• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Saynur Demirdelen ►TİM’den SESLER
12
14
16
18
25/01/2020 09:43
Yaratmak istediğimiz gelecek için doğru hikâyeler anlatıyor muyuz?

Bir kültürü tanımak istiyorsanız hikâyelerini dinleyin. Kültürü değiştirmek istiyorsanız, hikayeleri değiştirin.
Michael Margolis

     Hikâye anlatımı, her zaman, hayatımızın ayrılmaz bir parçası olmuştur. Antik çağlardan beri, insanlar birbirleriyle iletişim kurmak, öğrenmek ve bağlantı kurmak için hikâyeler kullandılar. Hikâyeler; insanların bilgi ve duyguları paylaşmalarını, gerçekleri tanımlamalarını, kendilerini ve toplumdaki yerlerini bulmalarını ve yaşadıkları dünyayı anlamalarını sağlar. Bu nedenle insanlar, ikna olmak, karar vermek ve değer bulmak amacıyla hikayeler aramaya şartlanır.

     Değişim, hayatımızın bir parçasıdır. Kurumlarda performansı artırmak, fırsatları yakalamak veya yeni girişimlerde bulunmak bununla birlikte süreçler, iş rolleri, organizasyon yapıları ve teknoloji kullanımı değişimi gerektirir. Bu hızlı değişime adapte olmak ve işlerini yapma şeklini değiştirmek zorunda kalanlar, aslında kuruluşunuzun çalışanlarıdır. Çalışanlar, yeni çalışma biçiminin gerektirdiği değişiklikleri benimser ve uygularsa sonuç başarılı olur.

     Çalışanların zihniyetlerinde ve organizasyonel sonuçlarda bir değişiklik yapmaya çalışan liderler genellikle kritik bir hata yaparlar. Çalışanlardan farklı davranmalarını ister ya da bunu dikte ederler. Bunu yaparken, insan davranışının temel bir yönünü görmezden gelirler. Davranışları şekillendiren inançlardır. İnsanlara “daha yaratıcı olun” ya da “motive çalışın” ya da “işinizi sevin” emrini veremezsiniz. İnsanlara kurallara uymalarını bile emredemezsiniz çünkü kimse kurallar kitabını okumaz. İnsan beyni bu şekilde çalışmaz. Ama çalışanları iyi bir hikâyeyle oraya yönlendirebilirsiniz.

     Sürdürülebilir bir değişimin gerçekleşmesi için liderlerin farklı davranışlar talep etmekten daha fazlasını yapmaları gerekir. Zihniyetleri değiştirmek zorundadırlar.

     Platon, bir zamanlar, ‘Hikâye anlatanlar dünyayı yönetir’ demiş. Hikâye anlatımı, liderlerin ekiplerinin düşünme şeklini değiştirmelerine yardımcı olur ve bu da çalışanların davranış biçimlerini değiştirmede kritik bir adımdır. Hikâyeler değişmek için engelleri ortadan kaldırır, öğrenme zihniyetlerini şekillendirir ve çalışanlara istenen sonuçları sağlayan yeni davranışları benimsemeleri için ilham verir. Hikâyeler dinleyenlerin mantık süzgecine takılmadan doğrudan bilinçaltına ulaştığı için etkilidir.

     Bir kız çocuğu, annesi ile Disneyland Parkını ziyaret ettiği sırada elindeki Belle oyuncak bebeği çitle çevrili bir inşaat bölgesine düşer. Kızın üzüntüsünü fark eden güvenlik ve müşteri hizmetlerinden birkaç çalışan, bebeği inşaat alanından almak için harekete geçer. Oyuncak bebeği bulduklarında bebeğin kötü durumda olduğunu görürler. Bebeğin giysileri yırtılmış ve çamurla kaplıdır. Daha da kötüsü, bu oyuncağın üretimden kaldırılan bir model olduğunu fark ederler. Bunun üzerine bebeği onarmak için kostüm tasarım bölümüne gönderirler. Gün sonunda aile otele döndüklerinde, onarılan ve yeniden giydirilen bebekle karşılanır ve “gerçek” Belle karakteri ile birlikte çaya davet edilir.

     Disney yıllarca bu hikâyeyi, Disney’in her misafir için keyif ve mutluluk yaratma Kültürü’nü destekleyen bir çalışan davranışı örneği olarak paylaştı. Disney’in öykü anlatımını bir liderlik ve kültür aracı olarak benimsemesi sürpriz olmamalı çünkü Walt Disney, usta bir hikâye anlatıcısıydı. Disney, şirket içinde çalışanları vizyonu etrafında harekete geçiren hikâyeler anlattı. Bu hikâye anlatımı pratiği, sürekli başarıya yol açan yaratıcılık ve yeniliklerle dolu müşteri odaklı bir kurumsal kültürü destekledi.

     Kurumlar genellikle ürüne, fikre veya işe odaklanır, ancak bunun yerine insanlara odaklanılmalıdır. Ve hikayeler tam olarak bunu yapar. Hikâye anlatımı küçükken başlar ve asla bitmez. Yaşam boyunca güçlü bir öğretim aracı olarak bizi etkilemeye devam eder.

     Hikayeler insanları ortak değerler etrafında toplar ve birbirine bağlar. Kurumlar da çalışanlarının ve değerlerinin hikayelerini anlatarak varlıklarını daha kalıcı ve etkili bir şekilde sürdürebilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  4 Temmuz’da 1.152 yeni vak’a

  “Doğal afetlerden en çok üreticiler zarar görüyor”

  Kimya sektörünün ihracatı Haziran ayında yüzde 10,2 arttı

  Bademli Barajı’nda tasarruflu sulama sürüyor

  Toplumsal ve teknolojik riskler için hazır değiliz

  Koronavirüs nakliye ve lojistik sektörünü dünya çapında etkiledi

  Sanayiciler YEKDEM’de yeni modele katkı vermek istiyor

  İzmir Skal Kulubü, dünyanın en iyisi finalinde

  Kısa çalışma ödeneğinin uzatılması konfeksiyon sektörüne soluk aldıracak

  İş dünyasından otoyol çağrısı

  Anadolu Efes’ten Türkiye’de ve dünyada bir ilk; +1 dinlendirme üretim tekniği

  Gıda ve içecek sektörünün toparlanmasında ev dışı tüketimin normalleşmesi etkili olacak

  Uluslararası Asansör İstanbul 2021, tüm yılların rekorunu kırdı

  Türkiye’nin ilk insansız mini tankında Katmerciler imzası

  Kemalpaşa Belediyesi’nden Mopak Teknik Lisesi’ne Ar-Ge desteği

  Tüketiciler istedi hayat su yaptı

  Akaryakıt sektöründe Türkiye’nin ‘En Değerli ve Güçlü Markası’ OPET

  Lidya Grup’un masasında, 3 global markanın teklifi bulunuyor

  Ege Bölgesi Türkiye’nin üçüncü çeyreğe yönelik olumlu istihdam görünümü sunan iki bölgeden biri oldu

  Yarım milyon maske

  Tüpraş’tan sokak hayvanlarına destek

  Karanlık stratejik siber işbirliği

  Akıllı telefonlara yönelik saldırıların sayısı 160 bin’e ulaştı

  Şirketlerin hacklenmesinin arkasındaki dört kritik neden

  Bayındır’da her mevsim çiçek

  04 Temmuz 2020 Tarihli ve 31175 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Aktif vak’a sayısı 20binin altına düştü

  Haziranda enflasyon yıllık %12.62

  EİB’den Haziran ayında 1 milyar 30 milyon dolarlık ihracat

  İzmir Vali Yardımcısı’ndan SOCAR Türkiye’ye teşekkür ziyareti

  İhracatçı firmalara iki yeni müjde

  Döviz / Altın

  MİB, devletin yerli ve milli üretimi korumacı tavrından memnun

  Borsalarda Alım-Satım

  Çeşme’den Sakız damlıyor Projesi 2 yaşında

  Ham çelik üretimi yüzde 5,6 oranında geriledi

  “Avrupa Birliği’nin turizm kararı tam anlamıyla ikiyüzlülüktür”

  İzmir Otogarı, Ana Transfer Merkezi’ne dönüşüyor

  “Unutmadık, unutturmayacağız”

  Şifreler Turkcell’in Dijital Güvenlik Servisi ile koruma altında

  Folkart yakında Urla Bademler’de

  Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası’ndan salgınından etkilenen işletmelere 300 milyon dolarlık destek

  ZABITA ÖZEL KIYAFET ALIMI

  Kullanıcı bilgileri Dark Web’de 2 dolara satılıyor!

  İZSİAD üyeleri başarı sırlarını açıklıyor

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Karşıyaka Bornova’ya

  161 yıllık Paterson Köşkü ayağa kaldırılıyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 03.07.2020
  Ticaret 02.07.2020
  Ticaret 01.07.2020
  Ticaret 30.06.2020
  Ticaret 29.06.2020
  Ticaret 27.06.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni