• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
11/08/2018 11:58
Y ve Z Kuşağının Şifresini Çözün!

     Perakende sektörü,  Y ve Z kuşağı temsilcilerini keşfetmeye çalışıyor.  Çünkü onların tercihleri, sektörün geleceğine yön veriyor.  Şu anda taşların yerinden oynadığı sektörde yeni nesil telefonlar, internet üzerinden yapılan rezervasyonlar, bir cep telefonu uygulaması üzerinden kiralanan araçlar vs. girişimler bu tercihlerin sadece bazılarını oluşturuyor. Alışverişi internet üzerinden yapan, basitliği, kolaylığı ve rahatlığı tercih eden bu kuşak, her zaman “benim için yap” mesajını veriyor.

     Yapılan araştırmalara göre, sektör oyuncuları sosyal medya, mobil uygulamalar, dijital ödeme ve e-ticaret gibi günümüz teknolojilerinin bazılarını kullanıyor. Sektör yöneticileri, bu konudaki yatırımların geliştirilmiş bir müşteri deneyimi getirdiğini düşünüyor. Geleceğe yönelik bakıldığında yapay zekâ gibi yeni ve yıkıcı teknolojilerin ise benimsenme oranı yüksek görünmüyor. Bu nedenle sektör temsilcilerinin yaklaşık üçte biri önümüzdeki iki yıllık süreçte yapay zeka alanına yatırım yapmayı planlıyor.

     Sektörün kanaat önderleri, yapay zekânın müşterilerin bilgileri ve verileri ile birlikte kullanıldığında, müşteri tercihlerini anlayıp tahmin edilebilir, tavsiyelerde bulunabilir ve bunun sonucu olarak satışları artırılabildiğine vurguluyor.

     Ayrıca yapılan araştırmaların yapay zeka teknolojisini kullanmayı planlayanların yüzde 41’inin müşteri hizmetlerinin iyileştirilmesini amaçladığını gösterdiğini söylüyorlar. Sektörün temsilcileri bu konuda tespitlerini “ Müşteriye verilen hizmeti iyileştirmek için yapay zeka kullananlar kadar uygulama ve strateji açısından da yapay zeka kullanılabilir. Müşteri alışkanlıklarını, tercihlerini ve hatta duygu ve düşüncelerini anlamak, sektör oyuncuları için satışları ve karlılığı artırmak anlamını da taşıyor” diye anlatıyorlar.  Bu süreçte veri analitiği, günümüz tüketici ürünleri ve perakende firmalarının başarısında önemli rol oynuyor.

     Kapsamlı ve gerçek zamanlı bir analizin; firmanın müşteri güveni ve sadakatini kazanma yeteneğini açığa çıkarabileceğine, müşterilere istedikleri zaman istedikleri yerde hizmet götürme imkânı sağlayabileceğine inanılıyor. Kısacası müşterilerine kulak veren işletmeler için veri analitiği “pusula”  oluyor.  Bu analizin kuruluşun verimliliğini artırdığı gibi dinamik ve rekabetçi bir fiyat ile ürün stratejisi yaratabileceği ifade ediliyor.

     Önümüzdeki günlerde işletmeler büyük ya da küçük olarak değil evrim geçiren yenilikçiler ile diğerleri olarak ayrılacak. Gelişmiş veri analitiği yeteneği bulunmayan tüketici ürünleri ve perakende firmalarının yakın gelecekte rekabetçi düzeyden uzaklaşacağı aşikar...

Önceki Yazılar :
Haberler
  10 soruda dünya ticaret savaşı...

  YAZILIM DESTEK HİZMETİ ALINACAKTIR

  BAYINDIR ORMAN İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ BEYDAĞ İŞLETME ŞEFLİĞİ 972 VE OVACIK İŞLETME ŞEFLİĞİ 516 KOD NOLU ORMAN YOLU YAPIMI

  T.C. İZMİR İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ 2017/19 İFLAS

  YAZAR KASA RUHSATI KAYIPTIR

  Et ve sütte enflasyon riski kapıda

  “Market markalı ürünlere sınırlama enflasyonu artırır”

  İzmir-İstanbul Otoyol ücretleri açıklandı

  İngiltere’de iş kuran Türkler Dünya arenasında

  Yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık %1,79 düştü

  Tarım ve gıda etiği İzmir’de konuşulacak

  İhracatçı mobilyacıya teşvik var

  Türkiye Otomotiv Endüstrisi gücünü evinde gösterecek

  Soyer: İTB, belediyenin partneri olmalı

  “Değişim kültürünü EFQM Modeli ile yönettik”

  “Kayıt dışı istihdam 10 kat maliyetli”

  Paşabahçe mağazaları yenilenen yüzüyle Zorlu Center’da

  Renault ve Dacia’dan Bahar Servis Kampanyası

  ‘TESK-KOSGEB işbirliğinin ilk yurtdışı iş gezisi yapıldı’

  “Suyun ekonomik değeri de unutulmamalı”

  Serter: “Düne dair deneyimleri yarına ışık tutuyor”

  Pet Fuarı Tepekule Kongre Merkezi’nde açılıyor

  Sanayideki yeni meslekler için nitelikli iş gücü şart

  Total Quartz Auto Care merkezleri yaygınlaşıyor

  Enerji ve ekonomiye duyarlılık artıyor

  Ode Yalıtım’dan ‘Express’ ile sektörde ilk: Membran siparişi ertesi gün kapıda

  RTB House, Avrupa’nın en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri arasında

  Aktif Bank Ar-Ge Merkezi, uluslararası proje iş birliğine imza attı

  Küçük işletmele finansmana kolay erişecek

  İlaç sektörüne yön verecek üç iş modeli

  Asya’da ticaret potansiyelini büyütme fırsatı

  Siber saldırılar en büyük ikinci risk türü

  NHBC yapı denetim görevlilerini Panasonic tabletleriyle donatıyor

  ESET, çözüm ortaklarıyla buluştu

  İzmir’de yüzler gülüyor

  Kentin kıyısında kadın olmak

  AASSM’de “Kuvayi Milliye” ruhu

  Üreten kadınlardan Başkan Atila’ya teşekkür

  Başkan Atila Altınordu’dan süper lige çıkmasını istedi

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  20 Mart 2019 Tarihli ve 30720 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Çin-ABD hattınde gerilim yüksek

  ÇİMBETON HAZIRBETON VE PREFABRİK YAPI ELEMANLARI SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ YÖNETİM KURULU BAŞKANLIĞINDAN

  ÇİMENTAŞ İZMİR ÇİMENTO FABRİKASI TÜRK ANONİM ŞİRKETİ YÖNETIM KURULU BAŞKANLIĞINDAN

  İzmir’e son cemre düştü

  İhracat birim değer endeksi %5,5 azaldı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.03.2019
  Ticaret 20.03.2019
  Ticaret 19.03.2019
  Ticaret 18.03.2019
  Ticaret 16.03.2019
  Ticaret 15.03.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni