurum? Ben nasıl yenilikçi hale gelebilirim?
     Bu sorular iş hayatında başarının yeniliklere bağlı olduğunu anlayan tüm üst düzey yöneticilerin kafasını meşgul ediyor. Ne yazık ki çoğumuz bir insanı diğerinden daha yaratıcı kılan nedenleri bilemiyoruz. Bu nedenle vizyonu geniş girişimciler Apple’dan Steve Jobs, Amazon’dan Jeff Bezos, eBay’den Pierre Omidyar ve P & G’den A.G. Lafley’e hayranlık dolu şaşkınlıkla yaklaşıyoruz.

     Bu kişiler çığır açan yeni fikirlerini nasıl geliştirdiler? Eğer bu ustaların kafalarının nasıl çalıştığını keşfetmek mümkünse, bu olanaktan yenilikler için nasıl yararlanabiliriz? Bu cevapları bulabilmek için, özellikle yenilikçi şirketlerde yaratıcı iş stratejilerini çıkarabilmek amacıyla altı yıllık bir araştırma yürütüldü. Amaç, yaratıcı girişimcileri mikroskop altına alarak, kendi işlerinin üzerinde yükseldiği fikirleri ne zaman ve nasıl geliştirdikleriydi. Özellikle onları diğer girişimcilerden ve üst düzey şirket yöneticilerinden ayıran özellikler üzerinde yoğunlaşıldı: Bir Mc Donalds lokantası açan kişi girişimci sayılabilir, fakat Amazon’u kurmak farklı beceriler gerektirir. 25 yaratıcı girişimcinin iş pratiklerini araştırıldı, yaratıcı şirket kuran veya yeni ürünler geliştiren 3000 yönetici ve 500 kişinin görüşlerine başvuruldu.

     Biraz hayretle, çoğu şirkette üst düzey yöneticilerinstratejik yeniliklerden kendilerini sorumlu hissetmediğini öğrenildi. Onlar daha ziyade yenilik sürecini kolaylaştırma sorumluluğu hissediyorlar. Şiddetli bir karşıtlık anlamında, en yaratıcışirketlerde ise –toplamın %15’i civarında üst düzey yöneticiler yaratıcı işleri delege etmeyip, kendileri üstleniyorlar. Peki, bunu nasıl başarıyorlar? Araştırmamız bizi en yaratıcı yöneticilerin ayırt edici özelliği olarak beş “keşfedici beceri”ye ulaştırdı. Bağlantılandırma, sorgulama, deneyleme ve şebekeleştirme (networking). Aynı zamanda CEO olan yaratıcı girişimciler yenilik konusunda başarılı bir sicili bulunmayan CEO’lara göre bu tip faaliyetlere %50 daha fazla zaman ayırıyorlar.
     Bu beceriler bir araya getirilince, yenilikçilerin DNA’sını oluşturuyor. İyi haber ise, eğer bu becerilerle doğmadıysanız bile, kendinizi yetiştirmeniz olanaklı.

Yenilikçileri Farklı Kılan Ne?
     Yaratıcı girişimciler, Howard Gardner’in çoklu zekâ teorisinde önerildiği gibi, yeni keşifleri olanaklı kılan, diğer zekâ biçimlerinden farklı, yaratıcı zekâya sahipler.
     Yaratıcılar yeni bir fikri geliştirmek için beş keşfe yönelik beceriyi beynin her iki tarafını da kullanarak seferber ediyorlar. Bu becerilerin nasıl birlikte kullanıldığını ifade etmek için DNA metaforuna başvuruldu. Nasıl her bireyin fiziksel DNA’sı farklı ise, her yenilikçinin 5 boyutlu DNA’sı da haliyle farklıydı. Sizle aynı beyin yapısına ve doğal yeteneklere sahip bir tek yumurta ikiziniz olduğunu varsayın. Her ikinize de yeni bir girişim fikrini geliştirmek için bir hafta verilmiş olsun. Bir hafta süresince diyelim siz odanıza kapanarak fikir geliştirmeye çalıştınız.

İkiziniz ise aksine
     1) aralarında bir mühendis, bir müzisyen, evdeki yaşlı babanız ve bir tasarımcı dâhil 10 kişiyle bu girişimi tartıştı,
     2) ne yaptıklarını gözlemlemek amacıyla üç yeni kurulan şirketi ziyaret etti,
     3) piyasaya yeni arz edilen beş örneği inceledi,
     4) geliştirdiği fikrin prototipini beş kişiye gösterdi,
     5) “Eğer bu işe girişirsem ne olur?” ve “Neden bu işi yapıyorum?” sorularını günde en az on defa kendine yöneltti.


     Kimin daha yaratıcı bir fikirle ortaya çıkacağını düşünüyorsunuz? Tek yumurta ikizleri üzerinde yapılan araştırmalar, yaratıcı düşüncenin üçte bir genetik yapıya, üçte iki ise öğrenmeye dayalı olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmada yaratıcı girişimciler becerilerini pratiğe döküyor, deniyor, sonunda yapmak için gerekli güveni sağlıyor.

Keşfetme Becerisi: Bağlantılandırma
     Birleştirme veya farklı alanlardan görünüşte ilişkisiz soruları, sorunları veya fikirleri başarıyla bağlantılandırma, yaratıcının DNA’sının merkezindedir. Girişimci Frans Johansson bu olguyu, Medici ailesinin Floransa’da farklı disiplinlerden insanları, heykeltıraşları, bilimcileri, şairleri, filozofları, ressamları ve mimarları bir araya getirmesine atfen “Medici etkisi” diye adlandırıyor. Bu bireyler bağlantılanınca yeni fikirler tomurcuklanır, böylelikle tarihteki en yaratıcı çağlardan biri “Rönesans” doğar. Bağlantılandırmayı kavramak için beynin nasıl çalıştığını anlamak gerekir. Beyin bir sözlük gibi bilgiyi doğrudan depolamaz. Ancak geçmiş deneyimleri, bilgileri bir araya getirerek bir şeyi hatırlarız. Yeni girdiler, taze fikirlere yol açar.

     Steve Jobs’a göre de, “yaratıcılık, farklı şeyleri birleştirebilmektir.”

Önceki Yazılar :
Haberler
  “MESS metal işçisinin hakkını korumalı”

  Gayrimenkulde satışlar durma noktasında

  Matbaa sektörü kıskaç altında

  “Bağ-Kur primleri 2022’de artırılmasın”

  Yumurta üreticisi kısır döngüde

  Eylül’de sigortalı çalışan sayısı 802 bin kişi arttı

  T.C. TURGUTLU 1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLANEN TEBLİĞ

  “Müteahhittin 15 milyar TL kredi borcu var”

  İMSAD: İç ve dış talep eylül ayında da devam etti

  Havacılıkta motorların hidrojen yakıtları ile uyumluluğu hedefleniyor

  EİB’den Hollanda ve Belçika atağı

  Çevre kirliliğine karşı yönetmelik yürürlüğe girdi

  İzmir’de satış ve kira bedelleri yüzde 20-25 arttı

  Serter: Işılay Saygınlar çoğalsın

  “Turizmin gelişmesi için her türlü desteği vereceğiz”

  Yeni yıl kutlamaları İzmir Arena’da başlıyor

  “Bereket ekonomisi inşa ediyoruz”

  Maden şehitleri Buca’da anıldı

  “Sigorta sektörüne yeni bir soluk getiriyoruz”

  Mobilexpress dokuz ayda 160 milyon işleme aracılık etti

  Malatya Su ve Kanalizasyon İdaresi alt yapı işleri yaptıracak

  MedıaMarkt aralık ayına da cazip fiyatlarla girdi

  Koçtaş’tan ZUBİZU üyelerine özel indirim kampanyası

  Konak ve Nilüfer Belediyesi, “Kardeş Şehir” oldu

  İndirimli alışveriş döneminde 50 milyon dakika görüşme yapıldı

  İzmir Marina’da Mavi Bayrak gururu

  Gediz Havzası için FAO’dan yeni proje

  Samsun T Tipi Kapalı ve Açık İnfaz Kurumu akaryakıt satın alacak

  DEÜ’nün engelsiz yatırımı ‘ArtıBiz’ kafe açıldı

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Başkan Sandal: Asla yalnız değilsiniz

  Buca’da Elektrikli Sandalye Maratonu heyecanı

  Engelli bireyler için dijital erişilebilirliğin önemi

  Veri ihlali sonrasında atılması gereken 10 temel adım

  Şirketlerin korkulu rüyası; işten ayrılan çalışanlar

  SASKİ, mekanik malzeme satın alacak

  TMMOB TEKSTİL MÜHENDİSLERİ ODASI İZMİR ŞUBESİ 15. OLAĞAN GENEL KURULUNA ÇAĞRI

  İhale Özetleri

  04 Aralık 2021 Tarihli ve 31679 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Vak’a test oranı 21 Kasım’dan beri en düşük seviyede

  Sanayiciye gece yarısı zam şoku

  EİB’ten kasımda 1 milyar 437 milyon $’lık ihracat

  Enflasyon yıllık yüzde 21,31’e çıktı

  Yİ-ÜFE, kasımda yüzde 9,99 yıllık yüzde 38,94’e yükseldi

  Dikili TDİOSB’nin, jeotermal arama ruhsatı 9’a yükseldi

  EPDK, lisans bedeli ve katılma payını yürürlükten kaldırdı

  Merkez Bankası’ndan üst üste ikinci döviz müdahalesi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 04.12.2021)
  Ticaret 03.12.2021
  Ticaret 02.12.2021
  Ticaret 01.12.2021
  Ticaret 30.11.2021
  Ticaret 29.11.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni