• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
26/11/2021 06:36
Diyete Başlarken Dikkat Etmeniz Gereken Noktalar

Yeşim Özcan
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Bodrum Tıp Merkezi

     Yaklaşık iki yıldır günlük yaşantımızda köklü değişikliklere neden olan Covid-19 pandemisi, sağlıksız beslenme ve hareketsizlik nedeniyle pek çok kişide hızlı kilo alımına yol açtı. Üstüne bir de sonbaharda metabolizmanın yavaşlaması ve hareketsizliğin daha da artması eklendiğinde kış öncesi şok diyetlere ilgi artıyor.
     Ancak dikkat! Sürdürülebilir olmayan, sağlığa ciddi zararlar verebilen şok diyetler yerine; hem sürdürülebilir olan, hem de sağlıklı kilo vermeyi sağlayan, ‘parmak izi’ gibi kişiye özel diyetler uygulanması gerekiyor.

     Bunu yapmak için de kişinin diyetisyen eşliğinde, ‘hem ruhuna hem bedenine iyi gelecek, iyi hissettirecek’, alternatifleri beraber oluşturacakları bir diyet uygulaması gerekiyor. Amacınız; ideal kilonuza kavuşmaya çalışırken, hayatınızda doğru ve kalıcı beslenme davranışı geliştirebilmek olsun. Bazı kurallara dikkat ederek bunu gerçekleştirmek mümkün. Bir davranış yaptıkça kalıcı hale gelir. Diyetisyeninizle size özel doğru yöntemi bulup, keyifle beslenip sağlıklı kilo vermek zor değil. Diyetinizin pazartesi başlayıp salı bitmemesi, hem kilo kaybınızı sağlayıp hem de sürdürülebilir olması için, diyete başlarken dikkat etmeniz gereken kurallar.  

İdeal kilonuza adım adım ilerleyin
     Kilo verme hedefinize adım adım ilerleyin. Eğer 10 kilo verme hedefiniz varsa, öncelikli olarak 3 kilo vermeyi deneyin. Hedefinizi yavaş yavaş artırın. Bu sayede ilk hedefinize ulaşmanız hem daha kolay olacak hem de bu durum sizi motive edip ikinci hedefiniz için yola devam edeceksiniz. Ama yola ‘10 kilo vermem lazım’ diye başlarsanız, ilk hafta verdiğiniz 1 kilo sizi motive etmeyebilir. Çünkü hedefiniz hala çok uzak gibi düşüneceksiniz.

Size uygun, en doğru yöntemi belirleyin
     Çevrenizde diyet yapmış ve çok iyi kilo vermiş hatta nasıl kilo verdiğini anlatan kişiler mutlaka vardır. Son dönem sıkça dile getirilen 2 öğün beslenme, protein diyeti, sebze diyeti vb liste uzar ve gider. Yapacağınız şey çok basit; bir diyetisyen ile görüşüp; beslenme şeklinizi, yaşamınızı, çalışma saatlerinizi detaylı konuşup size en uygun, sağlıklı kilo verme yöntemini bulmaktır.

Şok diyetlere itibar etmeyin
     Hızlı kilo vermeyi vadeden, şok diyetlerden uzak durun. Kilo verme hızınızı da kimseyle karşılaştırmayın. Parmak iziniz gibi beslenmeniz de size özel planlanmalı. Herkes ara öğün yapmak zorunda değil veya herkes 2 öğün beslenmek zorunda değil. Öğün sayısı, zamanı, içeriği size özel ve tüketebileceğiniz, uygulayabileceğiniz şekilde olmalıdır. Sevdiğiniz, sevmediğiniz besinleri, yapabileceklerinizi ve yapamayacaklarınızı diyetisyeniniz ile paylaşın.

Hazır olduğunuzda başlayın
     Kilo vermeye karar verdiğinizde önce kendinize hazır olup olmadığınızı sorun. Yakın zamanda taşınma, önemli bir toplantı, seyahat, tatil planı gibi süreçleriniz varsa ve bu tarz yaşam değişikliklerinden etkilenen biriyseniz, sürecin 1-2 gün de olsa aksaması sizi daha çok strese sokuyorsa, daha sakin bir dönemi bekleyebilirsiniz. Doğru yöntem ile beslenme alışkanlıklarınızı değiştirebilir ve sağlıkla kilo verebilirsiniz. Hatta böyle yoğun bir dönemde kendinizle de ilgilenmek size çok iyi gelebilir.

Başlangıç için haftalık hedefler koyun
     Diyete başlangıç için kendinize haftalık hedefler koyun. Örneğin; günlük içmem gereken kadar su içiyorum; her gün en az 7 saat uyuyorum; tatlı, şekerli, hamur işi gibi kilo almama sebep olan her ne varsa miktarını yarıya düşürüyorum ve haftada en az 3 saat mutlaka yürüyorum. Sadece bu 4 maddeyi değiştirmeye başladığınızda bile karşınızda büyük bir mesele haline gelen kilo verme süreciniz kolaylaşıyor.

Ödül ve ceza uygulamasından kaçının
     Bu hafta çok güzel kilo vermişim, o zaman kendimi ödüllendireyim. Ya da ‘hiç kilo veremedim. Bu hafta hiç kaçamak yapmamalıyım’ türünde ödül ve ceza yöntemlerinden kaçının. Bu sizi uzun vadede mutsuz edip motivasyonunu azaltır ve kilo olarak geri döner. Bunun önüne geçmek için ödül, ceza sisteminden çıkıp, porsiyon kontrolü ile tanışabilirsiniz. Hangi besin ne yerine geçer? İçerik planlamasını nasıl yapmalıyım vb konularda diyetisyeninizden destek alabilirsiniz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “MESS metal işçisinin hakkını korumalı”

  Gayrimenkulde satışlar durma noktasında

  Matbaa sektörü kıskaç altında

  “Bağ-Kur primleri 2022’de artırılmasın”

  Yumurta üreticisi kısır döngüde

  Eylül’de sigortalı çalışan sayısı 802 bin kişi arttı

  T.C. TURGUTLU 1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLANEN TEBLİĞ

  “Müteahhittin 15 milyar TL kredi borcu var”

  İMSAD: İç ve dış talep eylül ayında da devam etti

  Havacılıkta motorların hidrojen yakıtları ile uyumluluğu hedefleniyor

  EİB’den Hollanda ve Belçika atağı

  Çevre kirliliğine karşı yönetmelik yürürlüğe girdi

  İzmir’de satış ve kira bedelleri yüzde 20-25 arttı

  Serter: Işılay Saygınlar çoğalsın

  “Turizmin gelişmesi için her türlü desteği vereceğiz”

  Yeni yıl kutlamaları İzmir Arena’da başlıyor

  “Bereket ekonomisi inşa ediyoruz”

  Maden şehitleri Buca’da anıldı

  “Sigorta sektörüne yeni bir soluk getiriyoruz”

  Mobilexpress dokuz ayda 160 milyon işleme aracılık etti

  Malatya Su ve Kanalizasyon İdaresi alt yapı işleri yaptıracak

  MedıaMarkt aralık ayına da cazip fiyatlarla girdi

  Koçtaş’tan ZUBİZU üyelerine özel indirim kampanyası

  Konak ve Nilüfer Belediyesi, “Kardeş Şehir” oldu

  İndirimli alışveriş döneminde 50 milyon dakika görüşme yapıldı

  İzmir Marina’da Mavi Bayrak gururu

  Gediz Havzası için FAO’dan yeni proje

  Samsun T Tipi Kapalı ve Açık İnfaz Kurumu akaryakıt satın alacak

  DEÜ’nün engelsiz yatırımı ‘ArtıBiz’ kafe açıldı

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Başkan Sandal: Asla yalnız değilsiniz

  Buca’da Elektrikli Sandalye Maratonu heyecanı

  Engelli bireyler için dijital erişilebilirliğin önemi

  Veri ihlali sonrasında atılması gereken 10 temel adım

  Şirketlerin korkulu rüyası; işten ayrılan çalışanlar

  SASKİ, mekanik malzeme satın alacak

  TMMOB TEKSTİL MÜHENDİSLERİ ODASI İZMİR ŞUBESİ 15. OLAĞAN GENEL KURULUNA ÇAĞRI

  İhale Özetleri

  04 Aralık 2021 Tarihli ve 31679 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Vak’a test oranı 21 Kasım’dan beri en düşük seviyede

  Sanayiciye gece yarısı zam şoku

  EİB’ten kasımda 1 milyar 437 milyon $’lık ihracat

  Enflasyon yıllık yüzde 21,31’e çıktı

  Yİ-ÜFE, kasımda yüzde 9,99 yıllık yüzde 38,94’e yükseldi

  Dikili TDİOSB’nin, jeotermal arama ruhsatı 9’a yükseldi

  EPDK, lisans bedeli ve katılma payını yürürlükten kaldırdı

  Merkez Bankası’ndan üst üste ikinci döviz müdahalesi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 04.12.2021)
  Ticaret 03.12.2021
  Ticaret 02.12.2021
  Ticaret 01.12.2021
  Ticaret 30.11.2021
  Ticaret 29.11.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni