• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Sabuncubeli tünelinde 350 milyon bilmecesi

11 Haziran 2018 Pazartesi 15:00
12
14
16
18

Sabuncubeli tünelinde 350 milyon bilmecesi

           HABER MERKEZİ     
     Yapımı uzun yıllardır beklenen ve İzmir ile Manisa’yı birbirine bağlayan Sabuncubeli Tüneli’nin açılmasıyla birlikte yeni tartışmalar da başladı. Tünelin yapım maliyetinin yüksek olduğunu iddia eden TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Alim Murathan, kamu kaynaklarının harcandığını söyledi.
     Kamuoyuna yaptığı açıklama ile projeyi değerlendiren Murathan, Başbakan Binali Yıldırım tarafından açılan Sabuncubeli Tüneli’nde kamu kaynaklarının boşuna kullanıldığını vurgulayarak, “Bizler Oda yönetimi olarak bu tünelin süreci ve maliyetleri ile ilgili, halkımızın gerçekleri öğrenmesini istiyoruz.

     Bu projenin süresi üç yıl olarak belirlendi. Ancak proje ancak sekiz yılda tamamlanabildi. Yine proje keşif ve maliyeti 150 milyon TL olması öngörülüyordu. Fakat aradan geçen zaman içinde 2018 yılı itibariyle bu rakam 500 milyon TL’ye ulaştı. Yani bu proje, kamu kaynakları ile öngörülen maliyetlerinin üç katından daha fazla bir maliyetle ve vatandaşın 350 milyon TL’si çarçur edilerek bitirilebildi. Bilimden uzak, ‘yaptım oldu’ mantığı ile  hesapsız anlık kararlarla yapılan her projede olduğu gibi maliyetler üç katına çıktı. Halkın vergileri boşa harcandı. Yine birileri zengin edildi.” dedi.

     Türkiye’nin mevcut ekonomik koşullarının göz önüne alındığında popülist politikalarla hazırlanmış projelerin ülkeye yük getirdiğini savunan Murathan, “Sonuçta ilk projeler yetersiz kaldığı için yeniden projelendirme ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Yaklaşık 4 yıllık bir zaman kaybı ile ciddi ek maliyetlerle işe başlanmıştır. Yap-işlet-Devret modeli ile ihale edilen işin ‘Hele bir başlayalım mantığı’ ile yetersiz projeleri sonucu yüklenicisi de iflas edip işi tamamlayamamış, Yeni bir yüklenici ile kamu kaynakları ile iş 2018 yılında ancak bitirilmiştir.” ifadesinde bulundu.

Yeterli çalışma yapılmadı
     Tünel güzergâh seçimi için yeterli jeolojik inceleme yapılmadığını savunan Murathan, “Sabuncubeli tüneli, eski heyelan bölgesine planlanmış bu sebeple de yapılan hazırlık kazıları sırasında kaymalar oluşmuştur. Tünel güzergahında ilerleme sırasında gerçekte karşılaşılan jeolojik birimlerin özelliklerinin; yetersiz ön çalışmalarla ortaya konulan jeolojik birimlerden çok daha farklı olması sebebi ile tünel kazı maliyetlerinin aşırı derecede çok artmasına imalat süresinin ise çok uzamasına neden olmuştur.

     Tünel kazı destekleme çalışmaları sırasında karşılaşılan yeraltı suyu taşıyan kum-çakıl mercekleri tünel kazı maliyetlerinin artmasına imalat süresinin ise uzamasına sebep olmuştur. Yüklenici hızı artırıp maliyetleri düşürmek için imalat kalitesinden taviz vermek yolunu seçince de tünellerde deformasyonlar hızla artmıştır. Deformasyonların durdurulması için ciddi zaman ve para harcanmak zorunda kalınmıştır.” ifadesinde bulundu.

 


+ Benzer Haberler
» Akkuyu NGS’de ilk fonlama yapıldı
» Elektronik Ticarette Güven Damgası Uygulaması başladı
» “30 kişi iş kazasıyla 25 kişi doğal yolla yaşamını yitirdi”
» EBSOV eğitim için kermes düzenledi
» İşler: Travel Turkey turist ithal eden fuar olmalı
» EPDK’dan sert yaptırım
» “Ulaştırma Bakanı ve TCDD Genel Müdürü istifa etmeli”
» Palandöken, “Kültürümüzün mirası mesleklerimiz yok olmasın”
» ‘70 Hayat’ın geliri Koruncuk Vakfı’na
» Corendon, QM Awards’tan iki ödülle döndü


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.12.2018
  Ticaret 15.12.2018
  Ticaret 14.12.2018
  Ticaret 13.12.2018
  Ticaret 12.12.2018
  Ticaret 11.12.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni