• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Pandemide modaya ilgi yüzde 55’e yükseldii

10 Kasım 2020 Salı 10:00
12
14
16
18

Pandemide modaya ilgi yüzde 55’e yükseldi

           HABER MERKEZİ      
     Google ve KANTAR tarafından yürütülen Smart Shopper araştırması marka, pazarlama ve tüketici stratejilerinin belirlenmesine yardımcı olmak için pandemi sırasındaki alışveriş davranışlarına ışık tutuyor. Araştırmaya göre Türkiye’de 2019’da yüzde 19 olarak gerçekleşen online moda kategorisi satın alımları, 2020’de yüzde 55’e çıkarak yüzde 36 arttı. Ev/bahçe kategorisinde online satın alma oranı geçen yıl yüzde 21 iken bu yıl yüzde 42’yi buldu. Elektronik ürünlerdeki online satın alım rakamı ise 2019’da yüzde 29’ken 2020 itibarıyla yüzde 42’ye çıktı.

Dijital pazarlamaya hazırlıksız yakalanalar kaybetti  
     Araştırma, online alışveriş yapan tüketicilerin sayısı arttıkça, alıcıların sorun yaşadığı konuların da arttığını gösteriyor. 2019’da Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 50’si alışveriş yaparken sorunla karşılaşırken 2020’de bu oranın yüzde 55 olduğu belirtiliyor. Bu sorunların büyük kısmının ürün bilgisinin yetersizliği, ürün hakkında yeterli yorum bulunmaması veya müşteri destek hattında uzun süre beklenmesi gibi nedenlerden kaynaklandığı belirtiliyor.  Araştırma sonuçları, dijital pazarlama stratejisi bulunmayan ve tüketicilerin yoğun talibine hazırlıksız yakalanan e-ticaret sitelerinin müşteri memnuniyeti noktasında yetersiz kaldığını gözler önüne seriyor.

Online’da tüketici davranışlarını analiz eden kazandı
     Online alışverişte kullanıcı deneyiminin önemini değerlendiren EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Bu yıl online alışverişte umulmayan bir yükseliş yaşandı. Mağazaların kapanması sonrasında ihtiyaçların online olarak karşılanması bir çoğumuzun ilk kez deneyimlediği bir durumdu. Özellikle e-ticaret alanında bir anda yoğun bir talep artışı yaşandı. Yaşanan değişime hızlı uyum sağlayanlar satışlarını artırırken, kullanıcı deneyimi konusunda elverişsiz şartlar sunanlar bu dönemin kaybedenleri oldu. EG Bilişim olarak şirketlerin potansiyel müşterilerine arama ağı reklamları, sosyal medya reklamları gibi dijital pazarlama araçlarını kullanarak ulaşmalarını sağlıyoruz. Tüketici davranışlarının analiz edilmesi, daha fazla müşteriye ulaşmayı beraberinde getiriyor.” dedi.


+ Benzer Haberler
» Aktif hasta sayısı 70 bine yaklaştı
» ‘Süper Cuma’da 2 milyar TL rekoru bekleniyor
» Yöresel ürünlerin raf alanı büyüyecek
» Türkiye, 1 ayda 110 milyon dolarlık mandalina ihraç etti
» İlk yerli Tetanos-Difteri aşısı kullanıma hazır
» Konak’ta nikâhla İstanbul sözleşmesi bir arada
» Büyükşehir, ikinci kadın sığınma evini hizmete açıyor
» İSİB, 2020’nin son sanal heyet organizasyonunu Kolombiya’ya yapıyor
» AVM sektöründe ikinci yeni dönem
» Uzundere’de ikinci etap kapsamında anahtar teslimi başladı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 26.11.2020
  Ticaret 25.11.2020
  Ticaret 24.11.2020
  Ticaret 23.11.2020
  Ticaret 21.11.2020
  Ticaret 20.11.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni