• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
04/09/2020 11:18
İzmir, 21. Yüzyılın İpekyolu’nda yer almayı hak ediyor

Journalist
Ticaret Newspaper Responsible Editorial Manager
YARIN Magazine Editorial Director
www.sedagok.com

     Romalıların büyük övgüyle “Mare Nostrum (Bizim Deniz)” diye adlandırdığı Akdeniz, İzmirli Homeros tarafından “şarap rengi deniz” olarak nitelendirilmiştir. Fransız tarihçi Fernand Braudel’in zeytinle palmiye ağaçlarının arasında çerçevelediği Akdeniz uygarlığı, insanlığın uygarlık beşiği olarak bundan çok daha fazlasıdır.
     Tarihte büyük savaşlarla anılsa da Akdeniz coğrafyası savaştan çok kültürel ve ekonomik alışverişin mekânıdır. Akdeniz, denize uzanan sokakları, balkonlu evleri, zeytinyağı, üzümü, sıcakkanlı insanları ile bir yaşam tarzıdır aynı zamanda…

     Eski çağlarda İpek ve Baharat Yolları ile Avrupa ve Asya’yı birbirine bağlayan Akdeniz, bugün Kuşak ve Yol Projesi ile Demir ve Deniz İpekyolu projeleri ile Doğu ve Batı arasında köprü görevini sürdürüyor. Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı’na göre 2019’da tahmini 160 milyon TEU olan küresel konteyner taşımacılığında Akdeniz’den geçen rotaların aldığı pay her yıl yüzde 3.6 büyüyerek yüzde 24.4 seviyesine ulaştı.

     Limanı olan kentler, liman-kentlerden farklıdır. Birinde rıhtımlar gerekli olduğu için inşa edilirken, diğerinde kent rıhtımın etrafında gelişir. Birçok Akdeniz şehri gibi İzmir de ikinci kategoride, varlığını limanına ve korunaklı körfezine borçlu olan bir kenttir. Dolayısıyla doğal bir deniz ve liman şehridir. 17. Yüzyıldan itibaren en parlak dönemlerini yaşayan, 20. yüzyıl ortalarına kadar Anadolu’nun en büyük limanı olan İzmir, orta ölçekli bir şehirden önce ticaretin, 1970’li yıllarda ise sanayinin gelişmesiyle beraber büyük bir kimlik değişimi yaşadı.

     Artan nüfus körfez üzerinde yoğun baskı yarattı. Bu durum İzmir’in liman ve deniz şehri kimliğini zayıflattı. İstanbul ve Marmara Bölgesi’ndeki artan sanayi ve liman yatırımları da, İzmir Limanı’nı geri plana attı. Bugün İzmir Limanı,  yaklaşık 650 bin TEU’luk elleçleme kapasitesi ile 2008 yılına kadar önünde olduğu Mersin Limanı’nın ve Pire Limanı’nın oldukça gerisine düştü. Her ne kadar bölgemizdeki İzmir Aliağa’da yeni liman yatırımları gerçekleşse bile Ege Bölgesi’nin Doğu Akdeniz’de lojistik aktarma merkezi olma kabiliyeti ciddi ölçüde zayıfladı.

     Bu bağlamda İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin TCDD Genel Müdürlüğü ile yürüttüğü “İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi’nin İzmir’in önünü açması en büyük beklenti... Bu proje, yüzülebilir körfez hedefiyle ekolojik, yaklaşma kanalının taranması ve limanın kapasitesini büyütme imkânı ile ekonomik bir değişim imkanı sunuyor.

     İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin körfezde yolcu taşımacılığı ve kıyı tasarımı projeleri, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın yeni marina yatırım planları körfezin maviliğine kavuşmasıyla beraber şehri yeniden denizle bütünleştirecek. Bugün körfezde modern gemilerle yolculuk, yaşamı kolaylaştırmanın yanı sıra insanlara büyük zevk veriyor. Körfez Rehabilitasyon Projesi’nin gerçekleşmesinin ekonomik boyutuna baktığımızda ise Çin’in Uzakdoğu’yu Avrupa’ya demiryolu ve denizyolu ile bağlamayı öngören Tek Kuşak Tek Yol Projesi’nde İzmir’in yer alması fırsatını görebiliriz.

     İzmir, 21. Yüzyılın İpekyolu’nda yer almayı hak ediyor. Diğer yandan Akdeniz şehirlerini birbirine bağlayan kruvaziyer gemilerinin rotalarında yeniden yer alabilmek için çalışmalar sürüyor. Bu bağlamda sıkıntılı günler yaşasak da bunun sonrasında İzmir’in kruvaziyer başta olmak üzere denizcilikte ve Akdeniz çanağında yeniden bir yükseliş dönemi yaşayacağına inancım tamdır.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Bu kış balık herkesi doyuracak

  Merkez Bankası, politika faizini 10,25’e yükseltti

  Eylül’de Reel Kesim Güven Endeksi’nde 0,9 puan azalış

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  İzmir’deki kuaförlerde kan kaybı

  Vergi ve sigorta borçlarının yeniden yapılandırma geliyor

  Plajda heyecan yeniden başladı

  Türkiye’nin kadın ihracatçıları ilk sanal ticaret heyeti başladı

  Batur’dan gazilere vefa ziyareti

  Annelere doğum yardımı sürüyor

  Turkcell Wi-Fi 6 ile evlerde yeni internet dönemini başlattı

  Ek ithalat vergileri yıl sonuna uzatıldı

  Küresel 30 şirketin CEO’su uluslararası ticaretin işleyişini değiştirecek

  Başkan Soyer Kiraz’da muhtarları dinledi

  PTT AŞ’den “2020 Uluslararası Bitki Sağlığı Yılı” konulu anma pulu

  Başkan İduğ yatırım turunda

  Gürer: 70 kuruşa mal edilen domates tarlada 40 kuruş

  Balçova’ya EBA Destek Merkezi

  Domates artık Tuz Gölünde kuruyacak

  Serter: “Çiftçilere can suyu verin”

  Batarya sektörü için yüksek performanslı üretim

  Büyükşehir’den öğrencilere “büyük” destek

  Gıda ve tarımsal ürünlerde küresel ticaret son yirmi yılda iki kattan fazla arttı

  Pandemi sonrası gıda sektörünü hareketli günler bekliyor

  İzmir’de pamuk hasadı uydu takip sistemi ile kontrol edilecek

  Sanayi Siteleri dezenfekte ediliyor

  Tarihi İstiklal İlkokulu 4 ay sonra tamam

  Gaziemir Belediyesi Çözüm Noktası ile vatandaşa ulaşıyor

  Araba yarışları dünyasında bir ödül de İTÜ güneş aracına

  Buca’nın kitaplarına Covid-19 dezenfeksiyonu

  Meles fikir yarışması sonuçlandı

  Aliağa’da eşzamanlı Covid-19 denetimi

  Gemi geri dönüşümde kira sözleşmesi engeli

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Can dostların artık mamamatiği var

  GF Hakan Plastik yalınlaşıyor

  Yatırımcıların yeni rotası mobil oyun sektörü

  Anadolu Isuzu aracı ‘Gezici Kütüphane Projesi’ ile okulları ziyarete devam ediyor

  Efes Selçuk Pamucak sahili’nde sırada U22 heyecanı var

  T.C. KEMALPAŞA (SULH HUKUK MAH.) SATIŞ MEMURLUĞUNDAN AÇIK ARTIRMA İLE TAŞINMAZ SATIŞI

  PARK (9 Adet) BAKIM VE ONARIM İŞLERİ

  ARAÇ KİRALAMA HİZMETİ ALINACAKTIR

  İhale Özetleri

  24 Eylül 2020 Tarihli ve 31254 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Endişe verici eğilim devam ediyor

  G20: Covid-19 önlemleri ticarete engel yaratmamalı

  Ege’nin mobilya ihracatı 2 milyar doları aştı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.09.2020
  Ticaret 24.09.2020
  Ticaret 23.09.2020
  Ticaret 22.09.2020
  Ticaret 21.09.2020
  Ticaret 19.09.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni