• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Saynur Demirdelen ►TİM’den SESLER
12
14
16
18
14/09/2020 06:46
Gelişim Yolculuğu

TİM DANIŞMANLIK
danismanlik@tim.com.tr
www.tim.com.tr

     18 yaşıma geldiğimde öncelikli hedefim araba kullanmaktı. İstanbul trafiğine çıkma düşüncesi oldukça korkutucu gelse de özgür olma düşüncesi galip geldi ve trafiğe çıktım.
     Araba kullanmayı öğrenmenin en önemli yolu kuralları öğrenmek ve sürekli pratik yapmaktır. Bir süre sonra kaslarınız gelişir ve korkularınızdan kurtulursunuz.

     Ehliyet almak için 32 saat teorik, 14 saat trafikte pratik yapmak gerekir. Kursa gitmek pahalı olsa da bu kursu bitiren herkes trafiğe çıkar ve araba kullanmayı öğrenir. Peki bu yöntem neden işe yarıyor?
     Alman psikolog Hermann Ebbinghaus, “unutma eğrisi” ve “aralıklı tekrar” ı 1800’lü yıllarda keşfetti. Ancak eğitim dünyasındaki birçok insan hala araştırmasından alıntı yapıyor.

     Beynimiz, kullanmadığımız veya tekrar etmediğimiz bilgileri gereksiz olarak nitelendirir ve unutmamızı sağlayarak maksimum verimle çalışmaya gayret eder. Öğrenilenleri unutma, başlangıçta çok hızlıdır ve dik olarak düşüş göstermektedir.
     Ebbinghaus unutma eğrisi grafiğinde insanların öğrendiklerini tekrar etmezlerse, yeni öğrendikleri bilgileri saatler ve günler içinde nasıl unuttuklarını anlatır.

     Unutma Eğrisi ve Kolay Öğrenme İlişkisi – Ebbinghaus’un “unutma eğrisi”ne bağlı olarak yaptığı diğer önemli keşif de şudur; bilgilerin tekrarlanması ve gözden geçirilmesi hafızanın gücünü artırsa da öğrenmek ve hatırlamak, yeni bir bilgiyi 1 saatte 10 kez tekrarlamaktan çok daha fazlasıdır. Tekrarlar arasında boşluk olmalıdır.

      Kısaca Ebbinghaus’a göre öğrenmek için en önemli nokta aralıklı tekrar; öğren, ara ver, öğren, ara ver, öğren ve bu böyle devam eder.
     Bizler de araba kullanmayı öğrenirken haftada birkaç saatlik eğitimlerle benzer şeyi uyguladık. Öğren ara ver, sonra tekrar öğren. Aralıklı öğrenmeyi benimseyerek ortalama 2-3 haftada yeni bir beceri kazandık.

     Kurumsal hayatta aldığımız bir-iki günlük eğitimler ise yeni bir beceri geliştirirken çok etkili olmadı. En iyi ihtimalle, yararlı bir şeyler öğrendik ve bu bilgileri kullandık, ancak umduğunuz davranış değişikliğini herkes için yaratmadı. Çünkü davranışları değiştirmek tekrarı gerektirir ve bunun da aralıklı olması gerekir.

     Sürüş kursunun başarılı olmasında diğer bir etken de öğrencinin bir hedefi ve motivasyonu olmasıdır. Özgürlük, bağımsızlık. Bu hepimizi motive eder ve oldukça ikna edicidir. Bu nedenle öğrenme yolculuklarında en önemli şeylerden biri, katılımcının araba sürmeyi öğrenirken olduğu kadar, motive edici bir nedene ulaşmasına yardımcı olmaktır.

     Sürmeyi öğrenmenin son aşaması ise sınavdır. Sınav alanına gitmek ve onlara sürebileceğinizi göstermek. Gerçekten “yapıp yapamayacağınız” test edilir. Yani öğrenmenin en önemli aşaması olan “Göster Bana” ilkesi uygulanır.

Genel olarak size öğretileni öğrenip öğrenmediğinizi belirlemek için kullanılan 4 test aşaması vardır.
     1. Test yapılmaz: Bir günlük eğitim kurslarının çoğu sadece günü değerlendirmenizi isterler.
     2. Bilgi testi: Okuldaki sınavları hatırlayın. Tüm savaşları hatırlamanızı beklerler.
     3. Öğrenme testi: Daha önce ilk yardım eğitimi aldıysanız, sizden bir manken üzerinde CPR göstermenizi isterler.
     4. Davranış testi: Ehliyet sınavını geçtin mi? Kurallara göre sürüp süremeyeceğinizi test ederler.

     Sürüş eğitimi günün sonunda iyi bir öğrenme yolculuğudur. Motivasyon, aralıklı tekrar ve ölçüm. Bu öğrenme yolculuğundan hepimiz çok şey öğrenebiliriz.

     Bu nedenle gelişim yolculuklarında yöntem olarak uyguladığımız bilginin belli sürelerde tekrarı, farklı araçların kullanılması, hafızayı bir kas gibi güçlendirerek yeniden yapılandırır ve bilgiyi beceriye dönüştürür.

     Sonuç olarak öğrenme asla tek seferlik bir olay değildir. Bu bir yolculuk ve zamanla gerçekleşen bir süreçtir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Günlük vak’a sayısı hızla azalıyor

  Konut sektörü pandemiye rağmen rekora koştu

  Çelikte ihracat hedefi; 23 milyon ton

  İklimlendirme sektörü ihracatta 5 milyar doları aşmaya odaklandı

  “Uzaktan eğitimde not hamlesinden vazgeçilmeli”

  Anadolu Efes’e ‘Sıfır Atık’ belgesi

  E-ticaret ile birlikte iş gücü açığı da büyüyor

  Şirketler dijitalde daha aktif olmayı planlıyor

  Palandöken, “Emekliliği gelen esnaf sicil engeline takılmamalı”

  “İnsana yatırım yapmaya devam edeceğiz”

  Evde kaldık, oyunlara daha fazla para harcadık

  Enerji yatırımları için de sigorta olmazsa olmaz

  Sürdürülebilirlik trend değil, yeni bir iş gerçekliği

  “2021’de yabancıya satışta 50 bin bandını geçeceğiz”

  TSKB ve EBRD’den Ulusoy Un’a 40 milyon TL destek kredisi

  Balıkesir İl Sağlık Müdürlüğü BT görüntüleme hizmeti alacak

  TransferGo, 2020 sonunda globalde 2.5 milyon müşteriye ulaştı

  Turizm sektöründe ilk hareketlenmeler iç pazarda olur

  Konut fiyatlarında artış yıl boyu devam etti

  Kozmetikçiler 2020’de hijyen malzemeleri üreterek ayakta kaldı

  airBaltic’in Covid-19 önlemlerine tam not

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  E-perakende sektöründe Nesatılır com ile zaman tasarrufu

  Şirketler evden çalışma modeline geçti, e-imza kullanımı arttı

  Renault’da yeni dönem

  “Mavi Gözlü Dev” Buca’da unutulmadı

  Metro ethernet internet, P2P veri iletişimi ve web sunucu barındırma, yedeklilik ve güvenlik hizmeti alınacak

  Hyundai, IONIQ 5’in çizim görsellerini paylaştı

  Akıllıfon Robo Danışman’a 600 bin TL yatırım desteği

  “Gençler 33 milyar dolarlık hedefin itici gücü olacak”

  Bayraklı’da 20 depremzede aileye evleri teslim edildi

  Parayı evin içine harcadık

  2021’de finansal Check-Up’a dikkat!

  Azerbaycan Merkez Bankası’nın yeni binası Tekfen İnşaat’a emanet

  Çankaya Belediyesi’ne kuru gıda alınacak

  T.C. ÇEŞME İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE ARAÇ SATIŞI

  ÖZEL GÜVENLİK KIYAFET ALIMI

  KÜLTÜR LABORATUVARI TESTLERİ ALIMI

  T.C. KINIK İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE TAŞINMAZ SATIŞI

  KONAK İLÇE EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜNDEN İLANEN TEBLİĞ

  İhale Özetleri

  16 Ocak 2021 Tarihli ve 31366 Sayılı Resmi Gazete

  15 Ocak 2021 Tarihli ve 31365 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Tüm rakamlarda gerileme var

  İletişimin devlerinden yerli iş birliği

  Kısa vadeli dış borç 134,6 milyar dolar

  Değerli Konut Vergi oranında artış

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.01.2021
  Ticaret 15.01.2021
  Ticaret 14.01.2021
  Ticaret 13.01.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni