• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
18/02/2021 06:19
İdeal gece uykusu bölünmemeli

Prof. Dr. Barış Metin
Beyin Hastanesi Nöroloji Uzmanı
Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL

     İdeal uyku süresi kişiden kişiye farklılaşır, normal insan uykusu 6 ile 12 saat arası değişebilir. İdeal uyku süresinden söz edilemesi genelde olmaz, ancak ideal uykuda kişinin sabah dinlenmiş uyanması ve gece uykusunun bölünmemesi gerekir.

     Gece uykuya dalma problemi varsa gündüz uykusu kesilmelidir. Fizyolojik olarak öğlen 12 sularında uykumuz gelir. Bu anda bir saati geçmeyen bir kestirme yapmak fizyolojik kabul edilir. Birçok ülkede sieasta adında uyku izinleri vardır, ancak bir saati geçen ve öğleden sonraya yayılan uykular gece uykusunu bozacağı için zararlı olur.

     Özellikle 70 üstü yaşlı bireylerde, uyku ihtiyacı kısa olduğundan gündüz uyunması gece uykusunu kısıtlayabilir.

     Uykudan birkaç saat önce işle uğraşmayı bırakın. Stres kaynaklı uyku bozuklukları da çok görülür, genelde aşırı stres kendini uykuya dalamama olarak gösterir.

     Aşırı stresli bireylerde kaygı bozukluğunun da oldukça sık görülmesi nedeniyle, iş ve yaşam içerisinde aşırı stres yaşayan bireylerin uykuya dalmadan birkaç saat önce işle uğraşmayı kesmeleri, e-posta, sosyal medya gibi stresli olaylar hakkında bilgi veren uygulamalardan uzak durmaları önerilir..

     Bağışıklık sisteminin sağlam olması için uyku gereklidir. Bağışıklık sisteminin etkin çalışması için gece uykusu çok önemli. Özellikle korona salgını döneminde bağışıklık sisteminin sağlam olması için iyi bir uykuyla desteklenmesi gerekir.

     Evden çalışma uyku alışkanlıklarını da değiştirdi. Gündüz uyuma, gece uykusuna engel olmamak kaydıyla yapılabilir. En sık gördüğümüz uyku problemi gece uyuyamamaktır. Bunun en önemli nedeni olarak sabah geç saatte uyanmak karşımıza çıkıyor. Evden çalışma birçok alışkanlığımızı değiştirdi. İnsanlar gece geç yatıp sabah geç uyanmaya başladılar. İkinci en önemli sıkıntı kaygıya bağlı uykuya dalma güçlüğüdür.

     Uykunun kaçmaması için uyku hijyeni dediğimiz kurallara dikkat etmek gerekir. Bunlar akşam yemekten sonra uyarıcı çay, kahve içmemek, akşam yemeğinde ağır yememek, akşam uyumadan önce atıştırma yapmamak, yatakta tablet telefon gibi cihazları kullanmamak olarak sıralanabilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Aktif vak’a sayısı Mart’ın ilk 6 gününde 24 bin kişi arttı

  Cangı: Denetimleri öğretmenler değil kolluk kuvvetleri yapmalı

  Sürdürülebilir tarım, pandemide kilit rol oynadı

  Patates ve soğan üretimi 2020’de arttı

  Şubat ayında üst segment araçların ilan sayılarında düşüş yaşandı

  “Türkiye güvenli liman olma yolunda hızla ilerliyor”

  Gürer: Bakanlıklar vekâletle yönetiliyor

  Örnekköy’de ikinci etap için temel atma zamanı

  Hedef 10 milyon kadının işgücüne katılımı

  “Teknolojiyi yaratan girişimlerde kadınların payının artması adına harekete geçiyoruz”

  Başkan Soyer: Çocuklara daha çok sürprizimiz olacak

  Savunma sanayinde kadının gücü

  KKK. 1.Komando Eğitim Tugay Komutanlığı bakım ve onarım hizmeti alacak

  Efes Selçuk’ta eşitlik birimi kurulacak

  Kadın çalışan sayısı hak ettiği değere kavuşuyor

  “Tarımı yönetemiyorsanız gıda krizi de olur fiyatlar da artar”

  Başkan Sandal’dan esnafa can suyu

  Kadın istihdamında beyaz havlu attık

  Adel Kalemcilik, iş hayatında kadınları desteklemeye devam ediyor

  Yayla Agro’dan el emeği ile üreten kadınlara destek

  Bolu Belediyesi laboratuvar cihazı satın alacak

  Başkan Ergin’in büyük projesi yaşama geçiriliyor

  Bornova Belediyesi’nden kadınlar için sinema atölyesi

  Altınoluk modern kent kimliğine kavuşuyor

  Karşıyaka Meclisi’nde 8 Mart unutulmadı

  Başkan Selvitopu yeni fidanlığı inceledi

  İzmir’den “kadın dostu kent’ anlayışını güçlendirecek adım

  Kurtuluş Müzesi için ilk adım atıldı

  Türk Cumhuriyetleri 30. Yıl bağımsızlık sergisi Seferihisar’da açıldı

  Beklenen gün geldi...

  Efes Selçuk 8 Mart’a hazır: “Kadın İnsanlığın Kanatlarıdır”

  Edremit Belediyesi’nin kadın çalışanları 8 Mart’ta izinli

  Adana Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı bina onarım işi yaptıracak

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  İhale Özetleri

  06 Mart 2021 Tarihli ve 31415 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Rakamlarda beklenen azalma gerçekleşmiyor

  TCMB repo faiz oranları %17-18,50

  Toplu ulaşımda Cumartesi düzenlemesi

  Enerji için kentsel dönüşüm fırsat

  “Türkiye ile dünya arasında köprü olacağız”

  ’Taşa değer katanlar’ 8-11 Haziran tarihleri arasında bir araya gelecek

  Bitkisel üretim değeri 2020’de yüzde 22,99 arttı

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Kadınların istihdam oranının erkeklerin yarısından daha az

  Gübre desteklemelerinin artışına ilişkin karar Resmi Gazete’de yayımlandı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 06.03.2021
  Ticaret 05.03.2021
  Ticaret 04.03.2021
  Ticaret 03.03.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni