• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
18/09/2021 06:09
Pandemide aşırı kaygı uykumuzu kaçırdı

Dilan Eker
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Taksim Hastanesi

     Bir buçuk yılı aşkın süredir günlük yaşam alışkanlıklarımızı kökünden değiştiren Covid-19 pandemisi; sağlıksız beslenme, gece geç saatlere kadar oturma dolayısıyla gece yemelerini artırması, hareketsizlik ve aşırı kaygı derken pek çok kişide uyku sorunlarını artırdı. Yapılan araştırmalar, besin seçimleri ve beslenme alışkanlığının da uyku süresini ve uyku kalitesini etkilediğini ortaya koyuyor.

     Dengeli beslenme, sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalık riskini azaltmak için en önemli yaşam tarzı faktörlerinden biri. Hem beslenme hem de uyku ihtiyaçları, bireyden bireye değişmekte olup, bazı besinler ve bireylerin beslenme alışkanlıkları uyku üzerinde önemli etki gösterir.

     Peki uykuya dalmayı kolaylaştırmak için nasıl bir beslenme alışkanlığı edinmeliyiz?  

Uyku dostu meyvelerden faydalanın
     Muz, potasyum ve magnezyum içeriği sayesinde kasların gevşemesine katkı sağlayarak uykuya dalmayı kolaylaştırabilir. Kivi, yüksek konsantrasyonlarda antioksidanlar ve folat içeriği sayesinde uykuyu teşvik edebilecek başka bir meyvedir. Kızılcık ve vişne, uykuyu teşvik eden bir hormon olan melatonini yüksek miktarda içerir ve uykusuzlukla mücadeleye yardımcı olabilir. Yatmadan 2-3 saat önce 1-2 kivi, 1 küçük boy muz veya 1 su bardağı vişne veya kızılcık kompostosu tüketmek daha hızlı uykuya dalmaya, uyku sırasında daha az uyanmaya ve daha uzun süre uykuda kalmaya yardımcı olabilir.

Yatmadan önce kafein tüketiminden kaçının
     Kahve, çay, çikolata ve enerji içecekleri uyarıcı etki gösteren kafein içerirler. Kafein alımı gün boyunca enerji artışı sağlamaya ve uyanık kalmaya yardımcı olur. Bireyden bireye tolerasyon değişmekle birlikte günün çok geç saatlerinde kafein alımı uykuyu olumsuz etkileyebilir. Uykudan en az 6 saat önce kafein tüketiminden kaçınılmasının, uykuyu düzenlemeye yardımcı olabileceği gösterilmiştir.

Çiğ badem ve ceviz tüketin
     Çiğ badem ve ceviz; melatonin, serotonin ve magnezyum dahil olmak üzere uykuyu teşvik eden ve düzenleyen bileşik içerirler. Yatmadan 2-3 saat önce tüketilecek 2 tam ceviz, 10 badem veya yarım su bardağı badem sütü kasların gevşemesine ve uykuyu teşvik etmeye yardımcı olabilir.

Beyaz et ve kefiri ihmal etmeyin
     L-triptofan olarak da adlandırılan triptofan; hindi, tavuk, balık gibi hayvansal protein kaynaklarının yanı sıra yoğurt, peynir, kefir gibi süt ürünlerinde bulunan bir amino asittir. Triptofan alımının depresyonu azalttığı ve uyku süresini uzattığı gösterilmiştir. Erken bir akşam yemeğinde az yağlı proteinden zengin bu besinlerin tüketimi uyku süresini ve kalitesini arttırmaya yardımcı olabilir.

Alkolden kaçının
     Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker “Alkol uyku kalitesini düşürebilir ve uykunun gece sıkça bölünmesine neden olabilir. Alkol ayrıca horlamaya neden olabilir, mevcut uyku apnesini kötüleştirebilir ve diğer uyku bozukluklarının semptomlarını artırabilir. Alkolden uzak durmak, yatmadan en az 4 saat önce ise hiçbir şekilde alkol almamak uyku kalitesini korumaya yardımcı olacaktır” diyor.

Gece atıştırmalıklarından uzak durun
     Yatma saatine yakın sindirimi zor, yağlı ve şekerli besinlerin tüketimi uykunun bölünmesi olasılığını artırabilir. Yemek saatleri ve uyku kalitesi arasındaki ilişkiyi inceleyen bir araştırmada, uykudan önceki 3 saat içinde yemek yiyen bireylerin gece yemeyenlere göre daha sık uyandığı gösterilmiştir. Bu nedenle gece yemeleri ve atıştırmalarından uzak durun.

Önceki Yazılar :
Haberler
  22 Ekim’de 28 bin 192 yeni vak’a, 228 ölüm gerçekleşti

  ‘Türkiye Lojistik Portalı’ faaliyette

  İhracatta ezber bozma zamanı

  Beymen’in 3. amiral mağazası İstinyePark’ta

  EGİFED’te Aydın Buğra İlter güven tazeledi

  Eylül’de kurulan şirket sayısı %15,7 arttı

  İstinyePark İzmir kapılarını açtı

  Karayolları Genel Müdürlüğü yönetmeliğinde düzenleme

  Gayrimenkulün geleceği Kemalpaşa’da açılıyor

  Karabağlar’da kadınlar ve gençler için mobilya akademisi kurulacak

  Öğretmenler iklim krizini yazdı

  Döviz / Altın

  “Güzellik sektöründe belirsizlik hakim”

  Güzellik algısı pandemiyle yeniden şekilleniyor

  “Ekonominin işleyişinde ciddi endişeler devam ediyor”

  “Türkiye’nin en çok yatırım yapan belediyesiyiz”

  Kıyı Ege’de üç yılın bütçesi tamam

  Dünyada tedarik ve lojistik zinciri koptu

  Kontrolmatik Teknoloji, 96 milyon dolar büyüklüğünde üç yeni proje aldı

  DHMİ Sinop Havaalanı Müdürlüğü elektrik enerjisi satın alacak

  2022’nin saç modası ilk kez İzmir’de gösterildi

  Borsalarda Alım-Satım

  Karabağlar’da ‘Cumhuriyet Daima V’ sergisi törenle açıldı

  Mustafa Özuslu: Her zaman yanınızdayız

  “Doğanın İzinde” fotoğraf yarışması sonuçlandı

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  “Yeni Alibabalar Türkiye’den çıkabilir”

  “Türkiye’nin gri listeye alınması hak edilmeyen bir sonuç”

  Fethiye Belediyesi araç kiralama hizmeti alacak

  Başkan Soyer: İzmir’e hayırlı olsun

  Buca Belediyesi günde 110 ton moloz topluyor

  GAZİEMİR NEVVAR SALİH İŞGÖREN DEVLET HASTANESİ BÜNYESİNDEKİ KANTİN, BÜFE, ÇAY OCAĞI ve BÜFEMATİK YERİ İHALE İLE KİRAYA VERİLECEKTİR

  AKARYAKIT SATIN ALINACAK

  Buca Dijital Dershane’de okul öncesi sınıfı açıldı

  Karaburunlu depremzedeler yerinde dönüşüm istiyor

  Hackerler en çok hafta sonu ve tatil günlerinde saldırıyor

  Yatağan Belediyesi kahvehane kiraya verecek

  Kripto dünyasında sahte uygulamalara dikkat

  Finans kurumları fidye yazımları karşısında yüklü paralar kaybediyor

  Tourist Cell Turkey’den ülke ekonomisine döviz katkısı

  KEMALPAŞA DEVLET HASTANESİ BÜNYESİNDEKİ KANTİN, BÜFE VE ÇAY OCAĞI YERİ İHALE İLE KİRAYA VERİLECEKTİR

  İhale Özetleri

  22 Ekim 2021 Tarihli ve 31636 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İyileşen sayısı vak’a sayısının üzerine çıktı

  Piyasalarda ‘faiz’ yangını

  Merkez Bankası’ndan faizi %16’ya indirme kararı

  Güzellik sektörü Fuarizmir’de buluştu

  Otopark Yönetmeliğinde değişiklik yapıldı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.10.2021
  Ticaret 22.10.2021
  Ticaret 21.10.2021
  Ticaret 20.10.2021
  Ticaret 19.10.2021
  Ticaret 18.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni