• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Saynur Demirdelen ►TİM’den SESLER
12
14
16
18
25/01/2020 09:43
Yaratmak istediğimiz gelecek için doğru hikâyeler anlatıyor muyuz?

Bir kültürü tanımak istiyorsanız hikâyelerini dinleyin. Kültürü değiştirmek istiyorsanız, hikayeleri değiştirin.
Michael Margolis

     Hikâye anlatımı, her zaman, hayatımızın ayrılmaz bir parçası olmuştur. Antik çağlardan beri, insanlar birbirleriyle iletişim kurmak, öğrenmek ve bağlantı kurmak için hikâyeler kullandılar. Hikâyeler; insanların bilgi ve duyguları paylaşmalarını, gerçekleri tanımlamalarını, kendilerini ve toplumdaki yerlerini bulmalarını ve yaşadıkları dünyayı anlamalarını sağlar. Bu nedenle insanlar, ikna olmak, karar vermek ve değer bulmak amacıyla hikayeler aramaya şartlanır.

     Değişim, hayatımızın bir parçasıdır. Kurumlarda performansı artırmak, fırsatları yakalamak veya yeni girişimlerde bulunmak bununla birlikte süreçler, iş rolleri, organizasyon yapıları ve teknoloji kullanımı değişimi gerektirir. Bu hızlı değişime adapte olmak ve işlerini yapma şeklini değiştirmek zorunda kalanlar, aslında kuruluşunuzun çalışanlarıdır. Çalışanlar, yeni çalışma biçiminin gerektirdiği değişiklikleri benimser ve uygularsa sonuç başarılı olur.

     Çalışanların zihniyetlerinde ve organizasyonel sonuçlarda bir değişiklik yapmaya çalışan liderler genellikle kritik bir hata yaparlar. Çalışanlardan farklı davranmalarını ister ya da bunu dikte ederler. Bunu yaparken, insan davranışının temel bir yönünü görmezden gelirler. Davranışları şekillendiren inançlardır. İnsanlara “daha yaratıcı olun” ya da “motive çalışın” ya da “işinizi sevin” emrini veremezsiniz. İnsanlara kurallara uymalarını bile emredemezsiniz çünkü kimse kurallar kitabını okumaz. İnsan beyni bu şekilde çalışmaz. Ama çalışanları iyi bir hikâyeyle oraya yönlendirebilirsiniz.

     Sürdürülebilir bir değişimin gerçekleşmesi için liderlerin farklı davranışlar talep etmekten daha fazlasını yapmaları gerekir. Zihniyetleri değiştirmek zorundadırlar.

     Platon, bir zamanlar, ‘Hikâye anlatanlar dünyayı yönetir’ demiş. Hikâye anlatımı, liderlerin ekiplerinin düşünme şeklini değiştirmelerine yardımcı olur ve bu da çalışanların davranış biçimlerini değiştirmede kritik bir adımdır. Hikâyeler değişmek için engelleri ortadan kaldırır, öğrenme zihniyetlerini şekillendirir ve çalışanlara istenen sonuçları sağlayan yeni davranışları benimsemeleri için ilham verir. Hikâyeler dinleyenlerin mantık süzgecine takılmadan doğrudan bilinçaltına ulaştığı için etkilidir.

     Bir kız çocuğu, annesi ile Disneyland Parkını ziyaret ettiği sırada elindeki Belle oyuncak bebeği çitle çevrili bir inşaat bölgesine düşer. Kızın üzüntüsünü fark eden güvenlik ve müşteri hizmetlerinden birkaç çalışan, bebeği inşaat alanından almak için harekete geçer. Oyuncak bebeği bulduklarında bebeğin kötü durumda olduğunu görürler. Bebeğin giysileri yırtılmış ve çamurla kaplıdır. Daha da kötüsü, bu oyuncağın üretimden kaldırılan bir model olduğunu fark ederler. Bunun üzerine bebeği onarmak için kostüm tasarım bölümüne gönderirler. Gün sonunda aile otele döndüklerinde, onarılan ve yeniden giydirilen bebekle karşılanır ve “gerçek” Belle karakteri ile birlikte çaya davet edilir.

     Disney yıllarca bu hikâyeyi, Disney’in her misafir için keyif ve mutluluk yaratma Kültürü’nü destekleyen bir çalışan davranışı örneği olarak paylaştı. Disney’in öykü anlatımını bir liderlik ve kültür aracı olarak benimsemesi sürpriz olmamalı çünkü Walt Disney, usta bir hikâye anlatıcısıydı. Disney, şirket içinde çalışanları vizyonu etrafında harekete geçiren hikâyeler anlattı. Bu hikâye anlatımı pratiği, sürekli başarıya yol açan yaratıcılık ve yeniliklerle dolu müşteri odaklı bir kurumsal kültürü destekledi.

     Kurumlar genellikle ürüne, fikre veya işe odaklanır, ancak bunun yerine insanlara odaklanılmalıdır. Ve hikayeler tam olarak bunu yapar. Hikâye anlatımı küçükken başlar ve asla bitmez. Yaşam boyunca güçlü bir öğretim aracı olarak bizi etkilemeye devam eder.

     Hikayeler insanları ortak değerler etrafında toplar ve birbirine bağlar. Kurumlar da çalışanlarının ve değerlerinin hikayelerini anlatarak varlıklarını daha kalıcı ve etkili bir şekilde sürdürebilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  BAĞ YAĞLARI SANAYİ VE TİCARET T.A.Ş. YÖNETİM KURULU BAŞKANLIĞI’NDAN DUYURU

  GÜZELBAHÇE BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN KİRALIK TAŞINMAZ

  T.C. İZMİR 4. İCRA DAİRESİ 2013/293 ESAS TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İşçi sağlığına ‘bonus’lu destek

  Gayrisafi Yurt İçi Hasıla 2019 yılında %0,9 arttı

  İdlib’de 33 Türk askeri şehit oldu

  Ocak ayında 94 bin 540 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı

  Yücel’den 33 şehit için başsağlığı mesajı

  CHP’li Polat’tan Kaya’ya tepki

  Döviz / Altın

  DANIŞMANLIK HİZMET ALIMI İŞİ

  Mevlana heykeli üretici pazarıyla kapılarını açmaya hazırlanıyor

  “Madde kullanımıyla ilgili yol haritası belirlenecek”

  2019’da 70 bin ton kestane üretildi

  MAN Lion’s Coach yolcu taşımacılığının firmaların gözdesi: Fulya Turizm’e 2, Keşan Birlik 1 adet yeni Lion’s Coach aldı

  Panasonıc Life Solutıons Türkiye, üniversite iş birliğinde örnek olmaya devam ediyor

  Daha şık, daha güvenli ve daha verimli Hyundai i30

  Borsalarda Alım-Satım

  Teksan ve Ford Otosan’dan dev işbirliği

  Korona virüs Türkiye için fırsat olabilir

  Ankara Ticaret Borsası, “93 yaşında”

  İzmirli mobilyacılar fuara hazır

  EBSO’da Geri Kazanım Katılım Payı Bilgilendirme Toplantısı yapıldı

  Muhtar toplantıları sürüyor; Tunç Soyer Efes Selçuk ve Seferihisar’ı ziyaret etti

  Serter’den bakanlara Korona virüsü sorusu

  Bayraklı’da, ‘Mahremiyet’ eğitimi

  Yerinde inceleme, anında çözüm; “Belediye 4.0”

  Efes Selçuk’ta manda yetiştiriciliği yeniden başladı

  Alfa Romeo 110 yaşında

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  28 Şubat 2020 Tarihli ve 31053 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  ÇİM TOHUMU SATIN ALINACAKTIR

  İzmir Kalkınma Ajansı’ndan 22 projeye 18 milyon TL hibe

  Dünyada içerisinde küresel devlerin yer aldığı 5 milyon şirket risk altında

  “Üzümde ürün çeşitliliği rekabetçiliğimizi arttırır”

  Döviz / Altın

  İzmir Mozerellası için ilk adım atıldı

  Alsancak Bornova Sokağı yayaların oluyor

  Tarihi Carfi Köşkü bilgi ve kültür evine dönüşecek

  Palandöken, “Turizme yerli turist ayarı yapılmalı”

  Kemalpaşa’da çiftçiye ücretsiz toprak analizi

  Jülide Özçelik AASSM’de caz rüzgarı estirdi

  Mevsimlik tarım işçilerinin ortalama günlük ücretleri 2019 yılında %17,1 arttı

  Ekonomik Güven Endeksi 97,5 oldu

  Çin, yeni koronavirüsü salgını için 12.8 milyar dolar harcadı

  Yılda ortalama 9 kez doktora gidiyoruz

  Kadın yönetmenler Buca’da buluşuyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 29.02.2020
  Ticaret 28.02.2020
  Ticaret 27.02.2020
  Ticaret 26.02.2020
  Ticaret 25.02.2020
  Ticaret 24.02.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni