• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
08/04/2021 06:14
Bel Ağrısına Karşı 7 Etkili Egzersiz

Prof. Dr. Halil Koyuncu
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı
Acıbadem Kozyatağı Hastanesi

     Son bir yıldır günlük yaşam alışkanlıklarımızı derinden etkileyen yüzyılın salgın hastalığı koronavirüs (Covid-19) pandemisi nedeniyle hareketlerimiz büyük ölçüde kısıtlanırken, iş yaşamının adeta ev ortamına aktarılması nedeniyle online toplantılar derken bilgisayar karşısında geçirdiğimiz saatler arttı; bu durum da pek çok kişide bel ağrılarını tetikledi. Toplumda her 10 kişiden 9’unun bel ağrısı çektiği belirtiliyor.

     İş yaşamı, ağrıların oluşumunda kolaylaştırıcı bir faktördür. Covid pandemisi sürecinde ekran karşısında uzun süre çalışma ve hareketsizlik nedeniyle bedenin şekli bozuldu. Omurga ve özellikle bel ya çukurlaştı ya kamburlaştı veya eğrildi. Ruhsal yapının çökmesi de belde stres yaratarak ağrıyı artırdı. Duruş bozukluğu, vücudu yanlış kullanma, aynı pozisyonda kalma ve bele binen anormal yükler, beldeki ve çevredeki kasların görevini unutturdu. Kaslar çalışamaz hale geldi, kuvvetleri azaldı, kasıldılar ve kısaldılar. Bu etkenler de pek çok kişide bel ağrılarının artmasına yol açtı.

     Bel ağrılarının yüzde altmış nedeninin kas kaynaklı olduğunu, alınacak bazı önlemler ve yapılacak bazı egzersizlerle bu ağrıları azaltmanın mümkün olabilecek.

Başta kitap taşıma egzersizi
     Hem otururken hem de ayakta ‘başta kitap taşıma’ egzersizi yapın. Sandalyeye sırtınız ve omzunuz dik şekilde oturun ve başınızın üzerine kitap yerleştirin. Bu şekilde gün içinde birkaç kere 5’er dakika durmaya çalışın. Ayakta da aynı şekilde başınızın üzerine kitap koyup dik durarak omurganın, özellikle belin doğal eğriliğini yeniden kazandırabilirsiniz.

Sırt üstü yatarak bacaklarınızı yukarı kaldırın
     Sırt üstü yatarken iki bacağınızı bitişik şekilde uzatın. Sırayla önce bir bacağınızı 10 kez, kalçanızdan yukarı olacak şekilde kaldırın, ardından diğer bacağınızda işlemi tekrarlayın. Sonra her iki bacağınızı bitişik şekilde aynı anda kalçanızdan yukarıda olacak şekilde kaldırın. Bu hareketi sabah akşam 10 kez yapın.

Ellerinizi belinizin altına koyun ve bastırın
     Sırt üstü pozisyonda, her iki el açılmış halde, yan yana, el sırtları bele gelecek şekilde, bel ile yer arasına yerleştirin. Belinizi yere doğru ellerinizin üzerine bastırın. Belinizin kasıldığını hissedin. 10’a kadar sayıp sonra gevşetin. Sabah akşam düzenli yaptığınızda karın ve belin kuvvetlenmesine büyük fayda sağlarsınız.  

Karnınızın altına yastık koyun
     Yüzüstü yatarken, karın altına yastık koyun. Belinizi rahatlatın. Ardından başınızla beraber, boyun ve sırtınızı, belden yukarı doğru hareket ettirin. Kollar duruma göre önde veya yanlarda olabilir. Bu hareketi sabah akşam 10 kez yapın. Yine yüzüstü pozisyonda, karın altında yastık varken, kollar yanlarda olduğu sırada, her iki bacağınızı sırayla 10’ar kez yukarı doğru kaldırın. Böylece, beli ve tüm bedeni taşıyan bacak kasları da çalıştırılmış olur.

Mekik çekin
     Sırt üstü yatarken, tam veya yarı pozisyonda mekik hareketi beli esnetirken, karın kaslarının kasılmasını sağlar. Karın kasları, bel ile beraber, gövdenin alt bölümünü oluşturan silindirin ön bölümünü oluşturan kaslardır. Sırt üstü pozisyonda elinizi başınızın altına koyun ve günde en az 10 kere mekik çekin.

Kedi-deve pozisyonu alın
     Yüz üstü pozisyonda, diz ve dirsekleriniz üzerinde durun. Gövdenizin arkasını oluşturan omurganızı, kedi-deve pozisyonuna getirerek esnetin. Bu harekette, başlangıç, belden sırta ve boyna doğru olur veya boyundan, sırta ve bele doğru olur. Her gün sabah akşam 10’ar kez düzenli yapın. Bu hareketler, gövdenin hem ön hem de arka kaslarını esnetir.

Bel kaslarını esnetin
     Yan yatarken yukarı doğru doğrulun; bu hareketi 10 kez tekrarlayın. Ardından diğer yanınıza yatın ve aynı hareketi yapın. Sonra sırt üstü yatıp iki bacağınızı birden gövdenizin her iki yanına doğru döndürün. Sabah akşam 10 kez düzenli yapın. Böylece bu bölgelerin kaslarını esnetmiş olursunuz.

Egzersizler 2 haftada fayda sağlıyor ancak!
     Her bir egzersiz hareketinin düzenli olarak sabah-akşam günde en az 2 kez 10’ar kere mutlaka yapılması gerekiyor. Şiddetli bel ağrısı çekenlerin mutlaka hekime görünmeleri gerekir. Öncelikli tedavi olarak hekiminizin önereceği ilaç, jel ya da soğuk veya sıcak uygulama gibi tedaviler fayda sağlamazsa fizik tedavi uygulanabilir. Şiddetli bel ağrısı varken egzersiz yapmak zarar verebilir. Ancak günlük yaşamı idame ettirmenizi aksatmayacak bel ağrınız varsa; bu egzersizleri belinizi zorlamadan, belin rahat bir şekilde olmasına dikkat ederek yapabilirsiniz. Bel ağrısına karşı ayrıca uykuda en rahat, en ağrısız pozisyonda yatmanız fayda sağlayacaktır. Egzersiz sırasında ağrı artarsa kendinizi zorlamayın, dinlenip yeniden başlayın. Kasların çalışmasıyla iyilik hali, genellikle bir iki haftada başlar. Ancak düzenli yapılması çok önemlidir. Bırakıldığı anda, geriye dönüş hızlı olur. 30 yaşına kadar kazanılan kas kitlesi ve kuvveti, yaşlılık dönemine hazırlık olur.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Doxing tehdidi yayılıyor, hedefli e-posta saldırıları yükselişte

  İhale Özetleri

  23 Nisan 2021 Tarihli ve 31463 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  İyileşen sayısı yeni vak’aları geçti

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  KÇÖ’nün uzatılması iş dünyasına can suyu oldu

  Yenilenebilir enerjiye kriz antikor oldu

  Tüketici güveni yılın en düşük seviyesinde

  MB: Politika faizi enflasyonun üzerinde oluşturulacak

  Yetiştiricilere 1,5 milyar TL’lik destek

  TBB’nin yeni başkanı Alparslan Çakar

  EPDK: Tüketicilerin faturalarına ilave bir bedel yansıtılmayacak

  Bazı ürünlerin ithalatında gümrük vergisi sıfırlandı

  “İhracatta fiyat birlikteliği dijital platformla sağlanabilir”

  İnşaat sektörünün 2021 yılı rotası

  Eker’in online olarak düzenlediği 23 Nisan Çocuk Koşusu başlıyor

  İTO ve Türk Telekom’dan KOBİ’lerin dijital dönüşümüne katkı

  Buzda şampiyonluk zamanı

  TEİAŞ 7. Bölge Müdürlüğü yol açma ve kazı çalışmaları yaptıracak

  Setur Marinaları, 3 yıldır üst üste “Türkiye’nin En İyi İş Yeri” ödülünü aldı

  İzmir’de Biz Varız dayanışması büyüyor

  Tüpraş ve Arter’den 23 Nisan’da çocuklara özel sanat etkinliği

  Ege İhracatçı Birlikleri web sitesi Türkçe, İngilizce ve Çince hizmet veriyor

  İzmir Alsancak Nevvar Salih İşgören Devlet Hastanesi tıbbi sarf malzeme satın alacak

  Hırdavat sektöründen ilk çeyrekte 2,4 milyar dolar ihracat

  Büyükşehir Karaburun’daki depremzedelerin yanında

  23 Nisan coşkusu Migros ile evlere geliyor

  Ege Üniversitesi dünyanın en iyileri arasında yer aldı

  Kirazlı eğitimcilerden Başkan Soyer’e hizmet teşekkürü

  VakıfBank’tan sosyal yardım ödemelerine özel; Ön Ödemeli Kart

  ELEKTRİK SARF MALZEMESİ ALINMASI İŞİ

  T.C. İZMİR 3. İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE ZİYNET EŞYASI SATIŞI

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Bayraklı’nın sokakları yenileniyor

  Çaldıran Belediyesi inşaat malzemeleri satın alacak

  Turkcell geleceğin siber güvenlik uzmanlarını yetiştiriyor

  Oteller mobil ödeme ile tamamen temassız olacaklar

  Konak’ta dezenfeksiyon atağı

  Dijitalin en karlısı kitap sektörü

  Borusan ve YGA, 10 bin öğrenciyi bilimle buluşturuyor

  İhale Özetleri

  22 Nisan 2021 Tarihli ve 31462 Sayılı Resmi Gazete

  Rakamlar yüksek seviyelerini koruyor

  Kısa Çalışma Ödeneği Haziran’a kadar uzatıldı

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Hedef finansmana kolay erişim

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.04.2021
  Ticaret 22.04.2021
  Ticaret 21.04.2021
  Ticaret 20.04.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni