• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
08/04/2021 06:14
Bel Ağrısına Karşı 7 Etkili Egzersiz

Prof. Dr. Halil Koyuncu
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı
Acıbadem Kozyatağı Hastanesi

     Son bir yıldır günlük yaşam alışkanlıklarımızı derinden etkileyen yüzyılın salgın hastalığı koronavirüs (Covid-19) pandemisi nedeniyle hareketlerimiz büyük ölçüde kısıtlanırken, iş yaşamının adeta ev ortamına aktarılması nedeniyle online toplantılar derken bilgisayar karşısında geçirdiğimiz saatler arttı; bu durum da pek çok kişide bel ağrılarını tetikledi. Toplumda her 10 kişiden 9’unun bel ağrısı çektiği belirtiliyor.

     İş yaşamı, ağrıların oluşumunda kolaylaştırıcı bir faktördür. Covid pandemisi sürecinde ekran karşısında uzun süre çalışma ve hareketsizlik nedeniyle bedenin şekli bozuldu. Omurga ve özellikle bel ya çukurlaştı ya kamburlaştı veya eğrildi. Ruhsal yapının çökmesi de belde stres yaratarak ağrıyı artırdı. Duruş bozukluğu, vücudu yanlış kullanma, aynı pozisyonda kalma ve bele binen anormal yükler, beldeki ve çevredeki kasların görevini unutturdu. Kaslar çalışamaz hale geldi, kuvvetleri azaldı, kasıldılar ve kısaldılar. Bu etkenler de pek çok kişide bel ağrılarının artmasına yol açtı.

     Bel ağrılarının yüzde altmış nedeninin kas kaynaklı olduğunu, alınacak bazı önlemler ve yapılacak bazı egzersizlerle bu ağrıları azaltmanın mümkün olabilecek.

Başta kitap taşıma egzersizi
     Hem otururken hem de ayakta ‘başta kitap taşıma’ egzersizi yapın. Sandalyeye sırtınız ve omzunuz dik şekilde oturun ve başınızın üzerine kitap yerleştirin. Bu şekilde gün içinde birkaç kere 5’er dakika durmaya çalışın. Ayakta da aynı şekilde başınızın üzerine kitap koyup dik durarak omurganın, özellikle belin doğal eğriliğini yeniden kazandırabilirsiniz.

Sırt üstü yatarak bacaklarınızı yukarı kaldırın
     Sırt üstü yatarken iki bacağınızı bitişik şekilde uzatın. Sırayla önce bir bacağınızı 10 kez, kalçanızdan yukarı olacak şekilde kaldırın, ardından diğer bacağınızda işlemi tekrarlayın. Sonra her iki bacağınızı bitişik şekilde aynı anda kalçanızdan yukarıda olacak şekilde kaldırın. Bu hareketi sabah akşam 10 kez yapın.

Ellerinizi belinizin altına koyun ve bastırın
     Sırt üstü pozisyonda, her iki el açılmış halde, yan yana, el sırtları bele gelecek şekilde, bel ile yer arasına yerleştirin. Belinizi yere doğru ellerinizin üzerine bastırın. Belinizin kasıldığını hissedin. 10’a kadar sayıp sonra gevşetin. Sabah akşam düzenli yaptığınızda karın ve belin kuvvetlenmesine büyük fayda sağlarsınız.  

Karnınızın altına yastık koyun
     Yüzüstü yatarken, karın altına yastık koyun. Belinizi rahatlatın. Ardından başınızla beraber, boyun ve sırtınızı, belden yukarı doğru hareket ettirin. Kollar duruma göre önde veya yanlarda olabilir. Bu hareketi sabah akşam 10 kez yapın. Yine yüzüstü pozisyonda, karın altında yastık varken, kollar yanlarda olduğu sırada, her iki bacağınızı sırayla 10’ar kez yukarı doğru kaldırın. Böylece, beli ve tüm bedeni taşıyan bacak kasları da çalıştırılmış olur.

Mekik çekin
     Sırt üstü yatarken, tam veya yarı pozisyonda mekik hareketi beli esnetirken, karın kaslarının kasılmasını sağlar. Karın kasları, bel ile beraber, gövdenin alt bölümünü oluşturan silindirin ön bölümünü oluşturan kaslardır. Sırt üstü pozisyonda elinizi başınızın altına koyun ve günde en az 10 kere mekik çekin.

Kedi-deve pozisyonu alın
     Yüz üstü pozisyonda, diz ve dirsekleriniz üzerinde durun. Gövdenizin arkasını oluşturan omurganızı, kedi-deve pozisyonuna getirerek esnetin. Bu harekette, başlangıç, belden sırta ve boyna doğru olur veya boyundan, sırta ve bele doğru olur. Her gün sabah akşam 10’ar kez düzenli yapın. Bu hareketler, gövdenin hem ön hem de arka kaslarını esnetir.

Bel kaslarını esnetin
     Yan yatarken yukarı doğru doğrulun; bu hareketi 10 kez tekrarlayın. Ardından diğer yanınıza yatın ve aynı hareketi yapın. Sonra sırt üstü yatıp iki bacağınızı birden gövdenizin her iki yanına doğru döndürün. Sabah akşam 10 kez düzenli yapın. Böylece bu bölgelerin kaslarını esnetmiş olursunuz.

Egzersizler 2 haftada fayda sağlıyor ancak!
     Her bir egzersiz hareketinin düzenli olarak sabah-akşam günde en az 2 kez 10’ar kere mutlaka yapılması gerekiyor. Şiddetli bel ağrısı çekenlerin mutlaka hekime görünmeleri gerekir. Öncelikli tedavi olarak hekiminizin önereceği ilaç, jel ya da soğuk veya sıcak uygulama gibi tedaviler fayda sağlamazsa fizik tedavi uygulanabilir. Şiddetli bel ağrısı varken egzersiz yapmak zarar verebilir. Ancak günlük yaşamı idame ettirmenizi aksatmayacak bel ağrınız varsa; bu egzersizleri belinizi zorlamadan, belin rahat bir şekilde olmasına dikkat ederek yapabilirsiniz. Bel ağrısına karşı ayrıca uykuda en rahat, en ağrısız pozisyonda yatmanız fayda sağlayacaktır. Egzersiz sırasında ağrı artarsa kendinizi zorlamayın, dinlenip yeniden başlayın. Kasların çalışmasıyla iyilik hali, genellikle bir iki haftada başlar. Ancak düzenli yapılması çok önemlidir. Bırakıldığı anda, geriye dönüş hızlı olur. 30 yaşına kadar kazanılan kas kitlesi ve kuvveti, yaşlılık dönemine hazırlık olur.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İhale Özetleri

  26 Ekim 2021 Tarihli ve 31640 Sayılı Resmî Gazete

  25 Ekim 2021 Tarihli ve 31639 Sayılı Resmî Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Vak’a sayısı 27.663’e, vefat sayısı da 232’ye yükesldi

  Mobilya tasarımına ‘Kemeraltı’ modeli

  Elektriğe “sessiz zam” yapıldı

  2021’de tahıl ve sebze üretimi azalacak

  Döviz / Altın

  Mandalina ihracatında hedef 500 milyon dolar

  “En az iki doz aşı olmuş öğretmen oranı yüzde 92”

  Hizmet, perakende ticaret ve inşaatta güven endeksi yükseldi

  90 milyon TL sosyal yardım yapılacak

  Eylül ayında 92 bin 996 adet taşıt trafiğe kaydoldu

  Türksat, 5. nesil uydusunun gücüyle Cabsat’a katılıyor

  EMD Medya Okulu İKÇÜ’lü Medya ve İletişim öğrencileriyle buluştu

  Borsalarda Alım-Satım

  Başkan Soyer Genel Kurul için Strazburg’da

  Gürer: Poşet kullanımı azalmadı, aksine arttı

  Konya Büyükşehir Belediyesi Su İdaresi gaz klor tankı satın alacak

  Soyer’den KOSBİ’ye destek ziyareti

  Paşabahçe Mağazaları ikinci deneyim mağazasını İzmir’de açtı

  Peyman’ın e-ticaret sitesi açıldı

  Bornova’da yüz yüze kurslar başladı

  Döviz artıyor, KOBİ’ler fiyatlama yapmakta zorlanıyor

  Best For Hydrogen’de yenilikçi fikirler yarıştı

  Anadolu Isuzu’dan İsviçre’ye teslimat

  Geleneksel el sanatları teknolojiyle buluştu

  ESHOT ailesinin mutlu günü

  Gaziemir’den Datça’ya dostluk köprüsü kuruldu

  Petzoo’yu 40 bin kişi ziyaret etti

  Egeli genç araştırmacıların projelerine TÜBİTAK’tan destek

  Pendik Belediyesi fotokopi makinelerinin bakım ve onarımı hizmeti alacak

  Babylons & IAAF Sanat ve Antika Fuarı 2. kez istanbul’da

  Saipler’de “Zeytin Festivali” düzenlendi

  Kemalpaşa 29 Ekim’i Şevval Sam ile kutlayacak

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Cumhuriyet coşkusuna bilgi yarışması

  Binlerce İzmirli Buca’da Gripin konserinde buluştu

  İzmir Cumhuriyet Bayramı’na hazır

  Buca’da cumhuriyet defilesi büyük ilgi gördü

  Sultangazi Belediyesi yemek hizmeti alacak

  Fenerbahçe Köprüsü’nde yol yapım çalışması tamamlandı

  Tarihi Saat Kulesi’nin 120’inci yaşına özel sergi

  GAZİEMİR NEVVAR SALİH İŞGÖREN DEVLET HASTANESİ BÜNYESİNDEKİ KANTİN, BÜFE, ÇAY OCAĞI ve BÜFEMATİK YERİ İHALE İLE KİRAYA VERİLECEKTİR

  Hibrit çalışma modeli İzmir’e avantaj olacak

  İhale Özetleri

  25 Ekim 2021 Tarihli ve 31639 Sayılı Resmî Gazete

  Yeni vak’a sayısı 25 binin altına indi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 26.10.2021
  Ticaret 25.10.2021
  Ticaret 23.10.2021
  Ticaret 22.10.2021
  Ticaret 21.10.2021
  Ticaret 20.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni