• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
02/10/2020 06:41
Egzersiz Yapanların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler

Dyt. Derya Fidan
Beslenme ve Diyet Uzmanı
İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi

     Formda kalmanın anahtarının; düzenli, dengeli beslenme ve egzersiz yapmaktan geçtiğini hepimiz biliyoruz. Özellikle yaz aylarında fit ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak isteyenlerin, hem yapılan egzersizden maksimum fayda sağlamaları hem de yaz sıcaklarında sağlıklı bir bedene sahip olmaları için , vücudunuzu doğru şekilde besleyerek, vücudunuzun ihtiyaçlarını daha iyi şekilde karşılayabilir ve yaptığınız egzersizden daha etkili şekilde yararlanabilirsiniz. İşte egzersiz yaparken tüketmeniz gereken harika besinler!

Yulaf:
     Konu kaslarınızı spora hazırlamak olduğunda, en iyi tercih kompleks karbonhidrattır. Karbonhidratlar spor boyunca kaslarınızın çalışması için ihtiyacı olan glikozu sağlar. Kompleks karbonhidrat yapısında olan tam tahıllı kaynaklar, yavaş sindirildiği için egzersiz sırasında kan şekerinizi dengede tutar ve enerjinizi yüksek tutar. Yulaf en sağlıklı tahıl çeşitlerinden biridir. Glüten içermeyen yulaf vücut için elzem vitamin, mineral, lif ve antioksidanları barındırır. Beta-glukandan ve liften zengin bu harika besin, performansını arttırmak isteyenler için oldukça sağlıklı bir seçimdir.

Kahve:
     Eğer gün içerisinde kahve tüketmekten vazgeçemeyenlerdenseniz, size harika bir haberim var. Egzersiz yapmadan 1 saat önce 350 ml kadar kahve tüketmek daha uzun süre egzersiz yapmanızı destekleyebilir ve dayanıklılığınızı arttırabilir. Kafein ayrıca yaşla birlikte azalan kas kütlesini onarmaya ve yeni kas yapımına da yardım eden etken maddeler içeriyor. Spor öncesi tüketilen bir fincan kahve doku ve kas yaralanması riskini azaltarak kas dokusunun daha genç ve esnek kalmasını sağlıyor. Kahvede bulunan kafein ayrıca yağ ayrıştırıcı özelliklere sahiptir. Bu nedenle spor öncesi kahve tüketerek daha fazla yağ yakmak mümkün. Tabii tükettiğiniz kahvenin yağsız ve kremasız olması şartı ile.

Zencefil:
     Tüm egzersiz çalışmalarınız kas ağrısıyla mı sonuçlanıyor? Bu durumda ilaçlara başvurmak yerine zencefili kullanmayı deneyin. Günde 240 ml zencefil çayı içmek en fazla 10 kalori alınmasını sağlıyor. Bunun yanında tok tutucu bir etkisinin olması onun açlığınızı kontrol etmenize yardımcı olmasını sağlıyor. Bu bitki çayını taze, dövülmüş zencefil kökleri ile hazırlayabilir veya zencefil tozunu kullanabilirsiniz.

Yağlı Tohumlar:
     Çiğ fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar çok iyi bir antioksidan kaynağı olmakla birlikte flavonoidler, fenolik asit ve immün sistemi destekleyen E vitamini bakımından zengindirler. Bu öğelerin hepsi vücudu serbest radikallere karşı korur. Kuru yaban mersini ile karıştırın, salataya ekleyin ya da ilave kas tamir edici etki için protein shake’inize bir kaşık yağlı tohum alternatiflerinden birini veya badem ezmesi katın. Badem protein katkısı sağlayarak yaptığınız smoothie’yi iyi bir sporcu içeceğine dönüştürecektir.

Lor peyniri:
     Egzersiz sonrası kaslarınız, onarım ve yeniden yapım için proteine ihtiyaç duyar. Süt kesiği olarak da adlandırılan lor peyniri, oldukça zengin protein içeriğiyle size çok uygun. İçerisine 1 çay kaşığı kadar ekleyeceğiniz çörek otu ile yağ asidinden dengeli bir alternatif olarak alabilir. 2 dilim wasa üzerine ¼ adet avakado ile renklendirip tüketebilirsiniz.

Su:
     Bir saat ya da daha uzun süre egzersiz yapacaksanız veya fazla terliyorsanız, su vücudunuz için muhteşem bir içecektir. Vücudunuz için yeterli sıvı alınıp alınmadığını bilmenin en kolay yolu; egzersiz öncesi ve sonrası tartılmak. Kaybettiğiniz her yarım kilo için 2-3 bardak su içmeniz gerekir.

Hurma:
     Lif oranın yüksek olması, midede uzun süre kalarak sindiriminin yavaş olmasını sağlıyor. Böylece kendimizi daha uzun süre tok hissederek, besin tüketimini azaltmış oluyoruz. İçerdiği yüksek orandaki potasyum ve demir mineralleri de metabolizmayı hızlandırıcı etkileriyle kilo verme sürecinde yardımcı oluyor. Ancak unutmamak gerekir ki 4 adet hurma bir porsiyon meyveyle eşdeğer olup, ortalama 60 kalori içeriyor. Spor sırasında enerjiyi yükseltici karbonhidrat, potasyum ve demir içerir. Potasyum, doğal olarak sıvı dengesini sağlayıp, dehidratasyonu (su kaybını) engeller ve böylece kas kramplarını da ortadan kaldırır.

     Sporunuzu yaparken yukarıda bahsettiğimiz besinleri birlikte ve kararında tükettiğiniz takdirde, yapılan egzersizden yüksek oranda fayda sağlayabilirsiniz. Ancak tüm bunların yanında, egzersiz saatlerinizi öğle sıcaklarına denk getirmeyecek şekilde yapmanız ve su alımınızı asla ihmal etmemeniz, beden sağlığımız için oldukça önemlidir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Toplam vefat 10 bini geçti

  Pandemi dönemi ve küresel iklim değişikliğinin tarım sektörüne etkileri

  İEKKK’da gündem “yüzülebilir Körfez” ve Alsancak

  BİK Genel Müdürü Rıdvan Duran, İzmir’de gazete temsilcileriyle buluştu

  Enflasyon tahmine 3,2 puanlık revizyon

  Yabancıların en fazla konut aldığı illerden Antalya değer artış lideri

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Tariş Zeytinyağı Birliği fiyat açıkladı

  İZSİAD’dan bağış kampanyasına tablet desteği

  Başkan Oran’dan vatandaşlara Ay Yıldızlı Türk Bayrağı

  Başkan Soyer CHP’li meclis üyeleriyle buluştu; “Birlikte güçlüyüz”

  Seferihisar Kaymakamı, Uçak Kardeşler narenciye tesisini ziyaret etti

  23. Ali Rıza Ertan Şiir Yarışması ödülleri sahiplerini buldu

  İş makinası üretici ve kullanıcılarının en çok tercih ettiği çözüm ortağı

  Maraton İzmir 1. Fotoğraf Yarışması’nda kazananlar belli oldu

  Bizim Toptan, yılın ilk dokuz ayında satış gelirlerini 3,9 milyar TL’ye yükseltti

  Başkan İnce’den gençlere mektup ve nutuk

  Türkiye Perakendeciler Federasyonu Rekabet Kurumu’nu ziyaret etti

  Türk Telekom’dan ‘Fikir Maratonu’

  Kadınlar iş hayatı için ilk adımı Buca’da attı

  Kemalpaşa Belediyesinden eğitime destek

  Karşıyakalı 40 kadından mozaik sergisi

  Yeni normalde imzalar dijitalde atılıyor

  Erciyes kayak turizminde patlama

  İmbatkoop’un ilk satış mağazası Karşıyaka’da açıldı

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BAŞKANLIĞINDAN TANITIM ve REKLAM ALANLARININ KİRAYA VERİLMESİ İŞİ

  İhale Özetleri

  28 Ekim 2020 Tarihli ve 31288 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Yeni hasta sayısı 20 Ekim’den beri 2 binin üzerinde

  HABERLEŞME SİSTEMİNDE KULLANILMAKTA OLAN SANTRALİN GÜNCELLENMESİ İÇİN LİSANS ALIMI

  SORU BANKASI, YAPRAK TEST, ÖDÜLLÜ SINAV, DENEME SINAVI, DÜZEY KONTROL SINAVI ve OPTİK FORM ALIMI İŞİ

  İzmir Gaz’da 2021 sonu hedefi; 1,5 milyon abone

  Özel Sağlık Hastanesi, kapılarını yeniden açtı

  Eylül’de 105 bin 732 taşıt trafiğe kaydoldu

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Afrika’dan ilk Otokar ARMA 8x8 siparişi

  Allianz Türkiye işbirliği yapacak startup’lar arıyor

  Aydem Enerji’nin Parla’sına Bakan ziyareti

  Tarımın geleceği; toplumların, dünyanın ve insanlığın geleceği demek

  ‘Turkcell Biz’in ilk ayında 300 binden fazla kişi GB’larını paylaştı

  Sertap Erener’le 97. Yıl Cumhuriyet Konseri

  Kısa çalışma ve işten çıkarma yasağı 2 ay uzatıldı

  Türk moda endüstrisi, pandemi döneminde dijitalden ihraç ediliyor

  Defne, ihracatçısının yüzünü güldürüyor

  Türkiye’den çelik üreticisi ülkelere işbirliği çağrısı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.10.2020
  Ticaret 27.10.2020
  Ticaret 26.10.2020
  Ticaret 24.10.2020
  Ticaret 23.10.2020
  Ticaret 22.10.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni