• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
11/08/2018 11:58
Y ve Z Kuşağının Şifresini Çözün!

     Perakende sektörü,  Y ve Z kuşağı temsilcilerini keşfetmeye çalışıyor.  Çünkü onların tercihleri, sektörün geleceğine yön veriyor.  Şu anda taşların yerinden oynadığı sektörde yeni nesil telefonlar, internet üzerinden yapılan rezervasyonlar, bir cep telefonu uygulaması üzerinden kiralanan araçlar vs. girişimler bu tercihlerin sadece bazılarını oluşturuyor. Alışverişi internet üzerinden yapan, basitliği, kolaylığı ve rahatlığı tercih eden bu kuşak, her zaman “benim için yap” mesajını veriyor.

     Yapılan araştırmalara göre, sektör oyuncuları sosyal medya, mobil uygulamalar, dijital ödeme ve e-ticaret gibi günümüz teknolojilerinin bazılarını kullanıyor. Sektör yöneticileri, bu konudaki yatırımların geliştirilmiş bir müşteri deneyimi getirdiğini düşünüyor. Geleceğe yönelik bakıldığında yapay zekâ gibi yeni ve yıkıcı teknolojilerin ise benimsenme oranı yüksek görünmüyor. Bu nedenle sektör temsilcilerinin yaklaşık üçte biri önümüzdeki iki yıllık süreçte yapay zeka alanına yatırım yapmayı planlıyor.

     Sektörün kanaat önderleri, yapay zekânın müşterilerin bilgileri ve verileri ile birlikte kullanıldığında, müşteri tercihlerini anlayıp tahmin edilebilir, tavsiyelerde bulunabilir ve bunun sonucu olarak satışları artırılabildiğine vurguluyor.

     Ayrıca yapılan araştırmaların yapay zeka teknolojisini kullanmayı planlayanların yüzde 41’inin müşteri hizmetlerinin iyileştirilmesini amaçladığını gösterdiğini söylüyorlar. Sektörün temsilcileri bu konuda tespitlerini “ Müşteriye verilen hizmeti iyileştirmek için yapay zeka kullananlar kadar uygulama ve strateji açısından da yapay zeka kullanılabilir. Müşteri alışkanlıklarını, tercihlerini ve hatta duygu ve düşüncelerini anlamak, sektör oyuncuları için satışları ve karlılığı artırmak anlamını da taşıyor” diye anlatıyorlar.  Bu süreçte veri analitiği, günümüz tüketici ürünleri ve perakende firmalarının başarısında önemli rol oynuyor.

     Kapsamlı ve gerçek zamanlı bir analizin; firmanın müşteri güveni ve sadakatini kazanma yeteneğini açığa çıkarabileceğine, müşterilere istedikleri zaman istedikleri yerde hizmet götürme imkânı sağlayabileceğine inanılıyor. Kısacası müşterilerine kulak veren işletmeler için veri analitiği “pusula”  oluyor.  Bu analizin kuruluşun verimliliğini artırdığı gibi dinamik ve rekabetçi bir fiyat ile ürün stratejisi yaratabileceği ifade ediliyor.

     Önümüzdeki günlerde işletmeler büyük ya da küçük olarak değil evrim geçiren yenilikçiler ile diğerleri olarak ayrılacak. Gelişmiş veri analitiği yeteneği bulunmayan tüketici ürünleri ve perakende firmalarının yakın gelecekte rekabetçi düzeyden uzaklaşacağı aşikar...

Önceki Yazılar :
Haberler
  Kayı Medikal ve Philips işbirliklerini uluslararası boyuta taşıyan anlaşmayı imzaladı

  Hackerler sadece bilgisayarlara saldırmıyor

  Veri kaybına uğrayan şirketlerin % 60’ı iflas ediyor

  İnşaat maliyet endeksinde %5,88 artış

  Tüketici güven endeksi 59,6 oldu

  Yerli bilgisayar üreticisi Technopc, Arena ile büyüyecek

  Dijital dünyanın ilk “Oyuncak Fuarı”nın II.si başladı

  Türkiye’nin yüzde 28,7’si obez

  Türk-Macar dostluğuna İzmir köprüsü

  İşler: İzmir ve Ege’ye ilgi artıyor

  PAGDER Başkanı Selçuk Gülsün: Sanayicilere ek yüklerden kaçınılmalı

  Şemikler’e mahalle merkezi müjdesi

  Harmandalı yeniden doğacak

  Buca’da “Hawking” hastalığı için farkındalık yaratıldı

  Gaziemir’de geri dönüşüm atağı

  Sağlık harcamaları son 5 yılda 56 milyar 257 milyon TL arttı

  Başkan Pekdaş’tan çifte ziyaret

  Karabağlar’da miniklere diş sağlığı eğitimi

  Çocuk kitapları yazarları, Bornovalı miniklerle buluşuyor

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 18.12.2018 - 10:00

  T.C. MENEMEN İCRA DAİRESİ 2018/1274 TLMT. TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 14.12.2018 - 15:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 04.12.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 17.12.2018 - 14:30

  MENDERES 2. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İhale Özetleri

  22 Kasım 2018 Tarihli ve 30603 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Egeli makineciler tıkır tıkır ihracat yapıyor

  Tariş Zeytinyağı Birliği sızma zeytinyağına 17 TL fiyat belirledi

  Çevre yatırımlarında yerele 1. 7 milyar TL destek

  Türkiye’de Ekimde 146 bin 536 konut satıldı

  Palandöken, “İndirim kampanyaları hep aldatıcı”

  PÜİS’in isteği bankacılık mevzuatı kapsamında ele alınmalı

  Ege Ekonomik Forum başlıyor

  Yenilikçi işgücüne yatırım çağrısı

  Turkcell, 1 Ocak’ta 2 milyondan fazla ev ve işyerinde AKK’yı kaldırıyor

  Teksan, Amerika pazarına odaklandı

  Yıldırım: Devletlerimizin kaderi birbirine bağlı

  Hazır giyimci 10 ayda 15 milyar dolar ihracat yaptı

  4 Milyar dolarlık gübre sektörü, maliyet artışına çözüm bekliyor

  Batıçim, Dünya Çimento Birliği’ne katıldı

  İstanbul Havalimanı’nın PC’leri hem yerli hem çevreci

  “E-kitap kullanımı dergi kullanımının üzerine çıktı”

  ‘Kumaşın Oscarları’ sahiplerini buldu

  Kale Markalı yeni kameralar satışta

  Black Friday’da tuzağa düşmeyin

  Universal Robots’tan bir yenilik daha ‘Uygulama Sihirbazı’

  Siber güvenlik uzmanları yapay zekaya ne kadar güvenmeli?

  Alcatel 5V Türkiye’de satışa sunuldu

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.11.2018
  Ticaret 21.11.2018
  Ticaret 20.11.2018
  Ticaret 19.11.2018
  Ticaret 17.11.2018
  Ticaret 16.11.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni