• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
11/08/2018 11:58
Y ve Z Kuşağının Şifresini Çözün!

     Perakende sektörü,  Y ve Z kuşağı temsilcilerini keşfetmeye çalışıyor.  Çünkü onların tercihleri, sektörün geleceğine yön veriyor.  Şu anda taşların yerinden oynadığı sektörde yeni nesil telefonlar, internet üzerinden yapılan rezervasyonlar, bir cep telefonu uygulaması üzerinden kiralanan araçlar vs. girişimler bu tercihlerin sadece bazılarını oluşturuyor. Alışverişi internet üzerinden yapan, basitliği, kolaylığı ve rahatlığı tercih eden bu kuşak, her zaman “benim için yap” mesajını veriyor.

     Yapılan araştırmalara göre, sektör oyuncuları sosyal medya, mobil uygulamalar, dijital ödeme ve e-ticaret gibi günümüz teknolojilerinin bazılarını kullanıyor. Sektör yöneticileri, bu konudaki yatırımların geliştirilmiş bir müşteri deneyimi getirdiğini düşünüyor. Geleceğe yönelik bakıldığında yapay zekâ gibi yeni ve yıkıcı teknolojilerin ise benimsenme oranı yüksek görünmüyor. Bu nedenle sektör temsilcilerinin yaklaşık üçte biri önümüzdeki iki yıllık süreçte yapay zeka alanına yatırım yapmayı planlıyor.

     Sektörün kanaat önderleri, yapay zekânın müşterilerin bilgileri ve verileri ile birlikte kullanıldığında, müşteri tercihlerini anlayıp tahmin edilebilir, tavsiyelerde bulunabilir ve bunun sonucu olarak satışları artırılabildiğine vurguluyor.

     Ayrıca yapılan araştırmaların yapay zeka teknolojisini kullanmayı planlayanların yüzde 41’inin müşteri hizmetlerinin iyileştirilmesini amaçladığını gösterdiğini söylüyorlar. Sektörün temsilcileri bu konuda tespitlerini “ Müşteriye verilen hizmeti iyileştirmek için yapay zeka kullananlar kadar uygulama ve strateji açısından da yapay zeka kullanılabilir. Müşteri alışkanlıklarını, tercihlerini ve hatta duygu ve düşüncelerini anlamak, sektör oyuncuları için satışları ve karlılığı artırmak anlamını da taşıyor” diye anlatıyorlar.  Bu süreçte veri analitiği, günümüz tüketici ürünleri ve perakende firmalarının başarısında önemli rol oynuyor.

     Kapsamlı ve gerçek zamanlı bir analizin; firmanın müşteri güveni ve sadakatini kazanma yeteneğini açığa çıkarabileceğine, müşterilere istedikleri zaman istedikleri yerde hizmet götürme imkânı sağlayabileceğine inanılıyor. Kısacası müşterilerine kulak veren işletmeler için veri analitiği “pusula”  oluyor.  Bu analizin kuruluşun verimliliğini artırdığı gibi dinamik ve rekabetçi bir fiyat ile ürün stratejisi yaratabileceği ifade ediliyor.

     Önümüzdeki günlerde işletmeler büyük ya da küçük olarak değil evrim geçiren yenilikçiler ile diğerleri olarak ayrılacak. Gelişmiş veri analitiği yeteneği bulunmayan tüketici ürünleri ve perakende firmalarının yakın gelecekte rekabetçi düzeyden uzaklaşacağı aşikar...

Önceki Yazılar :
Haberler
  İhale Özetleri

  20 Ağustos 2018 Tarihli ve 30515 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  19 Ağustos 2018 Tarihli ve 30514 Sayılı Resmî Gazete

  Kuru incir ihracatında ilk gemi 26 Eylül’de yola çıkacak

  Nefes kredisine üçüncü faz geliyor

  “Kurban hizmetlerinde denetim elden bırakılmamalı”

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 19.09.2018 - 15:00

  S&P ve Moody’s Türkiye’nin notunu düşürdü

  Türkiye bayramda ‘aile’yi ‘tatil’e tercih ediyor

  “Gücümüzü ülkemize olan sorumluluğumuzdan alıyoruz”

  Seramiksan, yeni ürünleriyle Cersaie Seramik ve Banyo Fuarı’nda

  NISSAN’dan Bayram fırsatları

  Renault’da Ağustos ayında hurdaya ek indirim ve Kangoo’da sıfır faiz

  Apaydın, “Bayram trafiğinde daha dikkatli olunmalı”

  TOBFED: “Araç bakımı ihmal edilmemeli”

  Nejdet Durmuş İzmir’in gururu oldu

  Türk Telekom, Samsung Galaxy Note9’u satışa sundu

  Alternatif Bank ve TİM’den ihracatçıya destek

  Uzmanlardan acemi kasaplara erken uyarı

  Bornova Belediye Başkanı Olgun Atila, çalışanlarla bayramlaştı

  Çeşme 12 ay muhteşem

  Sistem 9’un milli yazılımı 20 ülkede

  Lenovo yılın 2. Çeyreğinde çift haneli büyüme gerçekleştirdi

  Başkan Aziz Kocaoğlu: çare gençlerde

  Kütüphane kullanım oranı 3 kat arttı

  “Büyük yangınlar küçük ihmallerle başlar”

  Urla’da bayramlaşma töreni

  Bayraklı 17 Ağustosu unutmadı

  Başkan Şenol: Kenti daha ileri götüreceğiz

  Karşıyaka ‘Kurban Bayramı’na hazır

  Mesaj göründüğü gibi olmayabilir

  Kurumsal ağ sızma testlerinin %73’ü hassas web uygulamaları üzerinden gerçekleştirildi

  Prof. Demirsoy: Toplum evrim düşüncesinden uzatlaşıyor

  Başkan Batur partililer ve Belediye personeliyle bayramlaştı

  Öğrenciler bilimi eğlenerek öğreniyor

  T.C. MENDERES İCRA DAİRESİ 2013/967 ESAS TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  18 Ağustos 2018 Tarihli ve 30513 Sayılı Resmî Gazete

  Sanayicilere 16 maddelik destek ve önlem paketi

  Ticaret Bakanlığı İstişare Kurulu: “Asla pes etmeyeceğiz”

  “Dijital dönüşüm tüm sektörlerde gerçekleşmeli”

  “Devalüasyon oldu, halka duyurulmadı”

  “Ekonomide birçok reform yapılmalı”

  “Gerekli önlemleri almıyor, ihmal ediyoruz”

  Palandöken, “On binlerce çalışan 1 günlük tatili bekliyor”

  Arçelik Derin Dondurucularda yaz fırsatı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.08.2018
  Ticaret 18.08.2018
  Ticaret 17.08.2018
  Ticaret 16.08.2018
  Ticaret 15.08.2018
  Ticaret 14.08.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni