• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
02/09/2020 12:55
Koronavirüse karşı güçlü bağışıklık için 5 beslenme önerisi

Dyt. Merve Sır
Memorial Kayseri Hastanesi
Beslenme ve Diyet Bölümü

     Bağışıklık sistemini güçlendirmek, vücudu pek çok hastalığa karşı dirençli hale getiriyor ve koruyuculuk sağlıyor. Koronavirüsle mücadelede de immün sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışması gerekiyor. Güçlü bir bağışıklık için yaşamın bir parçası haline gelebilecek doğru diyet ve dengeli beslenme düzeni belirlemek bu süreçte önem kazanıyor.

Doğru diyetle güçlü bağışıklık sistemi
     Dengeli, sağlıklı ve düzenli beslenme alışkanlıkları bağışıklık sisteminin güçlenmesinde önemli bir role sahiptir. Doğru diyet yaşamın bir parçası haline getirilmediği ve beslenme hataları sık tekrarlandığında ise vücudun doğal savunma mekanizması olumsuz etkilenir. Bağışıklık sistemini üst düzeyde tutabilmek için dengeli bir diyet ve beslenme alışkanlığı gereklidir. Çinko ve demir ile A, C, D ve E vitaminleri gibi belirli mikro besinler bu açıdan oldukça önemlidir. Özellikle sebzeler ve meyveler, vitamin ve mineraller açısından yüksek yoğunluğa sahiptir. Bu nedenle bağışıklığı güçlendirmek için beslenme düzeni içinde yer almalıdır.  

Hareketsizlik ve yiyecek porsiyonları arttı
    Covid-19’dan korunmak için alınan önlemler, günlük hayatı ve pek çok alışkanlığı da önemli ölçüde değiştirdi. Bu dönemde izolasyon nedeniyle evde kalınan sürelerin uzaması, hareketsizlik ve sağlıksız beslenme alışkanlıklarını da beraberinde getirdi. İnsanların hem daha az hareket etmesi hem de buzdolabına kolay ulaşabilmesi, kilo kontrolünü zorlaştırdı. Hızlı kilo alımı ve beslenmedeki düzensizlikler nedeniyle obezitenin yaygınlaşması, bağışıklık sistemini zayıflatan bir etkiye neden oldu. Bu sebeple, öncelikle immün sistemini güçlendirecek uygun bir diyet programı planlanmalıdır. Kilo kontrolü için profesyonel destek almanın yanı sıra özellikle taze ve sağlıklı besinlerle yemek pişirmek, günlük alınan sebze porsiyonlarını artırmak, düzenli meyve tüketmek de yararlı olacaktır.

Düşük kalorili diyetlere dikkat!
     Kilo dengesini sağlamak için düşük kalorili diyetlere başvurmak, bağışıklık sistemini zayıflatan ve vücudu hastalıklara karşı savunmaz hale getiren en önemli faktörlerden biridir. Metabolizmanın dengesini koruyabilmesi ve güçlü bir bağışıklık için bilinçsiz beslenme ve günlük alınması gereken kalori miktarının altında olan beslenme programları terk edilmeli, yeterli ve dengeli besin tüketimi tercih edilmelidir.  

Yeterli su tüketimi önemli
     Yeterli su tüketimi ve sıvı alımı, bağışıklık sistemi açısından önemlidir. Evde kalınan sürenin uzamasına bağlı olarak su içmek de unutulmaktadır. Vücuttaki besinlerin sindirilmesi ve oluşan atık maddelerin atılması için yaşamsal öneme sahip olan su, enfeksiyonlara karşı da etkilidir. Düzenli su tüketimi, toksinlerin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlamakta ve aynı zamanda vücut sıcaklığını ve kanın yoğunluğunu kontrol etmektedir. Sıvı alımının yetersiz olması, vücuttaki toksinlerin kanda birikimine yol açar. Düzenli su tüketimi ile birlikte günlük en az 6 saatlik uyku da koronavirüs ile mücadelede önemlidir. Kaliteli uyku, vücudun bağışıklık sistemini düzenler. Sağlıklı bir uyku için akşam yemeklerinde ağır ve yağlı besinlerden uzak durulmalıdır.

Bağışıklık sistemini güçlendiren öneriler:
     1. Koronavirüs’e karşı etkili olduğu düşünülen C vitamini için limon, portakal, greyfurt, mandalina ve kivi gibi bağışıklık sistemini güçlendiren meyveler tüketilmelidir. 
     2. Ara öğünlerde selenyum, E vitamini, çinko kaynağı olan ceviz, badem ve fındık gibi besinler tercih edilmelidir.
     3. Mevsiminde yetişen sebzeler tüketilmelidir.  Brüksel lahanası ve brokoli, bağışıklık sistemi için önemli olan C vitamini içerir. Brüksel lahanası ayrıca folik asit ve demir bakımından zengindir. Hiçbir sebze yaban turpundan daha fazla hardal yağı içermez. Kan dolaşımını dengeler ve nazal mukoza zarını nemlendirir. Boğazdaki iltihabı hafifletir, öksürmeyi yatıştırır ve bronşları rahatlatır.
     4. Soğan ve sarımsak ‘allisin’ içerir. Amino asit, hücreleri serbest radikallerin saldırılarından koruyan enzim üretimini artırır. Serbest radikaller vücudun kendi hücrelerini yok edebilir. Soğan ve sarımsak doğal koruyucu olarak bilinmektedir.
     5. Keten tohumunda bulunan lif sadece tokluk hissi vermekle kalmaz, aynı zamanda bağırsak florası için de yararlıdır.  Bağışıklık hücrelerinin yüzde 80’i bağırsakta bulunur. Selenyum içeren yulaf ezmesi ise hücreleri serbest radikallerden korur ve kasları güçlendirir. Bağırsak florasının dengeli olması bağışıklık sistem açısından önemlidir. Bağırsak florası için yüksek lif içeriğine sahip besinler tüketilmelidir. Sebzeler, meyveler, kuruyemişler, kuru baklagillerin tüketilmesi bağırsak florasını dengeleyecektir. Yoğurt, kefir ve turşu gibi fermente besinler de tercih edilmelidir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Üç gündür 70’in üstünde vefat var

  1 $’lık yatırım 4 $’lık ihracata dönüyor

  Türk-İş: Açlık sınırı 2 bin 448 lira

  İzmir sosyal girişimlerle çıtasını yükseltiyor

  BDDK’dan swap hamlesi

  “Fındıkta sektörel bütünlüğü sürdürmeliyiz”

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  “Türkiye için hidrojen yol haritası çıkarılmalı”

  Girişimcilere 200 bin TL hibe

  Sınırları dijital pazarlama ile kaldırın

  Türk lezzetleri ABD’de Hibrit Tadım Etkinliğiyle tanıtıldı

  Sıfır konut satışında düşüş, ikinci elde artış

  Bakan pakdemirli: 115 Bin tohum koruma altında

  Folkart yeni yatırım atağında

  Küçük Menderes’in Başkanlarından güç birliği mesajı

  Gürer: Patates üreticisi iktidarın umurunda değil

  Migros tedarikçileri ile gıda israfına dur diyecek

  Otomotiv sektörü dijitalde buluştu

  Kooperatiflere 9 ayda 35 milyar TL kredi

  İşyerleri küçülüyor

  Kentler arası işbirliği gündemde

  Narlıdere Belediyesi 2. Anaokulu’nu da açtı

  Bornova’da online Hobi Kursu kayıtları başladı

  Türkiye’deki şirketler önümüzdeki 3 yıl içinde operasyonel kiralamayı artırmayı planlıyor

  “Her şeye rağmen yatırıma devam”

  Esnafa internet paketi 10 TL

  ODE Yalıtım sektöre ilkleri kazandırmaya devam ediyor

  Bu kumbaralar doğayı koruyacak

  Nükleer buzkıran Arktika Murmansk’a doğru yola çıktı

  Eczacılar Profillerini Karartıyor: “Yaşatmak için Yaşamak İstiyoruz!”

  Bakan Pakdemirli: 34 projeye 35 milyon TL hibe

  Kudurgan Deresi çiçek gibi

  Karaburun’a 7 bin 250 kişi aranıyor

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  1 milyon dolarlık sürdürülebilir enerji yatırımı

  “İş dünyası pandemide iyi bir sınav verdi”

  Koronavirüs Türkiye’yi nakit kullanımından uzaklaştırdı

  Siber güvenlik yatırımları milyar dolara koşuyor

  Süpürgenin en mükemmel hali: Arçelik Imperium® Go

  Basketbolun kalbi Tivibu’da atmaya devam edecek

  İzmir ulaşımına yeni dokunuşlar geliyor

  Ofis mobilyalarında yenilikçi ve tasarımsal dokunuşlar “Ofisci”

  İhale Özetleri

  25 Eylül 2020 Tarihli ve 31255 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Aktif vak’a 30 bini geçti

  Bu kış balık herkesi doyuracak

  Merkez Bankası, politika faizini 10,25’e yükseltti

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 26.09.2020
  Ticaret 25.09.2020
  Ticaret 24.09.2020
  Ticaret 23.09.2020
  Ticaret 22.09.2020
  Ticaret 21.09.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni