• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
01/10/2020 06:33
Sağlıklı kilo vermenin 15 püf noktası

Renan Güneş
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Ankara Hastanesi

     Tüm dünyanın savaştığı yeni koronavirüs, Mart ayından itibaren gündemimizden düşmüyor. Bu süreçte bulaşma riski sebebiyle evlerimizde kalarak karantina süreci yaşadık. Daha az hareket ettik ama daha fazla yedik. Unlu ve şekerli yiyeceklere eğilimimiz arttı. Kış mevsiminin etkileriyle metabolizmamız yavaşladı ve yağ depolamaya meyilli oldu. Evet, birçoğumuz oldukça kilo aldı.

     Yeni normal sürecinde de tedbirler hayatımızın bir parçası olsa da alınan fazla kilolar kişisel gündemimizin önemli konusu haline geldi. Peki, bu kilolar nasıl verilecek? Sağlıklı bir şekilde kilo vermek önemli. Bunu yaparken de acele etmeye gerek yok. Önemli olan diyet yapmak değil sağlıklı ve dengeli bir beslenme programını hayatınıza uyarlamak. Bunu nasıl mı yapacağız? Acıbadem Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Renan Gьneş sizler için 14 öneri sunuyor…

Asla fazla aç kalmayın:
     Açlık kontrol edilmesi zor bir dürtüdür. Aç kaldığınızda yanlış kararlar verebilirsiniz. Açken sağlıklı olup olmadığına bakmadan her şeyi yemek isteyebilirsiniz. Sonra da pişman olabilirsiniz. Çok fazla aç olmamak için mutlaka ara öğünler yapmalısınız. Öğünlerinizi atlamayın ve geciktirmeyin.

Egzersiz Yapın:
     Yüksek yoğunluklu egzersiz kadınları daha fazla yemeye götürebilir. Bu yüzden ılımlı egzersiz daha kolay kilo kontrolünün anahtarı olabilir. İnsanlar fiziksel aktiviteleri sırasında yaktıkları kalorileri olduğundan daha çok zannederler. Bu da daha çok yemelerine neden olur. Bir egzersiz sırasında yakılan kalorileri gün içinde birkaç yiyecekle kolayca geri alabilirsiniz.

Tabağınızda renk olsun:
     Her bir öğünde mutlaka tabağınıza aldığınız yiyeceklerde renkli olanları tercih edebilirsiniz. Bu size besin çeşitliliği sağlamada yardımcı olur. Kırmızı, turuncu, sarı, yeşil sebzelerle çeşitlilik sağlayabilirsiniz.

Daha iyi çiğneyin:
     Lokmaları iyi çiğnemek doygunluk sağlamak için iyi bir yöntemdir. Bunu her yemekte yaparsanız günde yaklaşık 75 kalori tasarruf edebilirsiniz. Bu da 1 yılda yaklaşık 8 kilo kayba eşittir.

Günde en az 2-3 litre su için:
     Su, vücut için gereklidir. Hem de çok önemli bir ögedir. Herkesin ihtiyacı farklıdır ancak günlük önerilen miktar 2 litredir. Aynı zamanda midenizde yer kaplayacağından daha az kalori almanıza sebep olur. Bu da su içmek için çok güzel bir bahane değil mi?

Tuz tüketiminizi azaltın:
     Tuz vücutta su tutacağından kilo almaya neden olur. Tuz aynı zamanda daha aç ve susamış hissetmenizi sağlayabilir. Yemeklerinizi az tuzlu yaparak ve sofradan tuzu kaldırarak büyük oranda kilo kontrolü de sağlayabilirsiniz. Tuz yerine baharatlarla yemeğinizin tadını güzelleştirebilirsiniz.

Diyet ürünlerin kilo vermeye yardımcı olacağını düşünmeyin:
     Yapay tatlandırıcılar, vücudun kalori alımını düzenleme yeteneğini bozabilir. Diyet gıdaları tüketen insanların daha çok yemek yemeleri muhtemel olabilir çünkü vücudunuz şeker yediğinizi düşünür ve daha fazla yemenize sebep olur.

Bir gıda kaydı tutun:
     Yemek kayıtlarının tutulması kilo vermek ve verilen kiloları korumak için önemlidir. Yemek kaydı tutarken yediğinizi, içtiğinizi, yiyeceklere eklediğiniz yağ ve çeşni gibi şeyleri takip ettiğinizden emin olun. Ruh halinizi ve iştahınızı izlemek aynı zamanda yeme alışkanlıklarınızı öğrenmeye yardımcı olabilir.

Çorba ile başlayın:
     Yemekten önce düşük kalorili bir çorba içen insanların yapılan bir araştırmaya göre %20 daha az kalori aldığı görülmüştür. Yemekle alınan kaloriyi azaltmak ve aç hissetmemek için çorba ile başlamak güzel bir yöntemdir.

Yemek yemeye zaman ayırı:
     Midenizin beyninize yeterince yediğiniz mesajını göndermesi yaklaşık 20 dakika alır. Yemeği acele edip hızlı yerseniz, vücudunuz doygunluk hissetmez ve daha çok yemek yemeniz kolaylaşır. Her lokmayı en az 10 kez çiğneyerek, küçük lokmalar alarak, rahat bir yemek ortamı yaratarak zamanı uzatabilirsiniz.

Açlık hormonunu kontrol altına alın:
     Vücudumuz açlığı kontrol eden ve iştahımızı yönlendiren ghrelin adlı bir hormon salgılar. Ghrelini kontrol edemiyorsak kilo vermeyi unutabiliriz. Bunu sağlamanın en iyi yolu yaklaşık 3 saatte bir az ve dengeli beslenmektir. Eğer karbonhidratlardan mahrum kalırsak ghrelin de yükselir bu yüzden vücudumuza ve beynimize ihtiyaç duyduğu karbonhidratı vermek önemlidir. Yemeği azaltırken ve karbonhidrattan kaçınırken ghrelini yükseltiriz ve bu artış bizi duygusal açıdan aç hissetirir ve yemek miktarını arttırır.

Öğün atlamayın:
     Saat 19.00’dan sonra yemek yemenin kilo aldıracağı bir efsanedir. Gece geç saate kadar çalışan insanların akşam yemeğini atlamaları gerektiği anlamına gelmez. Akşama kadar kalorilerinizin yüzde 70’ini akşam yemeğinde ise yüzde 30’nu ne olursa olsun yemelisiniz.Akşam yemek yemeği bırakmak metabolizmayı yavaşlatmaya neden olur. Bu öneri tabi ki saat 19.00’dan önce yemek yemeye fırsatı olmayan yoğun çalışanlar için önemlidir.

Mutlaka kahvaltı yapın:
     Kahvaltı, günün en önemli öğünü. Kan şekeri olarak bilinen glikoz için kaynak oluşturduğundan büyük önem taşır. Kahvaltı alışkanlığına sahip olmayanlarda konsantrasyon güçlüğü, yorgunluk ve bitkinlik ortaya çıkmaktadır. Her sabah kahvaltı yapan bireyler kilo kontrolünü daha rahat sağlarlar.

Modayı Takip Edin:
     Elastik kıyafetler diyetlerin düşmanıdır. İyi hissettiren kıyafetler giydiğiniz zaman bu frene basmanıza ve farkına varmanıza sebep olur. Bunu hedeflerinize ulaşmak için bir yol olarak düşünebilirsiniz.

Kaliteli ve yeteri kadar uyuyun:
     Uyku yoksunluğu sadece birkaç gece bile olsa hemen kilo alımına neden olabilir. Bu yüzden iyi ve kaliteli uyku uyumak çok önemlidir. Uyku problemi yaratacak etmenleri mümkün olduğunca ortadan kaldırmak kilo kontrolü sağlamada çok önemlidir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Toplam vefat 10 bini geçti

  Pandemi dönemi ve küresel iklim değişikliğinin tarım sektörüne etkileri

  İEKKK’da gündem “yüzülebilir Körfez” ve Alsancak

  BİK Genel Müdürü Rıdvan Duran, İzmir’de gazete temsilcileriyle buluştu

  Enflasyon tahmine 3,2 puanlık revizyon

  Yabancıların en fazla konut aldığı illerden Antalya değer artış lideri

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Tariş Zeytinyağı Birliği fiyat açıkladı

  İZSİAD’dan bağış kampanyasına tablet desteği

  Başkan Oran’dan vatandaşlara Ay Yıldızlı Türk Bayrağı

  Başkan Soyer CHP’li meclis üyeleriyle buluştu; “Birlikte güçlüyüz”

  Seferihisar Kaymakamı, Uçak Kardeşler narenciye tesisini ziyaret etti

  23. Ali Rıza Ertan Şiir Yarışması ödülleri sahiplerini buldu

  İş makinası üretici ve kullanıcılarının en çok tercih ettiği çözüm ortağı

  Maraton İzmir 1. Fotoğraf Yarışması’nda kazananlar belli oldu

  Bizim Toptan, yılın ilk dokuz ayında satış gelirlerini 3,9 milyar TL’ye yükseltti

  Başkan İnce’den gençlere mektup ve nutuk

  Türkiye Perakendeciler Federasyonu Rekabet Kurumu’nu ziyaret etti

  Türk Telekom’dan ‘Fikir Maratonu’

  Kadınlar iş hayatı için ilk adımı Buca’da attı

  Kemalpaşa Belediyesinden eğitime destek

  Karşıyakalı 40 kadından mozaik sergisi

  Yeni normalde imzalar dijitalde atılıyor

  Erciyes kayak turizminde patlama

  İmbatkoop’un ilk satış mağazası Karşıyaka’da açıldı

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BAŞKANLIĞINDAN TANITIM ve REKLAM ALANLARININ KİRAYA VERİLMESİ İŞİ

  İhale Özetleri

  28 Ekim 2020 Tarihli ve 31288 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Yeni hasta sayısı 20 Ekim’den beri 2 binin üzerinde

  HABERLEŞME SİSTEMİNDE KULLANILMAKTA OLAN SANTRALİN GÜNCELLENMESİ İÇİN LİSANS ALIMI

  SORU BANKASI, YAPRAK TEST, ÖDÜLLÜ SINAV, DENEME SINAVI, DÜZEY KONTROL SINAVI ve OPTİK FORM ALIMI İŞİ

  İzmir Gaz’da 2021 sonu hedefi; 1,5 milyon abone

  Özel Sağlık Hastanesi, kapılarını yeniden açtı

  Eylül’de 105 bin 732 taşıt trafiğe kaydoldu

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Afrika’dan ilk Otokar ARMA 8x8 siparişi

  Allianz Türkiye işbirliği yapacak startup’lar arıyor

  Aydem Enerji’nin Parla’sına Bakan ziyareti

  Tarımın geleceği; toplumların, dünyanın ve insanlığın geleceği demek

  ‘Turkcell Biz’in ilk ayında 300 binden fazla kişi GB’larını paylaştı

  Sertap Erener’le 97. Yıl Cumhuriyet Konseri

  Kısa çalışma ve işten çıkarma yasağı 2 ay uzatıldı

  Türk moda endüstrisi, pandemi döneminde dijitalden ihraç ediliyor

  Defne, ihracatçısının yüzünü güldürüyor

  Türkiye’den çelik üreticisi ülkelere işbirliği çağrısı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.10.2020
  Ticaret 27.10.2020
  Ticaret 26.10.2020
  Ticaret 24.10.2020
  Ticaret 23.10.2020
  Ticaret 22.10.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni