• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Selçuk Karaata ►YARINI TASARLAMAK
12
14
16
18
05/11/2021 06:27
Gary Hamel’den 10 İnovasyon Yönetimi Kuralı

     Fortune Dergisi tarafından “günümüzde iş dünyasının en iyi stratejisti olarak tanımlanan” Gary Hamel gelecekte sürekli bir kazanım elde etmek isteyen şirketler için 10 inovasyon kuralı tanımlamıştır. 1) Akıl almaz beklentiler: Kurumun kendisi için ne kadar inovasyonun mümkün olduğuna dair en yüksek limiti belirlemesi. Her zaman daha yüksek amaçlara hizmet eden hedefler belirleyin. 2) Esnek iş tanımları: Şirketinizin dar bir benlik kavramı ile tanımlanmasına izin vermeyin. Kayıtsız şartsız fırsatlar için araştırma yapmanız elinizdeki seçenekleri ve olanakları artırır. 3) Bir neden, bir şirket değil: Bir şirket insan aklını aşan bir şeye sadakatten gücünü ve cesaretini alabilir. 4) Yeni sesler: Devrim niteliğinde stratejiler devrim niteliğinde sesler dinlenerek bulunmalıdır.

     Gençlerin, yeni gelenlerin ve ikincil derecedekilerin seslerini dinleyin. 5) Fikirler için açık bir pazar: Kurum içerisinde fikirler için dinamik bir iç pazar oluşturun. 6)Sermaye için açık bir pazar: Eğer o projeler inovatif olma, süreklilik arz etme ve finansal olarak yararlı olma potansiyeli gösteriyorsa, yeni projeler için aşılması zor standartlar belirlemeyin. 7) Yetenekler için açık bir pazar: Eğer insanlara ilginç, inovatif ve sağlam getirisi olan işler yapma fırsatı verirseniz, size katılır ve sizinle kalırlar. 8) Düşük riskli deneme: Eğer bir risk sonuç vermezse sonuçlarla nasıl mücadele edilmesi gerektiğini iyi bilin. 9) Birimler arası bölünme: Şirketinizi büyük sayılarda devrim niteliğinde birimlere bölün. Şirketiniz bölünmeyi ve farklılaşmayı bıraktığında, inovasyon ve büyüme yavaşlar. 10) Kişisel servet birikimi: eğer şirketinizde girişimci bir ruh oluşmasını istiyorsanız, girişimci gibi insanlara ödeme yapmalısınız. Onlara teşvik olarak hisse senedi seçenekleri önerin.

Yönetim yeniden keşfedilmeli
     Çok azımız içinde bulunduğumuz iş dünyasının son aylarda dramatik bir şekilde değiştiği gerçeğini kuşkuyla karşılayacaktır. Ama yine de, iş dünyasında oldukça rahatsızlık veren bu değişimin daha büyük bir hikâyenin parçası olduğunu görmek gerekir. Son yıllarda, değişimin oranı inanılmaz derecede hızlandı. Gittikçe artan bir şekilde, her şeyin devamlı yeniden tanımlandığı ama bir dengenin olmadığı, değişimin asi, boyun eğmez ve sürekli olarak şaşırtıcı olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Gerçekten, değişim değişiyor. Bunun bir mübalağa olduğunu düşünüyorsanız, isterseniz 1970’lerdeki iş dünyasını göz önüne bir getirin. Eğer bir telefon şirketi, bir otomobil üreticisi, bir banka, bir televizyon yayıncısı, bir gazeteci, bir uyuşturucu satıcısı veya diğer herhangi bir şirkette çalışıyor olsaydınız, 1970’lerin oldukça sakin bir dönem olduğunu görürdünüz. Birçok endüstri alanında, Pazar liderliğinde çok dramatik bir değişiklik olmadı.

     Kuralları değiştiren bir teknolojik devrim yaşanmadı. Yeni radikal iş modelleri ortaya çıkmadı. Tüketici alışkanlıklarında beklenmedik değişimler gözlenmedi. Şüphesiz ki değişim vardı ancak bu çok yavaştı, hiddetli volkanik değildi. Günümüzde, Ford, Motorola, Sony, Starbucks, AOL, Sprint, Home Depot ve Sun Microsystems gibi bir zamanlar çok takdir edilen şirketlerin büyülerini tekrar kazanmakta oldukça zorlandıklarını görüyoruz. Değişim tarafından dizleri üzerine çökertilen bu şirketler, basit ve rahatsız edici bir gerçeğin kanıtı durumundalar: birçok şirketin daha dirençli ve esnekleşmesinden daha hızlı bir şekilde dünya daha çalkantılı hale geliyor.

     Sonuç ise: gelirlerde yıllar arasında oldukça değişkenlik, strateji hayat döngülerinin gittikçe kısalması ve daha az sayıda CEO’nun saygınlıklarını korurken emekli olmaları. Günümüzde, bir şirketin belirli bir zamanda rekabet üstünlüğünden çok daha fazlasına, zaman içerisinde evrimsel bir değişime ihtiyacı var. Bir nesil öne, endüstri sahipleri büyük oranda yaratıcı yıkımın destekleyici rüzgârları tarafından korunmaktaydı. Düzenleyici engeller, sermaye bariyerleri, dağıtım tekelleri ve tüketici durgunlukların hepsi mevcut durumu korumaktaydı. Artık durum böyle değil.

     Bu temeller parçalandıkça, Vizio, Amazon, Ryanair, Google, ArcelorMittal, Acer ve daha binlercesi gibi yeni gelenler zirveleri elde etme mücadelesine girdiler. Bugün artık güvenli bölgeler, kolay kazanılan para ve duvarlarla çevrilmiş bahçeler yok. Ve şimdi, bilginin kendisi bile bir ürün haline geliyor. Başka nasıl Apple gibi bir aceminin akıllı telefon sınıfında zirveye çıkmasını açıklayabiliriz?

     IPhone’un kullanıcı ara yüzünün mükemmel olduğu gerçek ancak Apple’ın bir fikirden başlayarak rekor bir sürede bir ikon haline gelmesini sağlayan RF antenden, çip setlerine ve pillere kadar cep telefonu parçaları ve uzmanlığının kolay erişilebilirliğiydi. Yoğun tedarikçi ağı, şiddetli karşılaştırma olanakları, sanayi-odaklı bir danışma ordusu ve çabuk ve kolay sağlanabilen iletişim yeteneği bilginin dağıtılması ve homojenleştirilmesine yardımcı olan öğelerden sadece birkaçı.

     Bu koşullarda önemli olan bir şirketin uygun bilgiyi kendi avantajına kullanabilme kapasitesi ve hızlı bir şekilde yeni ve güçlü çıkarımlar üretebilme yeteneğidir. Çok esnek olan, değişimin otonom bir süreç olduğu şirketler kurmak; liderlerini hiç bitmeyen bir inovasyon yağmuru ile koruyan kurumlar yaratmak; dramatik şekilde yeni düşünceyi aşılayan amaç ve tutkuyu esinleyecek iş ortamları oluşturmak 21. yüzyıl şirketlerinin karşılaşacağı ana ve kader değiştiren zorluklardır. Fakat problem şurada; insanların çabalarını organize ve mobilize etmek için kullandığımız teknoloji-yani standart yönetim araçları- bu yeni zorunlulukları karşılamak için yeterli değil.

     Yönetim 1.0 makine çağının başında özgür ruhlu, ele avuca sığmaz ve disiplin edilememiş insanları yarı programlanabilir robotlara dönüştürmek amacıyla icat edildi. Ve büyük başarı sağladı. Frederick Taylor’un hayaletinin bir Intel üretim bandında veya AT&T çağrı merkezinde oradan oraya dolaşırken ve buhardan parmaklarını neşeyle ovuştururken hayal edebilirsiniz. Ancak günümüz modern kurumlarındaki en önemli zorluk artık ne kadar verimli olunduğu değil. 21. yüzyılın başlarında aslında içgüdüsel olarak günümüz yönetim şekillerinin artık eskidiğini, pratik ve rutinlerinin de komik görünmeye başladığını biliyoruz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  ETİK, mesleki eğitim kurumlarıyla işbirliği yapacak

  İZSU’nun 3 milyar 800 milyon liralık 2022 bütçesi kabul edildi

  Bakanlık 3600 için çalışmalarını tamamladı

  Yurtiçi ve Yurtdışı Alım-Satım-İş Teklifleri

  İhale Özetleri

  01 Aralık 2021 Tarihli ve 31676 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Rakamlar riskli seviyelerin devam ettiğini gösteriyor

  PROFİL, TRAPEZ SAC, SAC VİDASI, KESİCİ TAŞ ve BENZERİ MALZEMELERİ SATIN ALINACAK

  3. çeyrekte %7,4 büyüdük

  Sanayici 5 başlıkta destek isteği

  Döviz / Altın

  Ham çelik üretimi ekimde %8 arttı

  İşçi konfederasyonlarından asgari ücrete ortak talep

  HSK, yeni ihtisas mahkemelerini belirledi

  Eczane ve ecza depolarında denetim sürüyor

  HÜFE ekimde yüzde 3,4 arttı

  TCMB ile Türkmenistan MB mutabakat zaptı imzaladı

  Bakanlık 3600 için çalışmalarını tamamladı

  Çiğ süt fiyatına yüzde 47 zam

  “TMO satışlarına uygun fiyatlardan devam edilecek”

  Elvan: Herkesin büyümeden faydalanması önceliğimiz

  Muş: Türkiye ihracatla büyümeye devam ediyor

  Özel markalı ürünler 9 ayda %30 büyüdü

  “2022, ıslah projelerinde hamle yılı olacak”

  Şantiyede hassas işler Hilti’nin yazılımına emanet

  İnci Holding iştiraki ISM Minibar’ın Ar-Ge merkezi Bakanlık tescilini aldı

  Gıdada sürdürülebilirlik için Türkiye’nin yol haritası çizildi

  İhracat rekoru kıran Yorglass’a ödül

  "Depozito iade sistemi ve sıfır atık, döngüsel ekonomiyi tamamlayıcı adımlardır"

  Kanserden korkma, geç kalmaktan kork

  Souvenir Expo Turkey, 2 Aralık’ta İstanbul’da ziyarete açılıyor

  Çukurova Isı, ihracatta büyümeye devam ediyor

  Borsalarda Alım-Satım

  “Kurdaki oynaklık bitmedikçe gayrimenkulde belirsizlik devam edecek”

  ROBOTİK CERRAHİ AMELİYATHANESİ YAPILMASI İLE AMELİYATHANE KATLARINDA TADİLAT YAPILMASI İŞİ

  Hepsipay ve Paycell’den ödemede iş birliği

  Travel Turkey’de Bayraklı rüzgarı esecek

  Düzce İl Özel İdaresi okul inşaatı tamamlatacak

  SU ÜRÜNLERİ İSTASYONU BALIK ÜRETİM TOPRAK HAVUZLARIN BAKIM ve ONARIM İŞİ

  Buca’nın güzellikleri Travel Turkey’de tanıtılacak

  İzmir’de engelsiz hafta

  İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, “Kara Kış Destek Hattı” hizmete girdi

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Narlıdere Belediyesi Travel Turkey’de

  Beykoz Belediyesi yemek hizmeti alacak

  ALTYAPI ve ÇEVRE DÜZENLEMESİ İŞİ YAPTIRILACAK

  İzmir Sefarad Kültür Festivali başladı

  Hazır yemek sanayicileri artan maliyetlerini karşılayamıyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 01.12.2021
  Ticaret 30.11.2021
  Ticaret 29.11.2021
  Ticaret 27.11.2021
  Ticaret 26.11.2021
  Ticaret 25.11.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni