• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Promosyoncular pandemiye hızlı adapte oldu

09 Aralık 2020 Çarşamba 17:00
12
14
16
18

Promosyoncular pandemiye hızlı adapte oldu

   ► Promosyon sektörünün pandemiye hızlı adapte olduğunu belirten Promotürk Başkanı Abdullah Gürz, maske ve temizlik ürünlerinin promosyon sektöründe kendine yer bulduğunu söyledi.

           SELDA AK / ÖZEL      
     Pandemiyle birlikte maske ve temizlik ürünlerinin promosyon sektöründe kendine yer bulduğunu ifade eden Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Başkanı Abdullah Gürz, salgın süreci başlangıcında promosyon ürünlerine olan talebin düştüğünü ve sektörün bu yıl yüzde 10-20’lik daralma beklediğini kaydetti.
     Pandemi sürecinin sektöre yansımalarını aktaran Gürz, “Pandemi hayatımızda olduğu gibi sektörümüzde de değişikliklere sebep oldu. En başta hareket kısıtlamalarından dolayı bir çok firma müşteri ziyaretlerini iptal yada azaltma yoluna gitti bu durumda promosyon ürünlerine olan talepte bir düşüş meydana getirdi. Tabi bununla beraber hayatımıza giren hijyen ve temizlik ürünlerde promosyon sektöründe kendine yer buldu” diye konuştu.

     Promosyon sektörünün geçtiğimiz yıl 40 milyarlık dış ticaret hacmine ulaştığını anımsatan Gürz, “Pazarda tüketim alışkanlıklarının artmasına paralel olarak sektör, her yıl yaklaşık yüzde 10 büyüme trendinde idi. Ancak 2020 senesi bütün alışkanlıklarımızın değiştiği bir yıl oldu. Küresel bazda baktığımızda ticaret hacmi yaklaşık yüzde 40 daraldı. Havacılık ve turizm gibi bazı sektörlerde bu daralma yüzde 70’lere vardı. Türkiye’de promosyon sektörünün en büyük avantajı pandemiye hızlı adapte olarak ihtiyaca göre maske ve hijyen gibi promosyon ürünleri üreterek bu etkiyi azaltmayı başarması. Bizde bu sene sektörde yüzde 10-20’lik bir daralma olacağını tahmin ediyoruz” dedi.

“Firmalar bez maske ve hijyen setleri talep ediyor”
     Salgın sebebiyle taleplerin değiştiğini ve firmalara sunulan promosyon ürünleri yelpazesine yenilerinin eklendiğini kaydeden Gürz, “Pandemi ile hayatımıza giren maske ve hijyen kuralları sektörümüze de aynı hızla girdi. Birçok firmamız tek kullanımlık ve bez maskeleri, ister baskılı ister baskısız olarak müşterilerine sunuyor. Bunun yanında kolonya ve dezenfektan da hijyen setleri olarak kurumsal firmaların talep ettiği ürünler arasında yer alıyor” ifadelerine yer verdi.

“Üreticiler kendilerini hızla güncellemeli”
     Salgından kaynaklı olarak küresel ticarette doğan fırsatlara değinen Gürz, “Pandemi sürecinde ürün tedarik zincirinde yaşanan aksamalardan ve virüsün ilk başlangıç noktası olarak Çin görülmesinden dolayı piyasalarda Çin ürünlerine alternatif üreticiler aranmaya başlandı. Türkiye bu fırsat değerlendirebilecek insan kaynağına ve üretim kapasitesine sahip. Ancak üreticilerimizin küresel ticaretin gerektirdiği standardizasyonlara ayak uydurabilmesi için kendilerini hızla güncellemeleri gerekiyor” şeklinde konuştu.

“Sayfamızı 365 gün fuar konsepti ile yeniliyoruz”
     Promotürk olarak üyelerinin ve sektörün bu dönemde işlerini geliştirebilmesi için aldıkları aksiyon planını anlatan Gürz, “Üyelerin ticaretlerini dijital platforma taşıyabilmeleri ve ihracat imkânları oluşturabilmek için promoturk.com sayfamızın yapısını 365 gün fuar konsepti ile yeniliyoruz. Üyelerimizin, firmalarını ve ürünlerini tanıtacakları bu platformun müşteriler ile satıcıların buluşma noktası olmasını umuyoruz” diye konuştu.

“Üyelerin çoğu farklı sektör gruplarına dağıldı”
     Sektörün karşılaştığı sıkıntıları değerlendiren Gürz, “Promosyon sektörü birçok sektörle beraber yaşayan bir sektör. Satışları ve marka algısını arttırmaya yönelik her ürün promosyon olarak değerlendirilebiliyor. Bugün üzerine baskı yapılan her ürünü promosyon malzemesi olarak düşünebilirsiniz. Sektörün bu kadar geniş olması aynı zamanda bir dezavantajı da beraberinde getiriyor. Üyelerimizin birçoğu ticaret odalarında farklı sektör gruplarına dağılmış durumda bu da sektörün bu gibi platformlarda temsilinde eksikliğe sebep oluyor” dedi.


+ Benzer Haberler
» Güvenliğe ‘KAAN’ desteği büyüyor
» Gayrimenkulde satışlar durma noktasında
» Matbaa sektörü kıskaç altında
» Yumurta üreticisi kısır döngüde
» Sanayiciye gece yarısı zam şoku
» Turizmciler 2022’den umutlu
» Poşet bedeli ile çevre fonu kurulsun!
» Ayçiçek yağı fiyatı döviz kuruna takıldı
» ‘Gevrek’ ham madde zamlarına direniyor
» “Yeşil altyapı çalışmaları yavaş ilerliyor”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 07.12.2021
  Ticaret 06.12.2021
  Ticaret 04.12.2021)
  Ticaret 03.12.2021
  Ticaret 02.12.2021
  Ticaret 01.12.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni