• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Renault-Nissan-Mitsubishi, 5,54 milyon satış adedine ulaştı

31 Temmuz 2018 Salı 11:00
12
14
16
18

Renault-Nissan-Mitsubishi, 5,54 milyon satış adedine ulaştı

           HABER MERKEZİ     
     Dünyanın en büyük otomotiv ittifakı olan Renault-Nissan-Mitsubishi, son altı ayda satışlarını yüzde 5,1 artırarak, 5 milyon 538 bin 530 satış adedine ulaşarak bir rekora imza attı.
    SUV, crossover, pickup, sıfır emisyonlu elektrikli ve elektrikli hibrit modeller dahil olmak üzere ürün segmentlerinde yoğun müşteri talebi gerçekleşti.
     Renault, Clio, Captur ve Scenic ile satışlarını artırırken; Dacia yarıyıl satış rekoru kırdı. Nissan’ın Note, Serena, X-Trail ve Qashqai modelleri yoğun talep gördü. Mitsubishi Motors’un satış adetleri ise yeni Eclipse Cross ve XPANDER ile artış kaydetti.

     Renault ve Nissan elektrikli araç segmentinde büyük bir talep artışı gerçekleşti. ZOE ile Avrupa elektrikli otomobil pazarındaki yüzde 21,9’luk pazar payını koruyan Renault, elektrikli hafif ticari araç pazarındaki yüzde 38 olan pazar payını Kangoo Z.E. ile sürdürdü. Nissan Leaf, 18 binden fazla satış adedi ile yılın ilk yarısında en çok satan elektrikli otomobil oldu ve 47 binin üzerinde gerçekleşen elektrikli otomobil satışına katkıda bulundu. Mitsubishi Motors, PHEV SUV segmentindeki pazar liderliğini hibrit Outlander talepleri ile devam ettirdi.

     Renault-Nissan-Mitsubishi Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Carlos Ghosn, “İttifak şirketlerimiz, markalarımızın rekabetçi ve cazip teklifleri ile birçok pazarda satış adetlerini artırmaya devam ediyor. 2018’in ilk yarısındaki bu güçlü satış performansı, İttifak 2022 planımızdaki öngörümüzü gerçekleştirdiğimizi gösteriyor.” dedi.
     Renault-Nissan-Mitsubishi, altı yıllık planı kapsamında 2022 yılı sonunda yıllık 14 milyondan fazla satış öngörüyor. Bu rakam, 2017’de İttifak şirketlerinin gerçekleştirdiği 10,6 milyon satış adedinden yüzde 30 daha fazla. Plan, ortak platform ve motor kullanımı dahil olmak üzere üye şirketler arasında işbirliğini ve otonom sürüş alanlarındaki teknolojik yenilikleri paylaşmayı hedefliyor.

     Yılın ilk yarısında dünya çapında satılan her dokuz araçtan biri İttifak şirketleri tarafından satıldı. Markalar arasında:
     Renault Grubu, Renault ve Dacia markaları ile 2018’in ilk yarısında 2,1 milyon satış adedi gerçekleştirerek rekor kırdı. Renault, Avrupa’da segment lideri olan Captur’un katkısı ile en çok satan ikinci marka olmaya devam etti.
     Nissan Motor, dünya çapında Nissan, INFINITI ve Datsun markaları altında 2,8 milyon satış adedine ulaştı. Şirket, Çin’de ise yüzde 10,8’lik bir satış artışı kaydetti.
     Mitsubishi Motors, yılın ilk yarısında 60’tan fazla ülkede lanse edilen yeni Eclipse Cross’un katkısı ile dünya çapında 616 bin 648 adet satış gerçekleştirdi. Ayrıca Nisan ayında Endonezya’dan Filipinler’e XPANDER ihracatı başladı. Tayland’da pickup; Çin’de ise SUV segmentine yönelik güçlü talep ise sonuçlar üzerinde etkili oldu.

 


+ Benzer Haberler
» TarımKart ile hasatta geri ödeme imkanı sunan tarım kredisi Fibabanka’da
» Edenred ile Kurumsal Gönderileriniz de indirimli
» Türk limanları üçüncü çeyrekte büyüdü
» Vodafone Türkiye, güçlü büyümesini sürdürdü
» Kerevitaş Gıda Sanayi, 2018 yılının üçüncü çeyreğinde 539 milyon TL’lik ciro gerçekleştirdi
» Dijital dönüşümün anahtarı güvenlik
» ESET, MRG Effitas Online Bankacılık Ödülü’ne layık görüldü
» İZBAN’da grev hazırlığı
» Sağlığa 217 yeni yatırım ile 7 bin yeni yatak
» Türk çeliğine İran tehdidi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 14.11.2018
  Ticaret 13.11.2018
  Ticaret 12.11.2018
  Ticaret 10.11.2018
  Ticaret 09.11.2018
  Ticaret 08.11.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni