• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
22/12/2018 09:18
Türkiye’nin turizm gerçeği...

     Turizmde pazar payımızı artırmak ve Türkiye için en doğru algıyı oluşturmak açısından tanıtma faaliyetleri çok önemli rol oynuyor. Bu doğrultuda, turizmde Türkiye markasının yeniden yapılandırılması hususu Bakanlığın 2019 tanıtım faaliyetlerinde odak noktası olacak. Teknolojiyi en etkin şekilde kullanıp,  yeni iletişim araçlarını da dikkate alarak veriye dayalı i tanıtım stratejisi uygulanması hedefleniyor.

     4 yıl önce global düzeyde başlatılan “Turkey Home” kampanyası çerçevesinde kurgulanan algı yönetimi stratejisi 2018 yılında da sürdürüldü. Kampanya kapsamında sosyal medya takipçi sayısı 7 milyona ulaştı. Türkiye, bu sayı ile dünyada dijital/sosyal platformlarda turizm tanıtımı yapan organizasyonlar arasında 4. sıraya yerleşti.
     Bilhassa sosyal medyayı etkili kullanan dünyaca tanınmış şahsiyetler ile işbirliği yaparak tüm dijital/sosyal mecralarda algı yönetimi mekanizmaları etkin bir şekilde kullanılması planlanıyor.

     Tanıtımda söylem birliğinin öneminden hareketle, Bakanlığın yanı sıra ilgili diğer kurum ve kuruluşlar tarafında gerçekleştirilen tanıtma faaliyetlerinde dil ve görsel birlik standartları üzerinde çalışmalar yürütülüyor.  2019 yılı içerisinde bu çalışmaların tamamlayarak hızla uygulamaya geçilmesi hedefleniyor.

     Öte yandan kültür diplomasisinin tanıtım açısından önemi yadsınamaz bir gerçek. Farklı ülkelerde “Türk Kültür Yılı” ilan etmeye ve bu bakış açısı doğrultusunda değerlerimizin daha fazla tanıtılmasına ağırlık verilmesi gerekiyor.   Bu kapsamda 2019 Rusya Federasyonu’nda ve Japonya’da Türk Kültür Yılı ilan edilecek. Bu ülke sayısının daha da arttırılması gerekiyor.

     2019 yılında ülkemizin marka değerini güçlendirmek ve aldığı pazar payını artırmak amacıyla üst gelir grubuna yönelik de ayrı tanıtım stratejileri oluşturulması gerekiyor. Çünkü turist sayı ile harcadığı döviz miktarı arasında her geçen gün makas daralıyor.  Para harcayan turisti de ülkemize çekmenin yollarını konuşmak lazım.

     Bu kapsamda gastronomi turizmine yönelik ayrı bir tanıtım strateji ve eylem planı oluşturarak ülkemizin zengin mutfak kültürünü ve lezzetlerini başlıca hedef pazarlarımızda tanıtılması önem arz ediyor. Bakanlığın bu yıl konuya ağırlık vereceği ifade ediliyor. Yıllardır konuşuyoruz, yazıyoruz ne ölçüde ağırlık verildiğini göreceğiz.
     Ayrıca dijital ve sosyal medyada hedef pazarlara yönelik farklı dillerde hizmet verecek, hedef gruplara yönelik alt tanıtım kampanyaları da yürütülmeli.

     Dünya ekonomisini 2019 yılında perakende ve turizm sektörünün göğüslemesi öngörülüyor. Türkiye’nin bu doğrultuda diğer sektörlerde yaşanan daralma ve piyasalardaki gelişmeleri de göz önünde bulundurarak dünyanın odaklandığı bu iki başlıkta daha fazla çalışması gerekiyor.

     Kısacası;  ülke içerisindeki turizm bilincinin geliştirilmesine yönelik kampanyalar yapılmalı, sürdürülebilirlik ve eko turizm alanında yapılan faaliyetler yurtdışında duyurulmalı, ülkemizdeki konaklama tesisleri buna yönelik düzenlemeli ve nitelikli turist rehberleri yetiştirmeliyiz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Modanın yeni prensesi İpek Kızıltan

  Mağazacılıkta dijital dönüşüm

  Check Poınt siber saldırılara karşı çözümleriyle ICSG İstanbul 2019’da

  Esnek, kullanımı kolay, uygun maliyetli dijital dönüşüm

  Türkiye’de her üç kullanıcıdan biri internette gizliliğini nasıl koruyacağını bilmiyor

  Narlıdereli kadınlar Şükran Kozalı ile buluştu

  Karşıyaka Çocuk Müzesi’ne ‘çevre dostu’ proje

  Türkiye için rekabetin anahtarı robotik otomasyon

  Teknosa yeni nesil İK yönetimini anlattı

  ING Bank ve TİM’den ihracatçıları destekleyecek iş birliği

  Başkan Soyer’in ilk büyük buluşması üretici kooperatifleriyle gerçekleşti

  Başkan Sengel: “Benimle birlikte koşmanızı istiyorum”

  Özfatura ‘Batur’un her zaman yanındayız’

  İzmir Koruncukköy Urla’da muhteşem açılış

  “Her zaman personelimizle yan yana olacağız”

  Çin’in 5G teknolojisine destek arttı

  Anadolu Sigorta’dan Türkiye’de bir ilk daha: “Uçuşum Güvende© Sigortası”

  BİST, SNKRN paylarında 15 gün süreyle tek fiyattan işlem görme tedbiri uygulanmasına karar verdi

  Fitch Ratings, Tüpraş’ın olan kredi notunu teyit etti

  Bagfaş, Hexagon Group Ag firması ile can gübresi ihracat anlaşması imzaladı

  Milpa Ticari ve Sanayi tazminat kazandı

  İZMİR 12. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  T.C. KARŞIYAKA 2. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  T.C. İZMİR İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ 2019/6 İFLAS

  T.C. İZMİR 7. İCRA DAİRESİ 2018/12398 ESAS TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  19 Nisan 2019 Tarihli ve 30750 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Bakan Selçuk, “Tüm tarafların görüşleri sürece dahil edilecek”

  Egeli İhracatçılar ‘Çin Timi’ ile ihracat atağına kalkacak

  Palandöken, “İşyeri kiralamada stopaj uygulaması kaldırılmalı”

  EBSO’dan Ticaret’e ödül

  KOBİ ve işletmelere ‘büyümenin sırrı’ anlatıldı

  İzmir’den direk uçuşlar başlıyor

  Köy Enstitüleri Bornova’da anıldı

  “Türkiye’de kadının var olma sorunu var”

  Kuru meyve sektörü yol haritasını belirledi; hedef 3 milyar dolar ihracat

  TEV, 100 öğrenciye burs sağlayacak

  TABA AmCham ve Ortak Akıl Platformu Afrika’daki yatırım fırsatlarını anlattı

  TÜBİTAK yarışmasında Türkiye 2.’si İzmir’den

  Çocuklar bu şenliği çok sevecek

  Hazır yemek sektörü açmazda

  Allianz Türkiye 2018’i de lider kapadı

  Coca-Cola İçecek “Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı”nda sektörün geleceğine ışık tuttu

  Sosyal medya, satın alma alışkanlıklarını değiştiriyor

  El hijyeni, 15 yılda 5-8 milyar kişinin hayatını kurtardı

  Karabulut: Diyetin yaşı olur

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.04.2019
  Ticaret 18.04.2019
  Ticaret 17.04.2019
  Ticaret 16.04.2019
  Ticaret 15.04.2019
  Ticaret 13.04.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni