• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
22/12/2018 09:18
Türkiye’nin turizm gerçeği...

     Turizmde pazar payımızı artırmak ve Türkiye için en doğru algıyı oluşturmak açısından tanıtma faaliyetleri çok önemli rol oynuyor. Bu doğrultuda, turizmde Türkiye markasının yeniden yapılandırılması hususu Bakanlığın 2019 tanıtım faaliyetlerinde odak noktası olacak. Teknolojiyi en etkin şekilde kullanıp,  yeni iletişim araçlarını da dikkate alarak veriye dayalı i tanıtım stratejisi uygulanması hedefleniyor.

     4 yıl önce global düzeyde başlatılan “Turkey Home” kampanyası çerçevesinde kurgulanan algı yönetimi stratejisi 2018 yılında da sürdürüldü. Kampanya kapsamında sosyal medya takipçi sayısı 7 milyona ulaştı. Türkiye, bu sayı ile dünyada dijital/sosyal platformlarda turizm tanıtımı yapan organizasyonlar arasında 4. sıraya yerleşti.
     Bilhassa sosyal medyayı etkili kullanan dünyaca tanınmış şahsiyetler ile işbirliği yaparak tüm dijital/sosyal mecralarda algı yönetimi mekanizmaları etkin bir şekilde kullanılması planlanıyor.

     Tanıtımda söylem birliğinin öneminden hareketle, Bakanlığın yanı sıra ilgili diğer kurum ve kuruluşlar tarafında gerçekleştirilen tanıtma faaliyetlerinde dil ve görsel birlik standartları üzerinde çalışmalar yürütülüyor.  2019 yılı içerisinde bu çalışmaların tamamlayarak hızla uygulamaya geçilmesi hedefleniyor.

     Öte yandan kültür diplomasisinin tanıtım açısından önemi yadsınamaz bir gerçek. Farklı ülkelerde “Türk Kültür Yılı” ilan etmeye ve bu bakış açısı doğrultusunda değerlerimizin daha fazla tanıtılmasına ağırlık verilmesi gerekiyor.   Bu kapsamda 2019 Rusya Federasyonu’nda ve Japonya’da Türk Kültür Yılı ilan edilecek. Bu ülke sayısının daha da arttırılması gerekiyor.

     2019 yılında ülkemizin marka değerini güçlendirmek ve aldığı pazar payını artırmak amacıyla üst gelir grubuna yönelik de ayrı tanıtım stratejileri oluşturulması gerekiyor. Çünkü turist sayı ile harcadığı döviz miktarı arasında her geçen gün makas daralıyor.  Para harcayan turisti de ülkemize çekmenin yollarını konuşmak lazım.

     Bu kapsamda gastronomi turizmine yönelik ayrı bir tanıtım strateji ve eylem planı oluşturarak ülkemizin zengin mutfak kültürünü ve lezzetlerini başlıca hedef pazarlarımızda tanıtılması önem arz ediyor. Bakanlığın bu yıl konuya ağırlık vereceği ifade ediliyor. Yıllardır konuşuyoruz, yazıyoruz ne ölçüde ağırlık verildiğini göreceğiz.
     Ayrıca dijital ve sosyal medyada hedef pazarlara yönelik farklı dillerde hizmet verecek, hedef gruplara yönelik alt tanıtım kampanyaları da yürütülmeli.

     Dünya ekonomisini 2019 yılında perakende ve turizm sektörünün göğüslemesi öngörülüyor. Türkiye’nin bu doğrultuda diğer sektörlerde yaşanan daralma ve piyasalardaki gelişmeleri de göz önünde bulundurarak dünyanın odaklandığı bu iki başlıkta daha fazla çalışması gerekiyor.

     Kısacası;  ülke içerisindeki turizm bilincinin geliştirilmesine yönelik kampanyalar yapılmalı, sürdürülebilirlik ve eko turizm alanında yapılan faaliyetler yurtdışında duyurulmalı, ülkemizdeki konaklama tesisleri buna yönelik düzenlemeli ve nitelikli turist rehberleri yetiştirmeliyiz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Vakıf Katılım’dan yurt içi piyasaya yönelik 350 milyon TL’lik kira sertifikası ihracı

  Bornova’da hem çevre hem de kadınlar kazanıyor

  Buca’da duyarlılık örneği

  BİSİM 5. yaşında

  Karşıyaka’dan kadınlara ücretsiz yüzme kursu

  Yaklaşık bir asırlık çocuk dergileri ilgiye sunuldu

  Karabağlar Belediyesi’nden çocuklara en güzel karne hediyesi

  TÖSHİD’in yeni Başkanı Mehmet T. Nane oldu

  2019, bankacılıkta dengelenme yılı

  Akıllı havaalanlarına özel çözümler

  OPPO’dan mobil fotoğrafçılıkta çığır açacak yenilik

  Gaming İstanbul’da OMEN by HP ile PUBG turnuvası

  Türk Bayrağı Urla’dan dalgalandı

  Bornovalı çocuklar Resim Atölyesi’nde buluştu

  TİRE DEVLET HASTANESİ ACİL POLİKLİNİK GİRİŞİ 56,34M² KANTİN, BÜFE VE ÇAY OCAĞI ALANININ KİRAYA VERİLMESİ İHALE İLANI

  S.S. TARİŞ ZEYTİN ve ZEYTİNYAĞI TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİ BİRLİĞİNDEN ÇAĞRI

  İhale Özetleri

  18 Ocak 2019 Tarihli ve 30659 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Kesimhanelerde büyük yığılma var

  T.C. İZMİR 23. İCRA DAİRESİ 2015/10640 ESAS TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  T.C. İZMİR 6. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN KAMULAŞTIRMA İLANI

  GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALINACAKTIR

  Eximbank, Euribor+%5 faiz ile 500 milyon dolarlık tahvil sattı

  En güzel 10 mesaj finalde yarışacak

  14. Agroexpo 7-10 Şubat’a hazır

  Çiftçiler ve gıda işleyicileri için 748 bin Euro’luk AB hijyen standartları projesi

  Turkcell ‘Dijital Türkiye’ için çalışacak

  Çocuklar sağlıklı yaşama teşvik edildi

  İstanbul Havalimanının tercihi “Kale Kilit”

  Brooklyn ile mekanlar rustik ve estetik

  Mutfakta Culina Chef var

  TİM, “İhracatta sıfır atık seferberliği” başlatıyor

  Kasım ayında 743 bin 427 ton inek sütü toplandı

  Tavuk yumurtası üretimi 1,7 milyar adet olarak gerçekleşti

  Kuveyt Türk’ten ihracata sağlam destek

  Geçen yıl yabancılara 39 bin 663 konut satıldı

  “Algoritmaların liderleri” Yapay Zeka Zirvesi’nde buluşacak

  Apaydın, “Tüm yurt genelinde kış şartları çok ağır yaşanıyor”

  2019’da konut satışında yükseliş beklentisi

  Palandöken, “Her çocuk başarılı ve özeldir”

  “Türkiye makine ihracatını 5 yılda 2’ye katlayacak”

  "Yüksekte Güvenli Çalış" kampanyası başlıyor

  Leasıngler uygun faizle sunulursa üretimin önü açılır

  Bornovalılar arıcılığı öğreniyor

  TROY, 2018’de 8 kat büyüdü

  Son 1 yılda 105milyon metrekare mağaza kapandı

  Tahtalı’da 21 yılın rekoru kırıldı; Bir günde 2,5 aylık su geldi

  Karşıyakalı çocuklardan coşkulu final

  İstanbul Sabiha Gökçen’in yolcu sayısı 34 milyonu geçti

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 18.01.2019
  Ticaret 17.01.2019
  Ticaret 16.01.2019
  Ticaret 15.01.2019
  Ticaret 14.01.2019
  Ticaret 12.01.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni